Ultra HD 4K Blu-ray pyörittäjät ja levyjulkaisut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jovo
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan totta, mutta lähinnä halusin nostaa tuon fyysisen levyn ja kunnon laitteiden merkityksen kokemuksessa. Onhan nuo fiilikset ihan älyttömät, kun on äärimmäiset (eivätkä nämäkään ihan niitä ole) laitteet. Ensi viikonloppuna ois hifimessut Helsingissä, varmaan ekaa kertaa menen, kun on tuon portin avannut. :)
Tämä on aivan loistavaa. Ihan tulee omat vanhat hyvät ajat mieleen. Ole varovainen sitten monikanavamusiikin kanssa. Se vasta koukuttaakin kun tila täyttyy kokonaisuudessaan musiikista ja kuulostaa vaan niin hienolta..
Saattaa olla että itsekin innostuu messuista, kun tuossa muutama vuosi on mennyt ilman. Itseasiassa koronan jälkeen ei ole jostain syystä tullut käytyä.
Mutta nauti tosiaan tuosta innosta. Se on oikeasti hienoa. Tuli ihan hymy huulille kun luin kommenttisi. :)
Jos ei ole vielä tuttu, niin tuollainen aiheen ympärillä pyörivä ihan suomenkielinen foorumikin löytyy. Joten sinne vaan tutustumaan jos siltä tuntuu. Hifiharrastajat.org Foorumi

Siitä olen kyllä eri mieltä, että ostetaan kalliita töllöjä, koska voi tai mitä ikinä. Eiköhän syy ole, että esim se hdr-matsku toistuu mahdollisimman hyvin.
En tietenkään voi yleistää, mutta omassa kuplassani asia on juurikin niin, että ostetaan ISO televisio ja katsellaan siitä sitten tyytyväisenä perus tv-kanavia ja peruslaadun Netflixiä. Suurin osa ei edes tiedä mikä HDR on. Ihan sama oli nähtävissä aikanaan 2000 luvun alkupuolella kun 16:9 televisiot alkoivat yleistymään. Katseltiin sitä muodottomaksi venytettyä 4:3 kuvaa, koska ei haluttu mustia palkkeja reunoille. Ja minä itkin verta.

- Sen kyllä uskon, että monille kuvan- ja äänenlaadulla ei ole mitään väliä mutta tuota on turha syöttää niille, joille sillä on väliä. En nyt oikein hoksaa, että mitä sinä minulle tästä asiasta jankutat.
- Ymmärrän, että monille riittää vähempikin ja sehän on sama joka asiassa, toiselle kelpaa Kia ja toiselle pitää olla Mersu vaikka kummallakin pärjää ja pääsee paikasta toiseen yhtä hyvin.

Kyllä niitä eroja voi huomata vähemmälläkin. Mutta joo, olen itse harrastellut kotiteatteria tuolta 90-luvulta asti ja tykkejä ollut kuvanlähteenä 90-luvun loppupuolelta lähtien ja edelleenkin yksi on, mutta pääasiassa tulee nykyisin katsottua tuosta 83" OLEDista (olkkarissa 83C3 ja makkarissa 83C5). Kajareina on erilliset 5.1.2 (subbarina SVS ja muut Dalia), vahvarina Yamahan Aventage, plus muutama Blu-Ray ja 4k Blu-Ray -soitin sekä Apple TV 4k. Tietysti Pioneerin levysoitin ja kasettidekki (mallia 90-luku jotain) löytyy mikä en nyt tähän liity mitenkään. Niin tällä systeemillä kyllä kuulen ihan selvästi audiossa erot pakkaamattoman levymateriaalin ja pakatun suoratoiston välillä.

Mulle on aivan sama vaikka tarvitsisi kymmentä kaukosäädintä käyttää ja levyn syöttäminen kelkkaan ei tuota ongelmia. Käytettävyydellä ei ole mitään väliä, jos laatua on vaihtoehtona tarjolla. En kyllä alkaisi levyjäni siirtämään kovolle sen takia, että ne voisi ilman pakkaamatonta ääntä toistaa Apple TV 4K:n kautta, mieluummin kaivan sen levyn hyllystä vaikka se joskus vähän aikaa viekin löytää, kun on huoneen seinät vuorattu hyllyillä täynnä levyjä.
Meinasin tuossa kirjoittaa pidemminkin, mutta se lienee turhaa. Ei tämä jankkaaminen ainakaan mihinkään johda. Nyt ollaan jo päästy siihen vaiheeseen että aletaan esittelemään harrastusvuosien määriä ja tarkempaa laitteistokokoonpanoa. Ja täällä on muitakin lukijoita kuin sinä vai meinaatko oikeasti että olen yrittämässä tässä opettaa juuri sinulle väkisin jotain. Vastaan väitteisiisi ja esittelen niille muutakin näkökulmaa kun tuntuu olevan kovin ehdotonta, mutta en ole yrittämässä puhkoa kuplaasi.
Ylimielisten itsestäänselvyyksien jankkaaminen laitteistoesittelyjen seassa tuntuu vain typerältä. Kia ja Mersu-vertauskin vielä. Kliseetkin hallussa. Kas kun ei Mosse.
Ja toisille kuvan- ja äänenlaadulla on merkitystä, kun taas toisille ei mitään väliä. Tästäkö tässä ollaan keskusteltu? Ei välimuotoja. Pskaa tai loistavaa.

Eli eiköhän tämä jauhaminen riitä ainakin osaltani. Ollaan kyllä niin kaukana toisistamme.
Et ymmärrä tahallisesti tai tahattomasti mistä kirjoittelen ja vastailet jakelemalla ylimielisiä päivänselvyyksiä, joten ulosantini lienee pahasti puutteellista.
Ymmärrän kyllä nakökantasi, koska olin itse jossain vaiheessa lähellä tuota. Kyllä se siitä.

Ja täällä on muitakin lukijoita kuin sinä vai meinaatko oikeasti että olen yrittämässä tässä opettaa juuri sinulle väkisin jotain.
Siltähän tuo vähän kuulosti, kun viestiini nimenomaan vastasit ylimieliseen tyyliin.

Ylimielisten itsestäänselvyyksien jankkaaminen laitteistoesittelyjen seassa tuntuu vain typerältä. Kia ja Mersu-vertauskin vielä. Kliseetkin hallussa.
Vai kertoiko AI tai Internet.
Itsehän aloitit tuohon tyyliin. Sitä saa mitä tilaa.

Eli eiköhän tämä jauhaminen riitä ainakin osaltani. Ollaan kyllä niin kaukana toisistamme.
Et ymmärrä tahallisesti tai tahattomasti mistä kirjoittelen ja vastailet jakelemalla ylimielisiä päivänselvyyksiä, joten ulosantini lienee pahasti puutteellista.
Ymmärrän kyllä nakökantasi, koska olin itse jossain vaiheessa lähellä tuota. Kyllä se siitä.
Itse aloit soittaan suutasi ja tulkitsemaan viestejäni väärin sanoja suuhuni laittaen.

Kerroin kyllä omat perusteluni, jotka eivät tunnu olevan mitenkään poikkeavat siitä mitä monet muutkin täällä ovat havainneet pakkaamattoman audion suhteen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jad
Eli olet oikeasti mitannut tämän jotenkin Applelta ostetulla esim. 4K Dolby Vision/Atmos elokuvalla?
Eikä tarvitse jankata että se on huonompaa koska tietenkin on, mutta siis oletko mitannut jotenkin kun mainitset 1/10 pakkaamattomasta?
Vai kertoiko AI tai Internet.
Eli kirjoitin noin. Tuo on aivan yksinkertainen kysymys. Tai ainakin tarkoitus olla. Eli oletko mitannut jollain vai kysynyt AI:lta tai lukenut Internetistä. Maininta jankkaamisesta oli tuossa kohdassa täysin turha, mutta osoitit seuraavilla viesteillä että sitähän sieltä tuli. Pahoittelut turhasta keskustelusta.

Kiitos hei.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
303 496
Jäsenet
82 346
Uusin jäsen
Hikke84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom