STANIIX
Tukijäsen
Hyvää päivää.
Olen perehtynyt useisiin kotelovaihtoehtoihin, niiden päivitysmahdollisuuksiin ja lämmönhallintaan liittyviin seikkoihin.
Tavoitteena on vaihtaa nykyinen Lian Li 011 EVO -kotelo.
Tällä hetkellä Lian Li 011 EVO -kotelossa on seuraavat komponentit:
* Prosessori: AMD Ryzen 9 7950X3D
* Emolevy: ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI
* Muistit: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 32GB - CL30
* Virtalähde: Corsair RM1000x
* Näytönohjain: MSI Suprim X 4090
* Jäähdytys: Arctic Liquid Freezer 3
Kotelon yläosassa on 360 mm:n jäähdytin, jossa on kolme Phanteks T30 120 mm:n tuuletinta, jotka poistavat lämmintä ilmaa kotelosta yläkautta.
Kotelon takaosassa on kolme Noctua NF-A12x25 G2 PWM 120 mm:n tuuletinta, jotka tuovat kylmää ilmaa koteloon.
Kotelon pohjassa on kolme Arcticin 120 mm:n tuuletinta, jotka tuovat kylmää ilmaa koteloon.
Kysymys kuuluu, onko kotelon vaihto kustannustehokas. Parantaako uusi kotelo todellisuudessa ilmankiertoa ja jäähdytystä verrattuna nykyiseen Lian Li -koteloon?
Olen kiitollinen avusta ja mielipiteistä!
Olen perehtynyt useisiin kotelovaihtoehtoihin, niiden päivitysmahdollisuuksiin ja lämmönhallintaan liittyviin seikkoihin.
Tavoitteena on vaihtaa nykyinen Lian Li 011 EVO -kotelo.
Tällä hetkellä Lian Li 011 EVO -kotelossa on seuraavat komponentit:
* Prosessori: AMD Ryzen 9 7950X3D
* Emolevy: ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI
* Muistit: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 32GB - CL30
* Virtalähde: Corsair RM1000x
* Näytönohjain: MSI Suprim X 4090
* Jäähdytys: Arctic Liquid Freezer 3
Kotelon yläosassa on 360 mm:n jäähdytin, jossa on kolme Phanteks T30 120 mm:n tuuletinta, jotka poistavat lämmintä ilmaa kotelosta yläkautta.
Kotelon takaosassa on kolme Noctua NF-A12x25 G2 PWM 120 mm:n tuuletinta, jotka tuovat kylmää ilmaa koteloon.
Kotelon pohjassa on kolme Arcticin 120 mm:n tuuletinta, jotka tuovat kylmää ilmaa koteloon.
Kysymys kuuluu, onko kotelon vaihto kustannustehokas. Parantaako uusi kotelo todellisuudessa ilmankiertoa ja jäähdytystä verrattuna nykyiseen Lian Li -koteloon?
Olen kiitollinen avusta ja mielipiteistä!