Jos käytän normaalia kassaa, niin minulla on maksukortti lukijassa heti kun kassa on piipannut ensimmäisen tuotteen. Järjestelmän viiveiden johdosta voin vielä laittaa pari tuotetta piippauksen loppumisen jälkeen ilman, että homma hidastuu. Seuraa vain mitä sirulukijassa lukee ja toimii sen mukaan. Toki useimmat alkavat jostain syystä valmistautua maksuun vasta kun kuulevate summan.Ei ole. Vuosituhannen alussa muistan nähneeni jo tätä. Toisekseen näille ihmisille on tyypillistä jatkaa pakkaamistaan vielä senkin jälkeen kun kassa on piipannut viimeisen ostoksen ja huutelee ostosten hintaa. Yleensä vielä tuppaa menemään niin, että mitä rikkaamman näköinen asiakas, sitä vähemmän näyttää olevan kiire maksaa ostokset muiden odottaessa porvaria. Ja ei, tämä on tuskin merkki tyhmyydestä, vaan puhtaasta itsekeskeisyydestä ja/tai ylimielisyydestä.
Mainittakoon myös, että itse olen onnistunut pakkaamaan omat ostokseni joka kerta kassiin niin, etten ole hihnan päässä muiden tukkeena.
Omien havaintojen perusteella köyhemmän oloiset ovat usein selvästi kiireisempiä, mutta hitaampia. Keskimäärin. Varakkaamman oloisilta jää usein turhia odotteluita ja virheitä tekemättä.