Kai sen nyt tiedät kun tähän ketjuunkin kirjoitit asian? Muovipussi on jo niin naurettava että ei sitä kuistia tarvitse pohtia erikseen.Miksi helkkarissa tuhkat viedään kuistille odottamaan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai sen nyt tiedät kun tähän ketjuunkin kirjoitit asian? Muovipussi on jo niin naurettava että ei sitä kuistia tarvitse pohtia erikseen.Miksi helkkarissa tuhkat viedään kuistille odottamaan ?
Näitä lämpimistä tuhkista lähteneitä paloja on tullut aina välillä vastaan. Itse olen oppinut tavan poistaa tuhkat tarvittaessa ennen tulien tekoa, kylmästä uunista. Mikä tarve niihin on koskea kuumana?Lapsiperheen koti paloi maan tasalle – Syy oli tuhkapusseissa
Miksi helkkarissa tuhkat viedään kuistille odottamaan ?
Nykyään ihmiset eivät tunnu enää osaavan käsitellä tulta eikä ymmärretä että siinä hiilloksessa saattaa joku yksittäinen hiili kyteä vielä tunteja sen jälkeen kun nopealla vilkaisulla ei enää mitään liekkejä tai savua näykään. Samalla tavallahan lähiaikoina on tapahtunut häkämyrkytyksiäkin kun on pistetty peltejä liian aikaisin täysin kiinni.Näitä lämpimistä tuhkista lähteneitä paloja on tullut aina välillä vastaan. Itse olen oppinut tavan poistaa tuhkat tarvittaessa ennen tulien tekoa, kylmästä uunista. Mikä tarve niihin on koskea kuumana?
Ja sama toimii myös niinpäin, että ihmisten, joita nämä eivät kiinnosta ei ole fiksua arvostella niitä joita kiinnostaa (riippumatta minkä verran heillä on paalua)Jos oikeasti diggaa molekyyligastronomiaa ja hienoja viinejä niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Kaikkia ei tällaiset asiat kiinnosta vaikka paalua olisikin ja ne jotka katsoo muita nenänvartta pitkin kun kuvittelevat olevan jotenkin paremmassa kastissa ovat juurikin niitä tyhmiä ihmisiä
Joo, tietysti toimii. Oma pointti oli se miten ihmisiä vieläkin lokeroidaan syntyperänsä vuoksi ties miten ja meillä on vieläkin monia oletuksia. Meillä Suomessa tämä ongelma ei ole suuren suuri, mutta vaikka monessa Aasian maissa asia ihan toinen. Albert Einstein oli saksanjuutalainen, on todella epäkunnioittavaa olettaa yhtään mitään siitä ihmisestä riippumatta siitä mikä sen ihmisen tausta/perimä onJa sama toimii myös niinpäin, että ihmisten, joita nämä eivät kiinnosta ei ole fiksua arvostella niitä joita kiinnostaa (riippumatta minkä verran heillä on paalua)
Tällaista voisi tehdäLapsiperheen koti paloi maan tasalle – Syy oli tuhkapusseissa
Miksi helkkarissa tuhkat viedään kuistille odottamaan ?
Esimerkiksi se, että tulisijaa käytetään oikeasti lämmitykseen. Toki olen aina välttänyt kuljettamasta kuumaa tuhkaa, mutta oletan tuhkan aina kuumaksi kunnes se on poistettu ja ollut pois vietynä päiviä tai kasteltu. Täten sanoisin että varsinaisena ongelmana on, ettei ole osattu käsitellä tuhkaa. Se viedään paloturvalliseen paikkaan/astiaan/olosuhteisiin kun se poistetaan. Ei poikkeuksia.Näitä lämpimistä tuhkista lähteneitä paloja on tullut aina välillä vastaan. Itse olen oppinut tavan poistaa tuhkat tarvittaessa ennen tulien tekoa, kylmästä uunista. Mikä tarve niihin on koskea kuumana?
No tuossa tulee turhaa häkää sisäilmaan mutta ei tuossa kyllä nyt palonvaaraa ole. Ja se hään määräkin on pienempi mitä nyt suurimmassa osassa tapauksia tulee peltien kiinni laittamisen jälkeen. Pyydä että saat kokeilla niin että lappaat loppu hiilloksen sinne ämpäriin ja mene ulos mittailemaan paljonko lämpenee kansi kiinni.mutta itseä kyllä ehkä vähän jännittäisi ko. toimintamalli.
Nämä viiniongelmat ovat ongelmia vain suomessa. Ja se, että se koetaan elitistiseksi johtuu vain täysin kohtuuttomasta hinnoittelusta. Viinin pitäisi olla elintarvike siinä missä maidon ja ketsupin.Jos oikeasti diggaa molekyyligastronomiaa ja hienoja viinejä niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Kaikkia ei tällaiset asiat kiinnosta vaikka paalua olisikin ja ne jotka katsoo muita nenänvartta pitkin kun kuvittelevat olevan jotenkin paremmassa kastissa ovat juurikin niitä tyhmiä ihmisiä
Miksihän ne pitää siihen ämpäriin laittaa? Onko oikeasti olemassa tulisijoja, joissa tuhkalle ei ole paikkaa tulisijassa? Paljon olen tulisijoja nähnyt, mutta en vielä koskaan tuollaista.aika monella tuntuu olevan tapana lapata ne kuumat tuhkat kannelliseen peltiämpäriin joka on uunin vieressä aina.
Huvikseen ne varmaan noita myyMiksihän ne pitää siihen ämpäriin laittaa? Onko oikeasti olemassa tulisijoja, joissa tuhkalle ei ole paikkaa tulisijassa? Paljon olen tulisijoja nähnyt, mutta en vielä koskaan tuollaista.
Koska se tulisijoissa oleva paikka tuhkalle ei ole Posivan onkalo vaan tyhjennetään välillä.Miksihän ne pitää siihen ämpäriin laittaa? Onko oikeasti olemassa tulisijoja, joissa tuhkalle ei ole paikkaa tulisijassa? Paljon olen tulisijoja nähnyt, mutta en vielä koskaan tuollaista.
Ei vastaa kysymykseen jonka esitin. Ehkä joku toinen tietää minua paremmin ja antaa vastauksen.Huvikseen ne varmaan noita myy
![]()
Tämäkään ei ole minulle uutta. Meilläkin lapsuudenkodissa tuhkat poistettiin leivinuunista, kuten muillakin. Mutta se tehtiin sen jälkeen, kun uuni oli lämmitetty ties kuinka monta kertaa, eli poltettuja pesällisiä oli kertynyt. Ja tuhkat olivat poistohetkellä kylmiä.Koska se tulisijoissa oleva paikka tuhkalle ei ole Posivan onkalo vaan tyhjennetään välillä.
Koska se tulisijoissa oleva paikka tuhkalle ei ole Posivan onkalo vaan tyhjennetään välillä.
Aivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa?
Jotain sen suuntaista. Ei tarvitse olla välttämättä paskasti eristetty, paska lämmitysjärjestelmä ja/tai kova pakkasjakso riittää.Ainut mikä tulee mieleen että on niin paskasti eristetty talo että pitää polttaa jotain 24/7, jolloin se tuhkasetti täytyy nopeesti ja voi myös sisältää kuumaa settiä.
Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä. Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalleAivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.
Aivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.
Ei kuulosta uskottavalta. Minä myös luulen, että normaalissa leivinuunissa tuhkat ovat poistopäästä tyhjiä, vaikka päivittäin lämmitettäisiin. Tietysti jos haluaa tyhjentää jossakin vaiheessa kaikki tuhkat, niin tuolta ei voi välttyä. Onko sulla @Tonnin Seteli savuava tuhkaämpäri uunin vieressä, kun noin varmana paalutat?Aivan, sehän onkin ihan hyvä kysymys. Joitakin tulisijoja käytetään muutaman kerran vuodessa tunnelmointiin, joitakin lämmitetään kerran päivässä. Joitakin taas lämmitetään käyttökaudella sen verran jatkuvasti ettei normaalin käytön estymättä voi odotella, että viimeisimmät jäähtyvät. Siksi.
Ei taida jokaisella olla sijoittaa isoja summia tollaseen.Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä. Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalle![]()
Olen ihan samaa mieltä. Tässä oli kuitenkin puheena tulisijojen käyttö, ei suunnittelu ja rakentaminen.Kyllä mä jo sanon, että se on jonkin sortin tyhmyyttä tai vähintäänkin kitupiikkiyttä olla sijoittamatta varaavaan takkaan jossa on kunnollinen tuhkaluukku ja tila tuhkille tulipesän alla. Jos siis kyseessä tulisija jota täytyy 24/7 olla lämmittämässä; varaavalla takalla voi jättää tyyliin joka toisen lämmityskerran väliin ja kas kummaa ne tuhkat on kyllä jäähtyneet siinä välissä.
Ehdotinko että kannattaisi välivarastoida tuhkaa sisällä? Ei, en ehdottanut. Itse asiassa kirjoitin edellä aivan päinvastaista.Toinen on sitten että jos niitä tuhkia täytyy kuumana sieltä raapia pois niin yleensä polttopuitakin menee sitä tahtia että niitä saa olla pihalta/varastosta kantamassa selkä vääränä, eikö siinä samalla voi viedä niitä vanhoja kuumia tuhkia suoraan pihalle![]()
Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa?
Tuosta tuhkan kanssa tyhmäilystä; Vaikka oma varaava takka on kaikinpuolin pomminvarma puiden polttoon, niin silti ostin kannellisen peltiämpärin viereen ihan vaa jos kuitenkin käy jotain ja pesä pitää saada pikana tyhjäksi. En tiedä mitä se jotain voisi olla, kun en keksi sellaista skenaariota, mutta mieluummin näin päin kuin tyhmiä paniikkiratkaisuja tuulettimen upotessa paskaan.
Haluttu pelti nopeasti kiinni? Toki tässä tilanteessa varmaan luultu tuhkien olevan jo kylmiä, kun muovipussiin laitettu.Niin, kysymys kai on lähinnä että miksi helvetissä ne kuumana sieltä tarvii pois kaivaa?
Älä kekäleitä heitä männyn juurelle, alle 10-vuotiaana poltin aivan vähän vain neulasia ja sammutin ne. Parin päivän päästä ihmettelin savun hajua, kytöpalo oli edennyt jo toista metriä ja pääsin kaivuu- ja kastelutyöhön. Huonommalla tuurilla tuuli olisi puhaltanut kydön liekkeihin ja olisi koko metsä roihunnut.voi jeeesus. sen kamppansa polttaa kun laittaa tuhkat muovipusiin seinann lahelle ja talo ei palo jos laittaa kannelliseen metalli astiaan. Tyhmia ihmisia on ne jotka laittaa tuhkia vapaasti niin etta siihen kuolevat jos syttyy palamaan. Itse olen heittanyt sen sata kertaa tuhkaa missa on kekaleita mannyn juurelle tietaen ettei se siita kuitenkaan mihinkaan lahe ja jos lahtee niin palaa enintaan se manty.
aamulla menen saman mannyn juurelle kuselle. huomaan jos on lahtenyt kytemaan.Älä kekäleitä heitä männyn juurelle
No ei, ei kertakaikkiaan saa. Mutta jos levittelee lumikasan päälle niin Aurinko jo alkaa siitä tehokkaammin sulattamaan.Tähän aikaan vuodesta, kun on luntakin maassa ja maa jäässä, ei varmasti metsäpaloa saa tuhkalla aikaiseksi.
Ja mikä vaivaa niitä, jotka noita täytteitä ja muita operaatioita tekevät, pitäisi poikkeuksetta kieltäytyä mikäli asiakakkaan pyyntö osoittaa selvästi mielenterveysongelmaa.Huulien täyttäjät yms muut kehonsa muokkaajat. Tämä yksilö on pahimmasta päästä. Mikä näitä naisia vaivaa ja mikä näissä aku ankka huulissa on se juttu..?
![]()
Muistatko sometähden ällistyttävät huulitäytteet? Meni vieläkin pidemmälle – Kuvat ei herkille
Bulgarialainen influensseri Andrea Ivanova pyrkii totaaliseen muodonmuutokseen – ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat.www.iltalehti.fi
Ihmisellä nyt sattuu olemaan itsemääräämisoikeus ja saa tehdä itselleen mitä tykkää.Ja mikä vaivaa niitä, jotka noita täytteitä ja muita operaatioita tekevät, pitäisi poikkeuksetta kieltäytyä mikäli asiakakkaan pyyntö osoittaa selvästi mielenterveysongelmaa.
Taustalla on haaste kehonkuvan hahmottamisessa. Kyseessä on mielisairaus samaan tapaan kuin anorexia nervosa tai aatteellinen kehopositiivisuus.Huulien täyttäjät yms muut kehonsa muokkaajat. Tämä yksilö on pahimmasta päästä. Mikä näitä naisia vaivaa ja mikä näissä aku ankka huulissa on se juttu..?
![]()
Muistatko sometähden ällistyttävät huulitäytteet? Meni vieläkin pidemmälle – Kuvat ei herkille
Bulgarialainen influensseri Andrea Ivanova pyrkii totaaliseen muodonmuutokseen – ja seuraukset voivat olla kohtalokkaat.www.iltalehti.fi
![]()
Kyseessä on aina mielisairaus jos joku tekee erilailla jotain tai on erilainen kuin itse.Taustalla on haaste kehonkuvan hahmottamisessa. Kyseessä on mielisairaus samaan tapaan kuin anorexia nervosa tai aatteellinen kehopositiivisuus.
