TE-virkailijalle maksetaan pian bonus tietyistä työttömistä: Hallitukselta miljoona TE-toimistojen tulospalkkioihin
Mielenkiinnolla odotetaan, mitä tämä tulee käytännössä tarkoittamaan. Onneksi sitä ei ole asetettu "palveluihin" ohjaamisesta.
Onkohan mahdollista, että työtarjouksia alastonmalli, puhelinmyyjä, ovelta ovelle kauppias provisiolla jne alkaa satelee joidenkin virkailija-tyyppien keskuudessa.
Tuossahan luki että työtarjousten sijaan esitellään työnhakija työnantajalle.Tällä varmaan haetaan sitä kun aikoinaan TE-virkailijoilla oli suoria suhteita työnantajiin.
Mitä pitkäaikaistyöttömiin tulee niin heidän kanssaan voi olla monta erilaista toimijaa jotka sitten yhteisvoimin duunipaikan saavat aikaiseksi. Voi jopa olla että TE-virkailijan
ei tarvitse kuin laittaa paperiin se viimeinen aamen käytännön järjestelyjen jäävän jollekin muulle taholle. Tällöin tuntuu hieman epäreilulta jos TE-virkailija saa palkkion.
Esim. jos itse kävisin vaikka jollain työnantajalla kertomassa omasta työnkuvasta, keskustelu johtaisi johonkin yksittäiseen henkilöön joka sitten lopulta saisi vaikka palkkatuetun
paikan 12kk ajaksi. Tällöin itse olisin ollut petaamassa pohjan valmiiksi olematta itse TE-virkailija ja itselle jäisi vain hyvä mieli ja TE-virkailija saisi jonkun näköisen palkkion, mikäli
palkkatuettu paikka jollain tasolla huomioitaisiin, kuten jutussa luki.