Hauskintahan on että tämä asia ilmeisesti on tullut jo vuosi pari sitten. Ainakin siten mä ymmärsin, ettei tämä ollut mikään leimatuore päivitys jossa tuo oli tullut.
Nytten se on hirvittävä ektentiaalinen kriisi kaikilla! Yksi hikinen 4 GB tiedosto, ja kuten tuossa Kautium oli referoinut ykkössivulla, Chrome kuitenkin tarkisti että koneen rauta on aika kohtalainen, ja että netti ei ole erikseen laskutettu. Monilla täällä on oman ilmoituksensa mukaisesti useampi läppäri jossa ei ole 16 GB muistia ja neliytimistä prossua. Vai mahdollisesti vieläpä nelithreadista prossua. Heh.
Esim. useimmat pelit asentaa väkisin kaikki kielet, vaikka pelaaja ymmärtäisi niistä vain yhtä. Isommissa peleissä noi kielet on kertaluokkaa 2 GB per kieli, ja niitä on sitten tyypillisesti 4-8. Pahin on online pelit, jos tekee batin joka poistaa ne, ne väkisin ladataan uudestaan päivityksissä. Jos ei ole vähintään 500 megaista nettiä niin siinä tyypillisesti joutuu vaan sallimaan ne tiedostot, muutoin jokainen päivitys kestää paljon pidempään.
Noi pelit ja niiden kielipaketit on mulle helvetin iso ongelma, koska olen perinteisellä tavalla osioinut verrattain pienetkin levyt useampaan osioon. Sitten sinne yritetään lusikoida tuollaista vaatimatonta 180 GB peliä.(juuri äsken Diablo IV) Samanaikaisesti eri levyillä on muita aktiivisessa kierrossa olevia 60-180 GB online pelejä ja kun noi pelit tyypillisesti vaativat jotain 10-30 GB vapaata levytilaa jokaisessa päivityksessä. Jos mulla ei olisi tuollaisia antiikkisella tavalla osoituja levyjä niin paljon niin mullakaan ei olisi niin suurta ongelmaa noiden kanssa.
Silti, tekeekö kukaan "uutisia" noista tyhjänpäiväisistä kielitiedostoista? Tai kuinka paljon "sähköä" niiden jakelu tuhlaa. Jostain syystä ei. Mun täytyy olettaa että syy on se, ettei niissä ole sitä äärimmäisen triggeröivää AI asiasanaa.