- Liittynyt
- 05.01.2020
- Viestejä
- 335
Suurin osa pelistä pelaamatta + DLC:t pelaamatta, joten ihan mukava nyt tässä tuon sarjan jälkeen pelailla tätä. Pitänyt hyvin otteessaan, mutta en kuitenkaan lopullista mielipidettä pelistä osaa kertoa vielä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Steamtilastojen mukaan Witcher 3:sta pelaa nyt enemmän pelaajia kuin koskaan julkaisun jälkeen. Sama Witcher EE:llä. Huomaa, että TV-sarja nostanut suosiota oikein kunnolla.
The Witcher 3: Wild Hunt - Steam Charts
The Witcher: Enhanced Edition - Steam Charts
Noo turhapa tällästä gatekeepingiä on harrastaa, hyvä vaan että löytyy pelaajia yhdelle vuosikymmenen parhaimmista peleistä.Haha, näin se menee. Onneksi olen onnekas, joka pelasi tämän peli heti läpi kun ennakkotilattu peli saapui laatikkoon. Hyvä että löytyy näitä jälkijunassakin kulkevia, mutta tosi witcherystävähän olisi tämän ostanut jo aikoja aikoja sitten omaan hyllyyn.
Mielestäni paras peli, mitä pleikkarille on julkaistu.
Itse ostin julkaisussa myös, mutta jotenkin ei vaan millään napannut mukaansa vaikka monia tuntia yritin. En sitten tiedä syytä että miksi näin kävi että vasta 30h jälkeen koukuttaa.Haha, näin se menee. Onneksi olen onnekas, joka pelasi tämän peli heti läpi kun ennakkotilattu peli saapui laatikkoon. Hyvä että löytyy näitä jälkijunassakin kulkevia, mutta tosi witcherystävähän olisi tämän ostanut jo aikoja aikoja sitten omaan hyllyyn.
Mielestäni paras peli, mitä pleikkarille on julkaistu.
Täysin samaa mieltä. Luin wikin kertomassa kronologisessa järjestyksessä: Noituri-tarinat (novellit), Noituri-saaga ja loppuun Myrskykausi. Saaga kyykkää ja junnaa parin kirjan ajan, mutta paranee sitten loppua kohti. Novellit ja saagan alku ehkä parhaat, sekä näitä kerronnaltaan ja fiilikseltään vastaava Myrskykausi. Suomennosta on tosiaan kehuttu, enkä keksi miksi lukea englanniksi, jos se ei ole edes alkuperäinen kirjoituskieli.
Ubin peleistä pelatu AC2, AC4 yli puolen välin, FC3, FC3 Blood Dragon yli puolen välin, FC5 ja GR Wildlands. Näihin verrattuna W3 + DLC:n maailma, fiilis sekä tarina ja sivujuonet melkoisesti parempia. AC2:sta on niin kauan aikaa, etten hirveästi muista, mutta kyllä sekin alkoi puuduttaa. Aika saman toistoa ja kiipeilyä loppupeleissä, vaikka juoni muistaakseni ihan hyvä. Uusin pelaamani on FC5 ja se meinasi jäädä kesken, koska päätarina oli todella tylsä ja maailma aika kuollut. Olihan siellä jatkuvasti re-spawnaavaa jengiä, mutta ei se juuri sisältöä tuonut. W3:ssa sivutehtävätkin olivat mielenkiintoisia ja osa pidemmistä todella hyviä (mm. Red Baron). Itemisaatio tosin on aika hanurista, koska alkua lukuunottamatta mentiin käytännössä setistä settiin. Ja kyllähän W3:ssa pystyi menemään minne hyvänsä ja tappelemaan suuremman levelin vastustajia vastaan. Saattoi vaan kestää melko pitkään, mutta ei ollut mitään kovaa MMO level lukkoa.Teknisesti Witcher 3 on sitten enemmän Ubisoft-pelimaailmakaavaa sivutehtävillä höystettynä kuin mikään ainutlaatuinen tapaus. Vuoroin vieraissa Assassin's Creed: Originsissa sen pelisarjan konsepti pilattiin kopsaamalla Witcher 3:n rajoittavaa pelisuunnittelua, kun esinekeruussa ja hirviökohtaamisissa käytännössä kiellettiin edes yrittää pelata tietyillä alueilla, kun tämä
Se ero oli toki että Witcher 3:n jaksoi pelata läpi toisteisesta välivideo- ja salapoliisimekaaniikastaan huolimatta gwentin voimin vaikka molemmissa oli heti alusta saakka eloton, reagoimaton pelimaailma, joissa ei kaupungeissakaan ollut paljolti mitään välivideorakenteen ulkopuoliseksi tehtäväksi.
