Tyhmät ihmiset

Tämä.
Meille tulee usein iso joukko sukulaisia syömään. Välillä kyselevät mitä on tulossa. No, eihän se ruoka hänelle käy. Toisinaan "tilaavat" ruokaa, olisi kiva jos...
Tässä näkyy hyvin ero ihmisissä. Minä taas olen sellainen, etten koskaan tarjoa kotonani ruokaa kenellekään. Jos vieraita tulee niin toki kahvit keitän ja vaimo laittaa pullaa pöytään, mutta liian hyvin en anna vieraiden viihtyä, jotta eivät jää liian pitkään venymään. Kerran yksikin porukka alkoi illalla kysymään että missä he voisivat nukkua, niin piti sanoa että onhan tuolla keskustassa useampikin hotelli.

Aina jaksaa ihmetyttää kuinka ihmiset jättää tuotearvosteluja täysin asiaan liittymättömistä asioista.
Esimerkiks tässä:
Ja arvosteluissa joku antoi yhden tähden koska:

Eli osta väärä tuote ja hauku se sitten lyttyynja sen jälkeen hauku tilausjärjestelmä ja ostotapahtumat.

Juuri katsoin yhtä akkutyökalua, missä selvästi lukee otsikossa "RUNKO" ja kuvauksessa, ei sisällä akkua, laatikon päällä teksti ja kuva, ei akkua.

Silti joku sankari jaksaa kirjoittaa arvosteluun raamatun siitä, kuinka joutunut palaamaan kauppaan hakemaan akun ja laturin, KUN EI OLE SITA AKKUA! :facepalm:

Tässä näkyy hyvin ero ihmisissä. Minä taas olen sellainen, etten koskaan tarjoa kotonani ruokaa kenellekään. Jos vieraita tulee niin toki kahvit keitän ja vaimo laittaa pullaa pöytään,
Miten otatte huomioon erilaiset pullavaliot? Onko vegaaninen, gluteiiniton vaihtoehto jne?

Oot varmaan mukavaa juttuseuraa agendasi kanssa. Mikä siinä on niin vaikeaa kunnioittaa muiden arvoja tai elämäntapoja?
Että siinä mielessä tämä kyllä hyvinkin liippaa läheltä säikeen aihetta..

Ei se tee minusta tyhmää, jos en ala hyppimään muiden ideologioiden mukaan. En minäkään mene muiden ihmisten koteihin ja odota että minulle tarjotaan jotain itse toivomiani eväitä. Syön mitä tarjotaan.

Enkä ymmärrä miten se siihen juttuseuraan vaikuttaa.

Ei se tee minusta tyhmää, jos en ala hyppimään muiden ideologioiden mukaan. En minäkään mene muiden ihmisten koteihin ja odota että minulle tarjotaan jotain itse toivomiani eväitä. Syön mitä tarjotaan.

Hyvä isäntä ottaa kaikki huomioon eikä toimi itsekkäästi.
Varmaan saunaillatkin yhtä huvia kun isäntä täräyttää että täällä ei sitten mitään homovissyjä juoda vaan pelkkää kaljaa eikä sitten halvinta veroluokkaa.

Selvitätkö aina mahdollisten vierailijaehdokkaiden ruokavaliot etukäteen, vai miten tää linjaus tehdään käytännössä?
Etkö osaa lukea? Miksi tuo vaatisi minulta mitään toimenpiteitä?

Jos vegaanit eivät meille tule ja gluteenittomat tuovat itse eväänsä, niin mitä siinä minun tarvitsee enää selvitellä? Tämä on kyllä niin turhauttavaa kun keskusteluiden häiriköt eivät edes viitsi lukea viestejä ajatuksen kanssa kun on pakko yrittää päästä piikittelemään.

Etkö osaa lukea? Miksi tuo vaatisi minulta mitään toimenpiteitä?

Jos vegaanit eivät meille tule ja gluteenittomat tuovat itse eväänsä, niin mitä siinä minun tarvitsee enää selvitellä? Tämä on kyllä niin turhauttavaa kun keskusteluiden häiriköt eivät edes viitsi lukea viestejä ajatuksen kanssa kun on pakko yrittää päästä piikittelemään.
Itse et vastannut kysymykseen.

Itse et vastannut kysymykseen.
Mihin kysymykseen? Ai siihen, että otanko selvää ruokavalioista? En ota selvää, koska ei ole mitään tarvetta.

Se oli ladattu kysymys, sillä siinä oli pilkun jälkeen vielä jatkoa, mikä osoitti ettei kysyjä ollut ymmärtänyt aiempaa kommenttiani, joten en nähnyt tarpeelliseksi vastata.

Itsekään en miehenä kyllä tiedä miten voisin etukäteen tietää kavereiden ruokavaliota (tai miksi se edes minua kiinnostaisi).

Eli monesti voi joku tulla luokkaa "pelataanko lautapelejä joku viikonloppu?" tai jopa vuosikymmeniä vanhoja kavereita tyylillä "nyt on lomat, voisin tulla käymään kun ajelen sielläpäin" enkä kyllä rehellisesti tiedä / muista mitä kukin syö.

Yleensä se on heidän asiansa eikä siitä ongelmaa tule. Jos joku on vegaani ei syö lihaa / makkaraa jos grillataan ja haluaa ehkä kaurajuomaa smoothieen eikä jogurttia jos jää yöksi ja ottaa aamupalaa.

Toki jos pidempään lomailee käydään kaupassa ja ostavat mitä itse haluavat. Ei sitä tarvitse tähän ketjuun liittyvästi olla "meille ei vegaaneille tai ruoka-allergikoille ole mitään asiaa. Lätkäisen ovella jo lapun minkä allekirjoitettuaan sitoutuvat tulemaan alasti sekasaunaan, juomaan kirkasta viinaa ja syömään pelkkää lihaa" tjsp.

Jos vegaanit eivät tule meille, niin eihän se ole mikään minun tekemä linjaus, vaan niiden vegaanien. En minä ole ketään vegaania kieltänyt tulemasta.

Tuskin edes kutsutaan muiden kotoihin jos on noin kontrollifriikki. Mahtaa teillä olla myös joulupöydässä vähän porukkaa.

Miksi ei kutsuttaisi? Minähän olen helppo vieras kun minulle kelpaa kaikki. En esitä isäntäperheelle mitään vaatimuksia.
Sulla on joku kiero ajatus siitä että vieraat vaatii sulta kaikkea kun se pitäisi olla juuri päin vastoin että huomaavainen isäntä kysyy vierailta onko heilläerityisruokavalioita tai toiveita. Mulle se on ainakin ihan itsestään selvyys jos kokkaan jotain vieraille.

Sulla on joku kiero ajatus siitä että vieraat vaatii sulta kaikkea kun se pitäisi olla juuri päin vastoin että huomaavainen isäntä kysyy vierailta onko heilläerityisruokavalioita tai toiveita. Mulle se on ainakin ihan itsestään selvyys jos kokkaan jotain vieraille.
No kyllä se on niin päin, että jos jotain poikkeavia rajoitteita on, niin se on heidän vastuullaan kertoa itse, ilman että minun niitä pitää kysellä. Mutta kuten sanottu jo aiemmin, en minä koskaan kokkaa vieraille, koska ei kuulu meidän tapoihin kutsua ketään syömään kotiimme. Me menemme ravintolaan syömään jos jotain ryhmäsyöntejä harrastetaan.

Tässä oli kyse siitä, että jos joku tulee kylään niin keitän kahvit, mutta en minä lähde erikseen mitään gluteenitonta tai vegaanista pullaa hakemaan.

Lienee aika turha vääntää tätä keskustelua pidemmälle. Kaikilla ei vain ole sellaista luontaista kykyä olla vieraanvarainen ja ylipäänsä ottaa pyyteettömästi muita huomioon. On vain se minä ja minä. Kaikki tämän asenteen ja näiden "linjauksien" puolustelu vain paljastaa tämän perusasenteen joka siellä taustalla ja syvällä on iskostunut :(

Tuskin edes kutsutaan muiden kotoihin jos on noin kontrollifriikki. Mahtaa teillä olla myös joulupöydässä vähän porukkaa.
Ei meilläkään ole soijakinkkua jouluna mutta silti väki viihtyy. Porkkanoita löytyy ja muuta hyvää, jos ei kinkku maita.

Lienee aika turha vääntää tätä keskustelua pidemmälle. Kaikilla ei vain ole sellaista luontaista kykyä olla vieraanvarainen ja ylipäänsä ottaa pyyteettömästi muita huomioon. On vain se minä ja minä. Kaikki tämän asenteen ja näiden "linjauksien" puolustelu vain paljastaa tämän perusasenteen joka siellä taustalla ja syvällä on iskostunut :(
Minä minä asennettahan se on jos kylään menee ja alkaa soijanakkeja vaatimaan. Konjakkiakin varmaan pitäisi alkaa tarjoamaan, jos pyydetään. Todella itsekästä käytöstä.

Minä en vain tunne omakseni sellaista, että kutsuisin ihmisiä kotiini syömään ja sitä varten tuhlaisin helvetisti aikaa ruokien suunnitteluun ja valmistamiseen. Sen sijaan mennään ravintolaan, jossa jokainen voi tilata mieleistänsä ja voidaan keskittyä siihen seurusteluun ja jutusteluun. Ja jos itse kutsun porukan ravintolaan, niin toki myös kuittaan laskun.

Minä minä asennettahan se on jos kylään menee ja alkaa soijanakkeja vaatimaan. Konjakkiakin varmaan pitäisi alkaa tarjoamaan, jos pyydetään. Todella itsekästä käytöstä.
Kyllä, jos aletaan vaatimaan. Pointti olikin siinä että jos/kun tiedetään etukäteen että ruokarajoitteita on, ne pyritään mahdollisuuksien mukaan huomiomaan ainakin jollain tasolla, jo ihan oma-aloitteisesti. Se on sitä yleistä toisen huomioimista.

Minä en vain tunne omakseni sellaista, että kutsuisin ihmisiä kotiini syömään ja sitä varten tuhlaisin helvetisti aikaa ruokien suunnitteluun ja valmistamiseen. Sen sijaan mennään ravintolaan, jossa jokainen voi tilata mieleistänsä ja voidaan keskittyä siihen seurusteluun ja jutusteluun. Ja jos itse kutsun porukan ravintolaan, niin toki myös kuittaan laskun.
Jotenkin aistin että tässä ei ole nyt pelkästä ruoasta kysymys, vaan jos alkaisimme kaivelemaan niin vastaavia esimerkkejä tästä muiden huomioimisesta varmaan löytyisi lisääkin.

Sinulle voisi sopia raclette-grilli. Siinä jokaiselle vieraalle ojennetaan oma pannu, jolla kokkaavat omat ruokansa yhteisen grillin äärellä. Pöydälle voi laittaa kaiken mitä jääkaapissa on ilman sen kummempaa stressiä. Kukin ottaa pannulleen oman pieruvakionsa mukaan.

Aina jaksaa ihmetyttää kuinka ihmiset jättää tuotearvosteluja täysin asiaan liittymättömistä asioista.
Esimerkiks tässä:
Ja arvosteluissa joku antoi yhden tähden koska:

Eli osta väärä tuote ja hauku se sitten lyttyynja sen jälkeen hauku tilausjärjestelmä ja ostotapahtumat.
Hienoimpia suorituksia ne, joissa tuotteelle annetaan huono arvostelu pelkästään sen takia kun myyjän toiminta on epäonnistunutta, esim. toimitus viivästynyt tai lähetetty väärä tuote. Arvostellaan myyjää väärässä paikassa ja tehottomalla tavalla, samalla sotketaan tuotteen arvosteluja niille, joita tuotetta itseään koskevat käyttäjäkokemukset kiinnostaisivat. Näitä on paljon Amazonissa, melkein tuote kuin tuote niin tällaisia löytyy useampia.

Kolme lasta meinannut hukkua Espoossa uimarannoilla. Traagisia tapahtumia ja sympatiat perheille. Jospa nyt tapahtumien saaman julkisuuden vuoksi pienten lasten vanhemmat paremmin ymmärtävät, että siellä rannalla ei ole mitään tärkeämpää tekemistä kuin vahtia mitä ne tenavat puuhaavat.

Näiden melkein hukkuneiden lasten vanhempia en nyt hauku tyhmiksi kun en tiedä mitä olivat tekemässä kun lapsensa joutuivat vaaraan ja olisivatko pystyneet tapahtumat estämään. Mutta ne ihmiset ovat totaali-idiootteja, jotka nyt ovat alkaneet kiukutella toimittajille kun tapahtuneista asioista on uutisoitu. Näiden uutisten ansiosta kuitenkin ehkä aika monet vanhemmat ymmärtävät jatkossa olla skarppina rannalla jos eivät muuten ole tähän asti sitä ymmärtäneet.

Oltiin uimarannalla perheen kanssa eilen. Vieressä äiti kolmen alakouluikäisen lapsen kanssa joista kaksi uimataitoista ja yksi luokkaa käsipohjaa. Aika monta minuuttia meni äidillä puhelimen kanssa samalla kun lapset riehuu vedessä. Ei ihme että lapsia hukkuu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 230
Jäsenet
78 375
Uusin jäsen
Miska Lappalainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom