Tyhmät ihmiset

Yleistäminen on tyhmää. Ja on paljon myös sellaisia koiria, jotka vähät välittävät rakettien paukkeesta.
Meillä oli cairn-terrieri uros, joka ei todellakaan ole mikään Fifi. Välillä se karkasi naapurin ajokoiranartun kanssa jänisjahtiin, parhaimmillaan kahdeksi päiväksi:) Kerran olin omakotitalon isoon pihaan kauas rakennuksista polkenut 30 sentin hankeen polun rakettien ampumispaikalle. Kun sitten aattoiltana sytytin ensimmäisen raketin ja kiiruhdin vähän kauemmaksi, niin koira ampaisi jalkojeni vierestä tavoittelemaan sähisevää rakettia - ja minä perässä. Sain koiran juuri ennen raketin ampaisua taivaalle kopattua syliin. Kaveri vaan pettyneenä katsoi raketin nousua taivaalle eikä ollut moksiskaan sen pamahduksesta tai muistakaan vastaavista kovista äänistä.

Meilläkin yksi naapuri hankki ensimmäisen koiransa suunnilleen tuohon tyyliin mutta puolen vuoden päästä kyllä luopuikin onneksi siitä kun totesi että kyseinen rotu ei oikein sovellu kerrostaloon.
Ylipäätänsä aika vähän yhtään minkään rotuisia koiria jotka soveltuu kerrostaloasuntoon. Etenkin silloin, kun omistaja on päivät töissä ja illat muuten vaan muualla. Silloin jos omistaja on päivät kotona on asia täysin eri ja koira voi hyvinkin olla siivosti ja häiritsemättä naapureita.

Niinno, monet saa kunnella naapurin piskien haukuntaa joskus jopa 24/7 eikä omistajia kiinnosta, mutta se muutaman tunnin (laillinen) paukkuminen on pikku pulloharjalle liikaa ja koko suomen tulisi ottaa piski huomioon.

Ei muut ihmiset voi sopeutua elämään muiden lemmikkien tahtiin.
Rakettien ampuminen pitäis kieltää ihan jonkun muun syyn takia, kuin sen, että se aiheuttaa eläimille suurta kärsimystä.
Ylipäätänsä aika vähän yhtään minkään rotuisia koiria jotka soveltuu kerrostaloasuntoon. Etenkin silloin, kun omistaja on päivät töissä ja illat muuten vaan muualla. Silloin jos omistaja on päivät kotona on asia täysin eri ja koira voi hyvinkin olla siivosti ja häiritsemättä naapureita.
Eiköhän jokainen osaa sen todeta, että yksikään koira ei sovellu kerrostaloasujaksi. Osa soveltuu muita vähemmän huonosti kuin toiset. Tästä taas älähtää moni, mutta niinhän sitä ihminen älähtää, kun kalikka kalahtaa kohdalleen. Ei oma toimintakaan monessa asiassa ole kovin kestävää tai järkevää, mutta ei tee pahaa myöntää näin. Ja jos joskus laki kieltää, niin sitten toimitaan jatkossa eri tavalla. Ihminen vain on vieraantunut luonnosta ja kuvittelee olevansa jotain muuta kuin nisäkäs. Narsistinen ihminen kuvittelee myös sen, ettei kuulu enää ravintoketjuun ja että eläin on ihminen.

Eikai kukaan voi pitää kovin fiksuna ihmistä, jota ei kiinnosta oma lähiympäristö, mutta saarnaa ilmastonmuutoksesta kovaan ääneen? Tyhmyyttä on monenlaista. Eräs lääketieteen tohtoriksi väitellyt ystäväni sanoi muutama vuosi sitten, että ei hän ole viisas ihminen. Hän on hyvä opiskelemaan ja opettelemaan kirjasta asioita. Ns. kirjaviisas. Sanoi olevansa kaikessa käytännön tekemisessä totaalisen käsi. Vähätteli toki itseään, mutta hyvä esimerkki siitä, että ihminen voi olla samaan aikaan lukenut, mutta tyhmä. Viisautta on ymmärtää oma ymmärtämättömyys.
Kaverisi ei ole ollenkaan tyhmä vaan tiedostaa oman rajallisuutensa. Jos tyhmyys merkitsee sitä ettei osaa jotain, tässä tapauksessa käytännön asioita, niin sitten kaikki ollaan tyhmiä.

Tässäpä tulikin illan aiheeseen näppärsti juuri juttu:

Varsinais-Suomen Liedossa on luvassa jälleen taivaan täydeltä raketteja, kun kolme naapuriston jäsentä ampuu kilpaa raketteja.
Yksi heistä on Jere Muunoja, joka käyttää ilotulitteisiin vuodessa rahaa jopa tuhansia euroja. Summa vaihtelee: joskus on mennyt 700 euroa, toisena vuonna 2 000–3 000 euroa.

”Toiset käy ulkomailla kaksi kertaa vuodessa, ja toiset ampuu rahat taivaalle.”

Näinhän se on, harrastus se on tuokin eikä tee ihmisestä tyhmää.

Varsinais-Suomen Liedossa on luvassa jälleen taivaan täydeltä raketteja, kun kolme naapuriston jäsentä ampuu kilpaa raketteja.

No jos rahasta ei ole pulaa ja ammutaan järkevästi, suojataan katselijat niin tottakai on mahtava valoshow. Itsekin menisin katsomaan.

Harrastuksia aina puolustellaa, mut ei ne asiat harrastamisella aina järkeväksi muutu.. :D Mut se mikä on toisen mielestä typerää voi toiselle tuoda paljonkin. Niinhä se menee.

Jollain menee 2000-3000/vuosi harrastukseen eli rakettien ampumiseen.. mielestäni typerää rahan tuhlausta mutta omat ovat rahansa. Olin jo kauhuissani kun kaupassa käydessä setämies osti 500€:lla raketteja..

Toisaalta omaan kaveripiiriin kuuluu henkilöitä jotka käyttävät 1000-2000€/rataviikonloppu driftingiin.. ja nämä menee viikonloppuina kun autosta ei mikään hajoa. Kun hajoaa niin kymppitonni on pikkuraha vaikka itse tekevätkin lähes kaiken mahdollisen. Ei tulisi mieleenkään tälläinen harrastus.. omasta mielestä järjetöntä, joillekin tärkeä harrastus mistä ei luovuta.

No jos rahasta ei ole pulaa ja ammutaan järkevästi, suojataan katselijat niin tottakai on mahtava valoshow. Itsekin menisin katsomaan.
Ei tämä taas liity mitenkään tähän. Niinkuin tuo sanoi niin toiset lähtee ulkomaille, toiset paukuttaa. Molemmissa palaa rahaa ja lopputulos on suunnilleen sama.

Itse harrastan setelien polttelua takassa. Tiedän että on vitun tyhmää mutta on kuitenkin rakas monivuotinen harrastus minulla. Se näky kun seteli palaa takassa, aah.

Itse harrastan setelien polttelua takassa. Tiedän että on vitun tyhmää mutta on kuitenkin rakas monivuotinen harrastus minulla. Se näky kun seteli palaa takassa, aah.
Jos siitä tulee mielihyvää niin mikäs siinä, ei se ihmisestä tyhmää tee että käyttää rahansa että tulee hyvä mieli. Oli se sitten takassa polttamista tai ei.

Jollain menee 2000-3000/vuosi harrastukseen eli rakettien ampumiseen.. mielestäni typerää rahan tuhlausta mutta omat ovat rahansa. Olin jo kauhuissani kun kaupassa käydessä setämies osti 500€:lla raketteja..

Toisaalta omaan kaveripiiriin kuuluu henkilöitä jotka käyttävät 1000-2000€/rataviikonloppu driftingiin.. ja nämä menee viikonloppuina kun autosta ei mikään hajoa. Kun hajoaa niin kymppitonni on pikkuraha vaikka itse tekevätkin lähes kaiken mahdollisen. Ei tulisi mieleenkään tälläinen harrastus.. omasta mielestä järjetöntä, joillekin tärkeä harrastus mistä ei luovuta.

Joo.. ei toi tyhmältä kuullosta mielestäni. Jollekki voi kuulostaa. Tyhmää olisi ehkä, jos tekisi tota vaikkei olisi varaa.

Juu, mutta kuten @kilroy1 sanoi, on typerää rahan tuhlausta. Siitä olen samaa mieltä.
Sinun mielestä. Ei sen kuka tuhlaa. Mutta se ei edelleenkään tee siitä toisesta tyhmää ihmistä jos se siitä nauttii. Koska siinä vaiheessa kun joku tekee jotain erilailla kuin itse niin on automaattisesti "tyhmä ihminen" niin tää pallo on typeryksiä täynnä :D
Mutta siinä vaiheessa jos sitä rahaa EI OLE ja panee rahaa raketteihin niin silloin voidaan puhua jo tyhmästä ihmisestä, mutta sekään ei ole ihan niin yksinkertaista.

Jos siitä tulee mielihyvää niin mikäs siinä, ei se ihmisestä tyhmää tee että käyttää rahansa että tulee hyvä mieli. Oli se sitten takassa polttamista tai ei.
Sinulla on oikea ajatus mutta siinä olet väärässä, että rahan laittaminen mielihyvää tuottavaan olisi jotenkin automaattisesti ei tyhmää. Kyllä niitä tyhmiä mielihyvää tuottavia asioita on kanssa. Joistakin on varoiteltu jo vaikka Raamatussakin.

Sinun mielestä. Ei sen kuka tuhlaa. Mutta se ei edelleenkään tee siitä toisesta tyhmää ihmistä jos se siitä nauttii. Koska siinä vaiheessa kun joku tekee jotain erilailla kuin itse niin on automaattisesti "tyhmä ihminen" niin tää pallo on typeryksiä täynnä :D
Mutta siinä vaiheessa jos sitä rahaa EI OLE ja panee rahaa raketteihin niin silloin voidaan puhua jo tyhmästä ihmisestä, mutta sekään ei ole ihan niin yksinkertaista.
En sano että tekee toisesta tyhmää mutta typerää/tyhmää tuhlata tonneja jos ei ole rahaa. Jos on rahaa niin antaa PALAA ja jos tekee sen turvallisesti.
Ei ole multa pois

Sinulla on oikea ajatus mutta siinä olet väärässä, että rahan laittaminen mielihyvää tuottavaan olisi jotenkin automaattisesti ei tyhmää. Kyllä niitä tyhmiä mielihyvää tuottavia asioita on kanssa. Joistakin on varoiteltu jo vaikka Raamatussakin.
Siksi sanoinkin että asia ei ole niinkään yksinkertaista.

Kyllä on ihmisellä tylsä vuosi, jos vuoden kohokohta on uudenvuodenaatto ja se että saa ampua rahansa taivaalle. :smoke:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 302
Jäsenet
81 123
Uusin jäsen
Jaakoppiko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom