Tyhmät ihmiset

Nojoo jos nyt tuhansia euroja mennyt Fortniteen, niin rupeaa olemaan ketjun aihetta. Jos taas joku ostanut kaksi skiniä kympillä ja @Rambo8 saanut siitä tuhansia euroja niin typeryys on jossain muualla.

edit. Eli en pidä typeryytenä sitä että kympin kaksi tuhlaa lemppari peliin. Olen tuota joskus itsekkin tehnyt, viimeisimpänä WarThunder. En tosin ostanut skiniä mutta kuitenkin.

Päättelykykysi on lapsen tasolla. Täällä ei myöskään keskustella käyttäjistä. Mutta voin kertoa, että en ole. Enkä myöskään maksa extraa tietyn merkkisistä vaatteista. Minulle on täysin sama mitä muut ajattelevat vaatetuksestani.

Mutta omaan kyvyn, joka joiltain näyttää puuttuvan, ja pystyn ajatella ja seurata mitä muut tekevät. Monelle sillä vaatteen ulkonäöllä on merkitystä, sen funktionaalisuuden lisäksi.

Tuli vain mieleen kysyä kun aloit puolustelemaan noita. Ja edelleenkin tuo täysin irrationaalinen vertailu, että pyrit puolustelemaan virtuaalisten vaatteiden ostoa sillä, että ostaahan ihmiset oikeassakin elämässä vaatteita.

No ehkä hieman eri asia oikeat oikean elämän vaatteet, kuin jotkut virtuaaliset vaatteet, joilla ei mitään tee.

Niin sitä voisi luulla. Esim. pelit kuten Sims ovat lyöneet itsensä lävitse missä teet virtuaalista ruokaa, ostat virtuaalisia vaatteita, teet virtuaalista työtä, rakennat virtuaalista taloa jne..
Unohtamatta sitten pelejä mitkä keskittyvät vain yhteen juttuun kuten PC:n rakentamiseen / korjaamiseen, nurmikon leikkaamiseen / paikkojen siivoamiseen tai vaikka kaupan pitämiseen...

Jos niitä ei ostettaisi ei niitä tehtäisi ja nuo tekevät jopa reippaasti voittoakin.

EDIT: itse esim. kickstarttasin Battletech peliä ja sain siitä paitsi tietysti pelin myös jotain taustakuvia (millä en tee mitään) ja yhden skinin (sekä mechin) peliin. Ihan vain kannatuksen vuoksi ja että peli saatiin tehtyä.

Viimeksi muokattu:
Niin sitä voisi luulla. Esim. pelit kuten Sims ovat lyöneet itsensä lävitse missä teet virtuaalista ruokaa, ostat virtuaalisia vaatteita, teet virtuaalista työtä, rakennat virtuaalista taloa jne..
Unohtamatta sitten pelejä mitkä keskittyvät vain yhteen juttuun kuten PC:n rakentamiseen / korjaamiseen, nurmikon leikkaamiseen / paikkojen siivoamiseen tai vaikka kaupan pitämiseen...

Jos niitä ei ostettaisi ei niitä tehtäisi ja nuo tekevät jopa reippaasti voittoakin.

No ei kai siinä Simsissä sentään, jos ostat kaupasta ruokaa, niin sitä ruokaa tarvitse maksaa oikealla rahalla?

No ei kai siinä Simsissä sentään, jos ostat kaupasta ruokaa, niin sitä ruokaa tarvitse maksaa oikealla rahalla?

Kyllä jos haluat jotain tiettyä. Ne ovat lisäosia:
"
  • Incheon Arrival / Fashion Street: Uusia vaatetyylejä.
  • Industrial Loft / Courtyard Oasis: Rakennustilaan ja sisustukseen keskittyviä paketteja.
"
Löytyy laidasta laitaan, haluatko neuloa? Löytyy lisäosa (maksa, kiitos). Kiinnostaako pyykkääminen? Löytyy lisäosa (maksa, kiitos).