Ubisoft-W3-AC:O-siirtymä osoittanee kuinka suurella luovuudella näitä pelimaailmoja tehdään, kun se pelimaailma on aina jatkumon viimeisimmän väännöksen kopioimista.
Assassin's Creed 2:n Ezio-trilogia on nähdäkseni ansioitunein ja omaleimaisin tuotos tällä saralla. Siinä oli sentään mielenkiintoista kiipeillä kaupungissa, jossa viholliset ylipäätään reagoivat tekemisiisi. Ilman jatkuvia rajoituksia, että tätä voit haastaa vasta ollessasi levelillä 17+. Kun ne oli ihan vaan pelattavaksi tehty.
Voi olla jopa enemmän kun sielä saa kaiken kukkuraksi cinemattisen kokemuksen 30 fps muodossa vieläThe Witcher 3: Wild Hunt - Steam Charts
![]()
Ennätykset kuin paukkuu
Edit: Näkyykö missään konsoleiden vastaavia lukemia, kuvittelisi että sielläkin saanut lievää buustia.
Onko W3:een nykyisin joku valmis modipaketti, jolla visuaalisen puolen saa 2020 mallille vai pitääkö valkata ja säätää paljonkin itse? En ole koskaan witcheriä modaillut ja ainakin Skyrimin modisirkus on nykyisellään itselleni ihan liikaa.
Ihan viimeistään The Witcher 3 nosti ”Puolan Tolkienin”, Andrzej Sapkowskin Noituri-sarjan laajempaan kansainväliseen menestykseen. CD Projekt Redin kehittämät pelit ovat keränneet kehuja ensimmäisestä, vuonna 2007 julkaistusta osasta lähtien. Noiturin sovittaminen pelimuotoon ei kuitenkaan ollut ensimmäisenä CD Projektin älynväläys.
Puolalainen Metropolis Software avasi ovensa vuonna 1992. Metropolis saavutti luvun alkupuolella kohtuullista menestystä esimerkiksi point-and-click -peleillään. Studion perustaja Adrian Chmielarz oli Sapkowskin kirjojen suuri ystävä, ja lähestyi kirjailijaa vuonna 1997 pyytääkseen tältä oikeuksia pelisovitukseen. Sapkowski, joka on tunnetusti suhtautunut videopeleihin hiukan nihkeästi, suostui kuitenkin myöntämään lisenssin. Chmielarz on myöhemmin tullut johtopäätökseen, että Sapkowski ajatteli, ettei kukaan välitä peleistä ja että peli ei näin voisi pilata hänen kirjojensa mainetta.
Metropolisin kehittämän pelin oli tarkoitus olla suoraviivainen seikkailu, jossa olisi roolipelielementtejä, kuten pienimuotoisia valintoja ja hahmonkehitystä. Studio teki prototyypin pelin ensimmäisestä tasosta, mutta sen pidemmälle se ei koskaan päässyt. Talo pyöritti samaan aikaan Noiturin kanssa kolmea muutakin peliä, ja neljästä julkaistiin lopulta kaksi: räiskintäpeli Blaster! ilmestyi vielä samana vuonna, taktinen roolipeli Gorky 17 puolestaan vuonna 1999.
