Morjensta,
Luin aamulla kattavan artikkelin ”Särkyneiden unelmien työpaikka”, joka käsittelee suomalaisen ohjelmistoyhtiö Dream Brokerin toimintaa ja sen yrityskulttuuria ->
Linkki: https://x.com/JuhaHaanpera/status/1965110800076734824
.
Artikkeli tuo esiin monia työntekijöiden kertomuksia pelolla johtamisesta, työyhteisön ongelmista ja johdon käytännöistä, jotka ovat vaikuttaneet niin henkilöstön hyvinvointiin kuin yhtiön maineeseen. En tunne yritystä enkä sen henkilöitä henkilökohtaisesti, joten en halua tuomita. Elina on tehnyt perusteellista journalismia ja haastatellut monipuolisesti eri osapuolia. Artikkeli sai minut pohtimaan työnantajabrändin ja yrityskulttuurin merkitystä liiketoiminnalle:
Brändiarvo asiakkaiden silmissä: Yritysten arvot ja sisäinen kulttuuri ovat yhä tärkeämpi osa asiakkaiden päätöksentekoa. Luottamusta rakentaa avoimuus ja hyvä henkilöstön kohtelu ja sen puute voi heikentää brändiä, erityisesti kun uutisointi on laajaa.
Rekrytoinnin haasteet: Kilpailu osaajista on kova, ja työnantajabrändi on merkittävä tekijä huippuosaajien houkuttelemisessa ja sitouttamisessa. Negatiivinen julkisuus voi tehdä rekrytoinnista entistä haastavampaa, kuten artikkelissa kerrotaan.
Yrityksen arvot ja niiden näkyvyys: On kiinnostavaa kysyä, kuinka paljon ohjelmistotoimittajan arvot näkyvät ulospäin asiakkaille ja sijoittajille. Pohdin vaikuttavatko ne ostopäätöksiin? Vai painavatko teknologia ja liiketoimintatulokset lopulta enemmän?
Johtamisen kehittäminen: Jokaisessa organisaatiossa on mahdollisuus oppia ja uudistua. Kun yrityksen haasteet tuodaan avoimesti esiin, ne voivat toimia myös sysäyksenä kulttuurin ja johtamisen kehittämiseen. Artikkeli oli pysäyttävä muistutus siitä, että yrityskulttuuri ei ole pelkkä sisäinen asia. Se vaikuttaa suoraan brändiin, liiketoimintaan ja kykyyn kasvaa.
Luin aamulla kattavan artikkelin ”Särkyneiden unelmien työpaikka”, joka käsittelee suomalaisen ohjelmistoyhtiö Dream Brokerin toimintaa ja sen yrityskulttuuria ->
Linkki: https://x.com/JuhaHaanpera/status/1965110800076734824
.
Artikkeli tuo esiin monia työntekijöiden kertomuksia pelolla johtamisesta, työyhteisön ongelmista ja johdon käytännöistä, jotka ovat vaikuttaneet niin henkilöstön hyvinvointiin kuin yhtiön maineeseen. En tunne yritystä enkä sen henkilöitä henkilökohtaisesti, joten en halua tuomita. Elina on tehnyt perusteellista journalismia ja haastatellut monipuolisesti eri osapuolia. Artikkeli sai minut pohtimaan työnantajabrändin ja yrityskulttuurin merkitystä liiketoiminnalle:
Brändiarvo asiakkaiden silmissä: Yritysten arvot ja sisäinen kulttuuri ovat yhä tärkeämpi osa asiakkaiden päätöksentekoa. Luottamusta rakentaa avoimuus ja hyvä henkilöstön kohtelu ja sen puute voi heikentää brändiä, erityisesti kun uutisointi on laajaa.
Rekrytoinnin haasteet: Kilpailu osaajista on kova, ja työnantajabrändi on merkittävä tekijä huippuosaajien houkuttelemisessa ja sitouttamisessa. Negatiivinen julkisuus voi tehdä rekrytoinnista entistä haastavampaa, kuten artikkelissa kerrotaan.
Yrityksen arvot ja niiden näkyvyys: On kiinnostavaa kysyä, kuinka paljon ohjelmistotoimittajan arvot näkyvät ulospäin asiakkaille ja sijoittajille. Pohdin vaikuttavatko ne ostopäätöksiin? Vai painavatko teknologia ja liiketoimintatulokset lopulta enemmän?
Johtamisen kehittäminen: Jokaisessa organisaatiossa on mahdollisuus oppia ja uudistua. Kun yrityksen haasteet tuodaan avoimesti esiin, ne voivat toimia myös sysäyksenä kulttuurin ja johtamisen kehittämiseen. Artikkeli oli pysäyttävä muistutus siitä, että yrityskulttuuri ei ole pelkkä sisäinen asia. Se vaikuttaa suoraan brändiin, liiketoimintaan ja kykyyn kasvaa.