Ulkoisen näytön(Dell U2515H) kuva jää vajaaksi reunoilta.

Hei!

Huomasin jonkin aikaa sitten, että ulkoisen näyttöni kuvan reunoille jää nyt noin puolen sentin paksuinen musta alue. Ennen kuva täytti näytön reunoihin asti samalla resoluutiolla.

Mietin tässä, että mikä on muuttunut sen jälkeen, kun kuva alkoi jäämään vajaaksi. Yksi muutos on se, että ostin 1080p projektorin ja kun liitän projektorin läppäriini(Asus TUF gaming F15 FX506LI) usb-c porttiin(Asus FX506LI), niin ulkoisen näytön resoluutio muuttuu 1440->1080. Kun yhdistän projektorin läppäriin, ulkoisen näytön kuva välähtää hetkeksi suuremmaksi, kun resoluutio muuttuu. Projektorin sammuttamisen jälkeen muutan ulkoisen näytön resoluution takaisin 1440 resoluutioon 59,96Hz, mikä on näytön natiiviresoluutio ja maksimihertsit. Tämä resoluution muutos ei kuitenkaan näytä kuvaa koko näytön alalta.

Läppärini näytönohjain on Nvidia Geforce GTX 1650 Ti ja käyttöjärjestelmä Windows 11 Home 24H2. Ulkoinen näyttö on kytketty läppärin HDMI-porttiin ja projektorin kytken läppärin usb-c-porttiin HDMI-kaapelilla, jossa on koneen päässä HDMI->usb-c-sovitin.

Olen yrittänyt kokeilla Nvidia Control panelin ja Windowsin Display settingsistä erilaisia skaalauksia, mutta ilman vaikutusta. Olen kokeillut myös vaihtaa läppärin oman näytön hertsejä 144->60, mutta tällä ei ollut vaikutusta ulkoisen näytön kuva-alueeseen. Olen kokeillut Nvidia Control panelin kautta manuaalisesti säätää kuva-aluetta suuremmaksi, mutta sliderit ovat jo maksimissa ja saan muutettua kokoa vain pienempään suuntaan. Olen kokeillut myös liittää ulkoisen näyttöni usb-c-porttiin, mutta ongelma pysyy.

Osaisiko joku ehdottaa, mitä voisin vielä yrittää tai missä vika piilee mahdollisesti?

Asus TUF gaming F15 FX506LI
Nvidia Geforce GTX 1650 Ti
Dell U2515H
Windows 11 Home 24H2

Statistiikka

Viestiketjuista
280 510
Jäsenet
78 115
Uusin jäsen
noobnoob

Hinta.fi