Joillakin kamoilla mitä ostaa, on hinta niin järkyttävä verrattuna siihen, että mistä maksetaan. Onhan ilmiölle järjellisiä ja realistisia syitäkin, mutta listataan nyt huviksi jotain.
-Mustesuihkuprintterin musteet. Niitä kasetteja kun ostelee, tulee mieleen että olisiko melkein halvempaa lopulta printata kirjaston laserilla.
-Autoa en omista, mutta moottoripyörän brändi-lisäosat. Pyörän hinta olisi varmaan 50x suurempi, jos sen itse näistä varaosista kasaisi.
-Coca Cola. Ei se nyt niin kallista ole, mutta valmistajalleen varmaan lähes sen vesijohtoveden hintaista.
-Gillette partaterät. Jumal-auta. Ei ju.ma.la.u.ta. Mutta pakko maksaa on.
-Mustesuihkuprintterin musteet. Niitä kasetteja kun ostelee, tulee mieleen että olisiko melkein halvempaa lopulta printata kirjaston laserilla.
-Autoa en omista, mutta moottoripyörän brändi-lisäosat. Pyörän hinta olisi varmaan 50x suurempi, jos sen itse näistä varaosista kasaisi.
-Coca Cola. Ei se nyt niin kallista ole, mutta valmistajalleen varmaan lähes sen vesijohtoveden hintaista.
-Gillette partaterät. Jumal-auta. Ei ju.ma.la.u.ta. Mutta pakko maksaa on.
? Minusta toi pattereilla toimiva hieman värisevä Gillette Power on aivan ehdoton. Sen lisäspeksit ja terämäärät ei hittoakaan kiinnosta, kunhan se värinäominaisuus toimii. Joskus kun on patterit loppuneet ja ollut ilman sitä värinää, on ollut heti todella paha fiilis ja kiinnijäämisen takkiintuva tunne parranajossa. Oon vaan ajatellut että vaan ne power terät toimii siinä, koska ne on muutenkin kalliimpia?