Mahtava lisä combattiin olisi juurikin Light- ja Heavy Armorien välille selvän eron tekeminen.
Light armorilla kevyttä evasionia ilman mitään Souls-tyyppistä rollailua ja invincible-frameja. Evasion oikea-aikaisesti ja oikeaan suuntaan. Damage tresholdin tulisi olla reilusti Heavyjä huonompaa.
Heavy Armorissa tulisi vain luottaa Damage tresholdiin ja blokkaamalla lievittää tulevaa vahinkoa.
Mitä tulee parryyn, niin nykyisellään käytetystä konseptista en pidä, jossa parrylla joko staggerataan vihollinen liikuntakyvyttömäksi tai avataan sekunnin portti instagib-counterille. Parry voisi toimia damagen nullifoimiseksi, jossa oikea-aikasella blokilla selviäisi täysin ilman vahinkoa (lukuunottamatta tietenkin ne isot vasarat, taistelukirveet ja ne peikkojen kaksimetriset nuijat yms.) Witcherissähän tämä oli toteutettu niin, ettei kahden käden aseita voi parryta.
Jousiammunta on mielestäni ihan hyvällä tolalla, vaikka hiiviskelyyn yhdistettynä criticalit tuhoavat helposti koko pelin. Ehkä voisi olla pitkäjousia ja pienempiä, nopeampia jousia että tähän tulisi vähän leveyttä.
Taikominen tarvitsee ainakin Skyrimiin (ainoa tes jossa on destruction buildilla pelattuna sellanen määrä, että uskaltaa ottaa kantaa) verrattaessa huikeasti parannusta. Lähes kaikki taiat ovat aivan liian samankaltaisa, joissa osoitetaan vihollista ja ammutaan elemental-effective taikaprojektiili. Runet olivat kivoja, sillä toivat vähän vaihtelevaisuutta mage combattiin.
Tarkoitan tällä siis nyt lähinnä Destructionia.
Loppuun haluan vielä lisätä, että mikäli nämä päivitykset jouduttaisiin tekemään pelin monimuotoisuuden kustannuksella, niin ennemmin otan skyrim/oblivion mallisen "juokse ja lyö"-taistelun kuin hyvin tehdyn taistelusimulaattorin. Elder Scrollien suola ei ole minulle ikinä ollut taistelussa, eikä sen tarvitse olla tulevaisuudessakaan. Parasta olisi kyetä viemään painoa pois taistelusta ja lisätä muihinkin taitoihin syvyyttä. Skyrimissä varmaan 95-prosenttia tehtävistä suoritettiin miekalla, eikä vaihtoehtoa oikeastaan ollut. Periaatteessa jokainen pelin skilli on vain combatin tukemista varten, joka antaa itselleni hyvin niukan suhtautumisen näihin taitoihin. Jotain questlineja tai kiltoja artisaanitaidoille olisi pirun kivaa ajanvietettä. Kokisin pelin varmasti loistavaksi, jos siitä saisi itselleen 100h sisältöä ilman että miekkaa täytyisi heilauttaa kertaakaan, lukuunottamatta vaikka satunnaisilta susilta/banditeilta puolustautumista yrttejä etsiessä.