Tuli vain mieleen kysyä kun aloit puolustelemaan noita. Ja edelleenkin tuo täysin irrationaalinen vertailu, että pyrit puolustelemaan virtuaalisten vaatteiden ostoa sillä, että ostaahan ihmiset oikeassakin elämässä vaatteita.

Kirjoitit "Eli nämä ostetut kamat eivät millään tavalla vaikuta itse pelaamiseen, vaan ainoastaan siihen, miltä tämä oma hahmo näyttää.".

A. Katsot punaista takkia oikeassa elämässä ja saat tyydytystä siitä, että se näyttää hyvältä ja on punainen.

B. Katsot punaista takkia virtuaalipelissä ja saat tyydytystä siitä, että se näyttää hyvältä ja on punainen.

Eroaako nuo skenaariot loppupeleissä kauheasti toisistaan, kun kyse on siitä miltä näyttää, ei funtionaalisuudesta?

A. Katsot punaista takkia oikeassa elämässä ja saat tyydytystä siitä, että se näyttää hyvältä ja on punainen.

B. Katsot punaista takkia virtuaalipelissä ja saat tyydytystä siitä, että se näyttää hyvältä ja on punainen.

Eroaako nuo skenaariot loppupeleissä kauheasti toisistaan, kun kyse on siitä miltä näyttää, ei funtionaalisuudesta?

A. Tuo on ihan normaalia
B. Jos joku saa tyydytystä siitä, miltä hahmo näyttää pelissä, ei ole normaalia

B. Jos joku saa tyydytystä siitä, miltä hahmo näyttää pelissä, ei ole normaalia

Outoa? Itse ainakin käytän paljonkin aikaa hahmon tekemiseen roolipeleissä. Ne kosmeettiset jutut (sukupuoli, ulkonäkö, vaatteet, ladattava kuva, kansallisuus jne) mitkä eivät vaikuta itse peliin välttämättä ollenkaan mutta syventävät imersiota ovat minulle kohtuu tärkeitä.

Ehkä en sitten ole normaali kun en vain käytä sitä valmiiksi generoitua "perus" hahmoa peleissä vaan muokkaan sitä haluamakseni?

Eli sinun näkemyksesi mukaan olen sitten tyhmä jos haluan pelata mieluummin miespuolisella hahmolla, millä on esim. hiukset, vaatteet, ääni jne jne sellaiset kuin itse valitsen?

Eli kaikki peleissä skinipäkkejä ostavat on epänormaaleja?

Niin noh, toiset laittaa tuhansia onlyfanssiin että saavat hahmolta vaatteita pois.
Kumpaakaan en lähde sanomaan epänormaaliksi tai sairaaksi tai syytä väärästä toiminnasta, mutta onhan tuossa selkeästi tyhmyyttä hyödyntävää markkinarakoa pelissä. Paremminkin tämä kiteytyy moraalitonta hyväksikäyttöä ja primitiivisiä reaktioita kiihdyttävään yhteiskuntaan ja kuluttajatalouteen. Tyhmyys ei ole se ydinkäsite vaan impulssikontrolli, itsekuri, itsetuntemus, rationaalisuus jne ovat kärsineet inflaatiota.

Outoa? Itse ainakin käytän paljonkin aikaa hahmon tekemiseen roolipeleissä. Ne kosmeettiset jutut (sukupuoli, ulkonäkö, vaatteet, ladattava kuva, kansallisuus jne) mitkä eivät vaikuta itse peliin välttämättä ollenkaan mutta syventävät imersiota ovat minulle kohtuu tärkeitä.

Ehkä en sitten ole normaali kun en vain käytä sitä valmiiksi generoitua "perus" hahmoa peleissä vaan muokkaan sitä haluamakseni?

Eli sinun näkemyksesi mukaan olen sitten tyhmä jos haluan pelata mieluummin miespuolisella hahmolla, millä on esim. hiukset, vaatteet, ääni jne jne sellaiset kuin itse valitsen?

Pidän tyhmänä, jos maksaa rahaa siitä oman hahmonsa ulkonäön muokkaamisesta.

Statistiikka

Viestiketjuista
302 899
Jäsenet
82 252
Uusin jäsen
Mies85Hki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom