Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
@Aito48 ohjeistuksena foorumin toimintatavoista, älä postaile useita peräkkäisiä viestejä keskusteluun (ainakaan lyhyin väliajoin), keskustelufoorumi ei ole chat. Voit lisätä halutessasi sisältöä aiempaan viestiin muokkaa -toiminnon avulla. Kiitos.
Oletko varmistanut jollain benchmarkilla, esim. 3dmark, että tulokset ovat parantuneet? Liian isot muistikellot kun voivat olla vakaat mutta virheenkorjauksen vuoksi tulokset tippuu.![]()
Teho jo verrattavissa RTX 3000 sarjaan.
Hyvin kestää nämä kellot.
mikäs siitä sun prossusta poikkeuksen tekee? Ei se voltti määrä yksinään sitä prossua tapa, vaan voltit + amppeerit. Raskaassa modinydin kuormassa 1,4V ei kauaa kestä se prossu, kevyellä yhden tai kahden ytimen kuormalla 1,55V eikä mitään. Optimaallisinta olis käyttää PBO + Curve Optimizer, mutta tuo vaatii aikaa, kun pitää joka välissä corecyclerillä testata aina onko vakaaOon lukenut ja tutkinut asioita.
Yleisesti Ryzeneissä 5000 sarjassa kannattais käyttää PBO.
Mut mun 7 5700x on poikkeus tässä ja se saattaa hyötyä enemmän manuaalisesta OC:sta.
OOn päättänyt kokeilla onneani asian kaa, kunhan toi julmetun posti sais hommansa aikaseks täks päiväks, että nestejäähy saapuis.
mikäs siitä sun prossusta poikkeuksen tekee? Ei se voltti määrä yksinään sitä prossua tapa, vaan voltit + amppeerit. Raskaassa modinydin kuormassa 1,4V ei kauaa kestä se prossu, kevyellä yhden tai kahden ytimen kuormalla 1,55V eikä mitään. Optimaallisinta olis käyttää PBO + Curve Optimizer, mutta tuo vaatii aikaa, kun pitää joka välissä corecyclerillä testata aina onko vakaa
Juu, keskustelufoorumilla kun ollaan niin kertoo vaan yksityiskohtaisesti mitä tehty, miksi ja miten, sattuiko kommervenkkejä kasauksessa yms inffoa.Kerro toki tarinasi vaikka onkin pitkä!
Kerro toki tarinasi vaikka onkin pitkä!
Juu, keskustelufoorumilla kun ollaan niin kertoo vaan yksityiskohtaisesti mitä tehty, miksi ja miten, sattuiko kommervenkkejä kasauksessa yms inffoa.
Kotelo ja AIO nyt näköjään ainakin vaihtuneet.
Ei jumalauta! Hyvä että olet kunnossa ja hyvä myös että kaveri tuli auttamaan. Mikään komponentti ei siis hajonnu vai?
VAUTSI VAU!
Hienosti pysyy 4,85GHz & 8 ydintä töissä ko renderöin!
Kiitos ton ISON Nestejäähyn!
Pitää Boosti Clockin paljon paremmin päällä!
Novabenchistä tällähetkellä irtoo liki 3000 pistettä, mun vauva setupilla.
Ajahan ennemmin 3dmark Time Spy kuin joku novabench pieruappsi...
Eikä niitä tuulettimia ole mikään pakko huudattaa 100%, varmasti jäähtyy noi palikat ihan korvaystävällisemmillä kierroksillakin.
Älä suotta tuhlaa turhiin päivityksiin rahaa. Emolevyllä 0% vaikutus suorituskykyyn, pärjäät nykyisellä TUFfilla, lisäksi 5800X turha ostos kun sulla on jo 5700X, ne on sama prosessori.Seuraavaksi päivitän emolevyäni tähän.
![]()
Ja jos ikunakaan kykenen päivittämään näyttiksen, niin sekin on listalla.
Tahtoisin myös siirtyä joko, Ryzen 7 5800x tai 3d prosessoriin, tai ryzen 9 5900x.
Älä suotta tuhlaa turhiin päivityksiin rahaa. Emolevyllä 0% vaikutus suorituskykyyn, pärjäät nykyisellä TUFfilla, lisäksi 5800X turha ostos kun sulla on jo 5700X, ne on sama prosessori.
5800X3D et hyödy mitään ennen kuin hankit paljon tehokkaamman näytönohjaimen. 5900X myös melko turha päivitys pelikoneeseen, ellei sitten tarvitse prossuvääntöä johonkin editointiin, renderiin jne.
Summa summarum: jos jotain päivität, niin näytönohjainta.
Jos jotain päivität niin näytönohjain. Parempi emolevy tai 5800X ei tuo mitään tehoa lisää kun tuon 5700X:n olet jo säätänyt, ne boostaa samoille tehoille kun PBO käytössä ja jäähdytys kunnossa.EI lainkaan vaikutusta tuolla paremmalla emolevyllä? Ihanko totta.
Noh tottapuhuen tässä on nyt myös kyse ulkonäköasioista, olen nimittäin epäironisesti Autistinen.
Ja itteasiassa 5700x:hän on vähän '' kuristettu '' 5800x saa kulkemaan hivenen nopeampaa ja nyt sellaistakin voi pitää, kun jäähy on kunnossa.
Ja joo, hetkeen en näyttistä pysty päivittään, mut se olis se tärkein päivitys kyllä, totta.
Jos jotain päivität niin näytönohjain. Parempi emolevy tai 5800X ei tuo mitään tehoa lisää kun tuon 5700X:n olet jo säätänyt, ne boostaa samoille tehoille kun PBO käytössä ja jäähdytys kunnossa.
100mhz ei vaikuta yhtään mihinkään ja PBO ottaa kaiken löysän irti muutenkin. 5700X boostaa samoille lukemille kun kuluttaa vähemmän ja käy viileämpänä.Eikö Ryzen 5800x boostaa ainakin 100mhz enemmän ja sen base clock on korkeempi?
Harmi että näissä hiton emoissa on uusissa biosseissa lukitus PBO:hon.... vanhoissa sai lisää kerrointa...
100mhz ei vaikuta yhtään mihinkään ja PBO ottaa kaiken löysän irti muutenkin. 5700X boostaa samoille lukemille kun kuluttaa vähemmän ja käy viileämpänä.
Rahat riittää näyttispäivitykseen kun jätät nuo turhat ostokset pois...No voi pentele teidän kanssa! mut noh.... varat ei atm riitä näyttiksen päivitykseen, ko NVIDIA haluu ryöstää hinnoillaan mun sieluni, ja silti haluun pidättäytyä nvidiassa.
Tuun hommaamaan ton emon silti, olkoon vaikka silkka ulkonäkökysymys, siihen on sit hyvä jatkaa buildinsa kasaamista ja säätelyä.
Mutta oothan sä kai oikeessa, näyttis pitäs päivittää, mut tesla saapuu ihan kohta mulle tänne, toki se ei oo pelaamista varten.
Rahat riittää näyttispäivitykseen kun jätät nuo turhat ostokset pois...
Olin nvidia fanboi monta vuotta kunnes kyllästyin hintoihin. Rx 7800 xt maksaa about 600€ ja se on parempi ku 4070 non-ti joka maksaa about 630€. Rx 7900 xt ja 4070 ti molemmat about 890€ ja taas AMD on tehokkaampi.
Mitäs tekoälyhommia meinasit tehdä?tiiän, mut NVIDIA kortteja viel toistaseks voi käyttää niin paljon muuhunkin. Ja en tiiä conflictaako Radeon ajurit mun tulevan Tesla P40 kanssa, tekoälykiihdytin hommia varten.
Mitäs tekoälyhommia meinasit tehdä?
Mikäs piuha sielä kärähti? Joku tuulettimen? Vai käviko klassikko ja kiintolevyn liitin kajahti oikariin?
Näyttisvikoja on muuten sitten jonkinverran sellaisia, että syynä on kortin taipuminen pikkuhiljaa. Siksi jos kotelossa on näyttis emossa kiinni latkallaan niin näyttis kannattaa olla tuettu sieltä vapaana roikkuvasta reunasta, niin vikaantumisen mahdollisuus pienenee reippaasti.. Sen tuen voi tehdä esim puutikusta ja pistää 2-puoleisilla pienillä tarroilla pohjaan ja näyttikseen, ettei luista pois.
RGB-liittimet voivat jotkut myös mennä väärin päin ja vääriin liittimiin. Niiden kanssa ainakin saa olla tarkkana ja niitä erilaisia johtoja ja liittimiä on joka firmalta erilaista tarjolla.Kärähti joku vanhan viallisen ledinauhan takia piuha todennäkösesti.
Ja arvaas mitä! JUST tilasin GPU support Bracketin!
Cirno pitää Teslan varmasti suorastaan jääkylmänä.
Kannattaa tsekata, onko näyttikset tipahtaneet 4x PCIe kaistalle, koska 2x GPU, 2x M.2 SSD (ja jos päälle vielä on SATA kovalevyjä) niin voi olla PCIe kaistat aika tiukilla.
Seuraako joku tätä lankaa? tykkään näyttää mun settien kehittymistä.
Tehokkaampi emolevy? Hohhoijaa...joo, aivan varmasti, mutta saan tosi hyvin edelleen FPS ja enskuussa oon päivittääs tehokkaampaan emolevyyn.
Haha tajusit Cirno vitsin!
Seuraan, jatka vaan omalla tinkimättömällä tyylilläsi! Kenties setuppisi pääsee jossain kohtaa nauttimaan custom -vesijäähdytyksestä? Sillä saisi viileäksi ja hiljaiseksi ja kenties kellotettuakin lisää kun jäähdytys paranee.
Tehokkaampi emolevy? Hohhoijaa...
No mutta sehän on totta että laadukkaampi emolevy = lisää tehoa
Mutta mikä on nykyinen emolevy?Niin munkin mielestä, hyvä et joku ees aattelee samoin
Mutta mikä on nykyinen emolevy?
Sulla on jo B550 piirisarjan emo niin tuo Strixi ei tuo yhtään mitään lisää. Hieman eri liitännät.TUFF GAMING B-550 PLUS ja uusi tulee oleen
Asus ROG STRIX B550-A GAMING
Sulla on jo B550 piirisarjan emo niin tuo Strixi ei tuo yhtään mitään lisää. Hieman eri liitännät.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.