Noiturille ehdittiin neuvotella julkaisijakin, minkä lisäksi medialle lähetettiin kuvia pelistä. Kourallinen esteitä, esimerkiksi haasteet teknologian kanssa, kuitenkin näivettivät projektin.
– Kuvioon ei liittynyt mitään draamaa. Peli vain kuivahti kokoon, Chmielarz on kertonut.
Noituria yritettiin herätellä myöhemmin, tuloksetta, mutta virallisesti sitä ei peruttu koskaan. Nykyään projektista on jäljellä vain Chmielarzin ja Sapkowskin kirjeenvaihto sekä muutama kuvankaappaus – prototyyppi on hukkunut muun materiaalin kanssa.
CD Projekt hankki oman lisenssin Noituriin vuonna 2002. Vuonna 2009 CD Projekt osti Metropolis Softwaren, ja seuraavana vuonna lakkautti sen. Chmielarz oli jättänyt studion jo vuosituhannen vaihteessa, ja on sittemmin perustanut People Can Flyn sekä The Astronautsin.
Halusi kumota kirjassa/tv-sarjassa tapahtuneen Geraltin toiveen.Sen verran aikaa kun pelasin läpi että kertoiko Yennefer pelissä miksi halusi vangita djinnin? Mielestäni ei ja paikkakin oli täysin eri kuin sarjassa.
Halusi kumota kirjassa/tv-sarjassa tapahtuneen Geraltin toiveen.
Niinpä taisi olla en muistanutkaan että tässä oli kahdesta eri djinnistä kyse.
Mutta pitääkö tv sarjan ensimmäisen djinnin vangitseminen paikkansa myös kirjoissa?
Nämä pelin tapahtumat ovat kirjojen jälkeistä aikaa...Niinpä taisi olla en muistanutkaan että tässä oli kahdesta eri djinnistä kyse.
Mutta pitääkö tv sarjan ensimmäisen djinnin vangitseminen paikkansa myös kirjoissa?
Niinpä taisi olla en muistanutkaan että tässä oli kahdesta eri djinnistä kyse.
Mutta pitääkö tv sarjan ensimmäisen djinnin vangitseminen paikkansa myös kirjoissa?
Pitää ja tuostahan siinä pelin kohtauksessa puhutaan ja muistellaan.
63 tuntia kesti pääpeli itsellä, Netflix-sarja motivoi pelaamaan loppuun. Jonkinverran jäi secondary questeja ja paljon witcher contracteja tekemättä. Muutamia bugeja tuli vastaan mutta loppujen lopuksi huikea tuotos jossa ei paljon menty aidan ali. Lisäosat vielä pelaamatta.
On kranttu näyttiksen tai muistien kellotuksille.Moro,
Tuli muutama viikko sitten hommattua peli ja aikas maukkaalta maistuu. Yksi asia tällä hetkellä tosin harmittaa vietävästi, nimittäin pelin kaatuminen työpöydälle. Vetäisee siis pelin jumiin ja heittää sitten työpöydälle ilman virheilmoitusta. Onko peli kuinka herkkä näytönohjaimen tai prosessorin kellotuksille?
Näyttis on ROG Strix GTX 1080Ti @ 2050MHz/1.025v ja kivi 8700K @ 5GHz/1.312v. Näyttis ja prossu on vakaat kaikissa peleissä eikä muut pelit kaatuile.
Oisko joitan vinkkejä joilla sais vakaaksi?
Kiitosta! Täytyypä ruuvailla näyttistä sitten hieman.On kranttu näyttiksen tai muistien kellotuksille.
Ite aikanaan taistelin Titan X Pascalilla (eli samalla piirillä kun toi 1080ti) kellojen kanssa ja piti joko nostaa voltteja tai laskea kelloja yhdellä pykälällä, että loppu kaatuilu.
Muistien kanssa se on ihan yhtä kranttu peli. Pienintäkään epävakautta, niin tippuu suoraan työpöydälle ilman varoitusta.
Prossun kellojen kanssa ei ollu ongelmia, mutta tuskin sekään haittaa testailla.
Peli itsessään toimii kuin unelma kun rauta toimii kunnolla. Kaikki epävakaus, mitä omalla jollain ~800h peliajalla tuli, johtui puhtaasti omista asetuksista.
Kiitosta! Täytyypä ruuvailla näyttistä sitten hieman.
Mulle riitti 150 tuntia jokaisen kysymysmerkinkin ratsaamiseen. Jokunen sivutehtävä saattoi jäädä välistä tarinan haarautuvan rakenteen vuoksi.800 tuntia kuulostaa kyllä paljolta, joku mainitsi että suoritti 300 tunnissa kaikki secondaryt ja witcher contractit. Lisäosat eivät taida montaa kymmentä tuntia viedä.
Viimein sain läpipeluun alulle ja ei voi kuin sanoa kuinka mahtava peli jo muutaman tunnin jälkeen.
Tämän modin ainoastaan asensin sillä halusin mennä suht alkupreäisellä : The Witcher 3 HD Reworked Project
Sellaista vain kyselisin että tuo inventaarion tavaroiden "pinnaus", onko systeemi tosiaan sellainen että se antaa vain yhden esim. suojan merkata kerrallaan?
Huomasin vain että kun pinnasin muutakin niin edellisen merkityn tuotteen pinni katosi sieltä?
En huomannut mitään eroa, modin tekijät puhuivat maksimissaan 5fps pudotuksesta.Miten tuo modi vaikuttaa suorituskykyyn?Haukkaako enemmän jerkkua näyttikseltä kuin ilman modia?
Tästä kannattaa katella:Mitäs suositeltavia modeja tähän peliin on tuon hd reworked projectin lisäksi??
Mitäs suositeltavia modeja tähän peliin on tuon hd reworked projectin lisäksi??
Kuinka paljon noita modeja uskaltaa vortexilla asentaa ja toimiuko ke tuon hd reworkin kanssa? Joskus vuosia sitten skyrimin kanssa oli ongelmia kun liikaa latasi niitä ja tartti erikseen ohjelman katsomaan yhteensopivuudet
Joo, mutta sen saman boostin saa vanillapelissäkin kun muistaa käydä painamassa nappia inventaariossa. Ja pitäähän tuota varten ensin kehittää ne litkut pelin alkupuolella.Minusta tuo auto-apply oils on ihan naurettavan ylivoimainen modi. Siis pysyvä 50% damage boosti kaikkiin vihollisiin?
Ei kait tuo damagebuffi mikään loputon ole kun tuohan vain automaattisesti käyttää ne mitä sulla inventaariossa on ja loppuu ihan normaalistiNG+ Death Marchilla on helpompi taisteluissa kuin New Game toiseksi vaikeimalla tasolla. No kenties DLC:t tarjoaa enemmän haastetta kuten ensimmäiselläkin kerralla.
Jokainen saa käyttää mitä modeja itse tahtoo, mutta itse en auto apply oilia käyttäisi missään tapauksessa. Loputon ja automaattinen damagebuffi, ei kiitos. Voihan sitä jotenkin perusteella, että se on vähän kuin muissa peleissä löydettäviä perkkejä. Aika op vaan.
Itsehän valmistelen vain isompiin taisteluihin etukäteen, perusmonsterit menee ihan vain hopeamiekalla. Ei siellä valikoissa niin paljon tarvitse käydä, ainakaan pelkän öljyen takia, että rupeaa se ärsyttämään.
Ei tartte luoda kuin kerran. Käy aina vain kun loppuu niin uudelleen lisäämässä miekkaan.Miten mä muistasin että kun kerran olet luonnut niin enempää ei tarvitse tehdä elikkä loputtomasti käytettävissä.
Tai sitten tuo modi tuo kanssa loputtomat öljyt.
Sen ainakin muistan että kerran luotuani en tarvinut toistamiseen luoda.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.