Ei aina, mutta nuo huulet vaati jo mielenvikaisuutta.Kyseessä on aina mielisairaus jos joku tekee erilailla jotain tai on erilainen kuin itse.
Rintojen muokkaukset ymmärrän jos on tiettyä "vääristymää". Mutta kyllä siinäkin naiset tekee usein överit.Kyseessä on aina mielisairaus jos joku tekee erilailla jotain tai on erilainen kuin itse.
Olen ihan samaa mieltä - näin tulisi olla. Ei kuitenkaan ole vaan väärän päihteen käyttämisestäkin rangaistaan.Ihmisellä nyt sattuu olemaan itsemääräämisoikeus ja saa tehdä itselleen mitä tykkää.
Niinkö? Olen aivan eri mieltä. Näissä tapauksissa nyt vaan on kyseessä hullu tai tyhmä, koska tuo näyttää ihan paskalta ja operaation teettäjät ovat ilmapäitä.Kyseessä on aina mielisairaus jos joku tekee erilailla jotain tai on erilainen kuin itse.
Emminäkään ymmärrä urheilun katsojia saatikka urheilun harrastamista yleensäkkään mutta en mä niitä mielisairaiks silti kutsu.Olen ihan samaa mieltä - näin tulisi olla. Ei kuitenkaan ole vaan väärän päihteen käyttämisestäkin rangaistaan.
Sen sijaan lääkärillä tulisi olla(ja pitkälti onkin) vastuu siitä, missä määrin näitä toiveita voi toteuttaa.
Niinkö? Olen aivan eri mieltä. Näissä tapauksissa nyt vaan on kyseessä hullu tai tyhmä, koska tuo näyttää ihan paskalta ja operaation teettäjät ovat ilmapäitä.
Joku halkaistu kieli tai kokovartalotatuointi on eri juttu, se on vain erikoista mutta mikäs siinä jos tykkää. Tuo ankkanaamamodi on sama asia kuin itsensä riuduttaminen keskitysleirikuntoon tai käsivarsien viiltely. Jossain pitää olla raja oikeustoimikelpoisuudelle. Monien muiden asioiden osalta onkin, ja hyvä niin.
Se että sinä et ymmärrä jotain ei tee siitä mielisairautta.Rintojen muokkaukset ymmärrän jos on tiettyä "vääristymää". Mutta kyllä siinäkin naiset tekee usein överit.
Mitäköhän tapahtuisi jos jollain piikillä iskis noihin, räjähtäisikö ne kuin ilmapallo?Huulien täyttäjät yms muut kehonsa muokkaajat. Tämä yksilö on pahimmasta päästä. Mikä näitä naisia vaivaa ja mikä näissä aku ankka huulissa on se juttu..?
![]()
![]()
Kyllähän jotkut kerää kellojakin. Se vasta mielenvikaista tuhlaa kymmeniä tai satoja tuhansia kelloon kun ajan näkee vitosen tiukullakin.Ei aina, mutta nuo huulet vaati jo mielenvikaisuutta.
Olenko väittänyt niin..? Vai mitä yrität kertoa.Se että sinä et ymmärrä jotain ei tee siitä mielisairautta.
Et ole mutta toi oli näin yleisesti tokaistu että jos ei itse jotain ymmärrä niin ei se siitä mielenvikaista tee. Sori jos ymmärsit väärin.Olenko väittänyt niin..?
Urheilun katsominen tai harrastaminen voi joillain mennä mielisairauden puolelle. Ihan kuten huulten isontaminen tai lävistysten ottaminen. Jos sinulla on jatkuva halu ottaa yhä enemmän ja enemmän täytettä huuleen, vaikka ollaan jo vaaran puolella, on kyseessä mielenterveysongelma. Pitää aina tarkastella henkilön tilannetta yksilöllisesti.Emminäkään ymmärrä urheilun katsojia saatikka urheilun harrastamista yleensäkkään mutta en mä niitä mielisairaiks silti kutsu.
Jaa, että susta kellojen keräily ja nuo huulet on rinnasteisia? Susta varmaan kehonsa viiltelykin on rinnasteinen kellojen keräilylle.Kyllähän jotkut kerää kellojakin. Se vasta mielenvikaista tuhlaa kymmeniä tai satoja tuhansia kelloon kun ajan näkee vitosen tiukullakin.
Riippuu keneltä kysytään. Huulien suurentajasta kellojen kerääminen on mielisairasta ja kellojen kerääjästä huulien pumppaaminen on mielisairasta.Jaa, että susta kellojen keräily ja nuo huulet on rinnasteisia? Susta varmaan kehonsa viiltelykin on rinnasteinen kellojen keräilylle.
Hyvää illanjatkoa vaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.