Tässä sarjassa jätettiin monta "kitkerää" toimintakohtausta pois mitä piti sitten pelissä väkisin väkertää ja erityisesti tuo Ellien heppa karkaus reissu tuntui vain että sitä tehty koska ei ollut budjettia tehdä sitä.
Muutenkin noita örkkejä varsinkin oli tässä todella vähän vs peli tai siis tuntui ainakin omalla kohdallani kun oli tuoreessa muistissa noi part 1 tappelut erilaisissa kohtauksissa hirvöiden kanssa.
Tv.sarja jätti vaikutelman että hahmot vain etenevät kun pelissä taas tuntui että pitää mennä helvettiin ja poiskin sieltä.
mutta muuten jätti tv-sarja ihan hyvän viban ja ehkä tässä pientä katkeruutta kun en vaikeamalla mutta hard taisi olla kun yritin vääntää peliä ja piti kaikki nurkka tutkia että sai aseita päivitettyä.
(Ehkä tässä mielentilassa en ollut se otollisin yleisö sarjalle

)
Pelistä toimintaosuuksia siis pois ja sitten itse TV-sarjaan niitä pelissä riippuvaisia kohtauksia lisää.
Mutta samaan hengenvetoon sanottava että toi sitten tv-sarja myös uuttakin mitä ei itse pelissä ollut ja hyvää sellaista(Missä ei seurattu pääkaksikkoa)
Edit:
Tämä voi kuulostaa tyhmältä mutta monesti olen miettinyt että näissä Videopeli kuvauksissa oli sitten tv-sarja tai elokuva, pitäisi kertoa jotain sellaista mitä ei olla ennne kerrottu, esin erilaisten hahmojen kohtaloita esim Resident evil Raccoon city tapahtumista tai sitten last of us ettei seurata orjallisesti juonta(=päähahmoja) vaan jätettään käsikirjoitteljille vapaus ettei sitten minunlaiseni nörtti ala ulisemaan sitten Io techin foorumilla kuinka ei ollut sitä tai tätä