Itsehän kallistun suosittelemaan kypärää etenkin lapsille ja/tai lapsenmielisille tai känniläisille pyöräilijöille. Sen vaatiminen ei toki ole käytännöllistä, kohtuullista tai oikeudenmukaista. Paitsi toki suhteellisuudentajun puolesta lapsille, koska auton turvaistuimissakin on sorruttu niin äärimmäiseen liioitteluun.
Kyllä tuo lapsilla olisi hyvä olla vaikka johonkin lakiin kirjattuna. Olematon itsesuojeluvaisto ja päätön koheltaminen on niin yleistä, että sillä pyörällä sattuu ja tapahtuu huomattavasti helpommin kuin aikuisilla. Uskoisin, että täältäkin jokainen joka on pyöräillyt junnuna paljon voisi tuon allekirjoittaa. Toki foorumin aihepiiri huomioiden vähän pitää olla varovainen tuon kommentin kanssa, mutta kyllä ainakin ala-asteella koski kaikkia poikia. Aika monta kertaa olen lentänyt tangon yli ihan koulumatkallakin puhumattakaan jostain poliisi ja rosvo leikistä pyörällä.
Ylä-asteelle kun siirryin niin jäi se kypäräkin. Koulumatka meni bussilla ja muissa ajoissa ei kyllä päähän mennyt. Seuraavan kerran päähän meni kun omat lapset alkoi pyöräilemään. Mun mielestä aika tyhmä vaatia jos itse näyttää päinvastaista esimerkkiä. Onhan sitä typerä käyttää kaupungilla.
Saapi nyt nähdä kun juniorit alkaa siirtymään ylä-asteelle niin kypärän käyttö on taas noussut puheenaiheeksi. Kun ei sitä enää kukaan muukaan käytä. Vähempi nuo nyt koheltaakin sen fillarin kanssa enää tuossa iässä... Voi olla, että itseltä jää taas siinä samalla kaupungilla liikkuessa kypärä pois. Maastossa käytän kyllä kun siellä on tullut aikuisiällä lennettyä tangon yli varmaan useammin kuin muksuna. Samoten jos ajan sähkö'pyörällä' itsesuojeluvaisto ei kyllä anna myöten jättää tuota pois. Melkein laittaisi enempikin varusteita päälle jos olisi

ja jos ei rahoilla saa sitä vastinetta mitä on luvattu, hiljaa vaan pitäis olla ja hyväksyä kusetuksen