Kuulostaa hyvinkin tutulta - valitettavasti.
Alkoholi nyt lienee maailman käytetyin unilääke. Itsekin sitä soveltanut moneen otteeseen. Ja vaikka nyt ei paljoa menekään, niin tuossa taannoin päätin että viinan voimalla en nuku enää yhtään yötä, vaikka efekti on itselläkin pitkälti samanlainen.
Olen tutkinut ja hutkinut oikein urakalla aivokemiaa ja etenkin Z-lääkkeiden toimintamekanismia.
Ei nuo aminohapotkaan suora tie onneen ole, mutta tuossa yllä olevassa kuvassa se ongelman ydin piilee vaikeimmillakin tapauksilla.
Z-lääke boostaa GABAn tuotantoa. Itsellä ilman lääkettä nukkuminen lähti tryptofaanin lisäämisestä. Mutta pyörimistä on varmasti luvassa tuollakin tavalla - mikään kun ei tapahdu heti.
Tiedän kyllä tasan tarkkaan sen tunteen kun pitää joka ikinen päivä miettiä, että saakohan sitä nukutuksi.
Kuulostaa hyvin saman tapaiselta unettomuudelta kuin itselläni. Nuo trisykliset lääkkeet joihin triptylkin kuuluu, kannattaa testailla läpi jos se suinkin lekurille sopii.
Itsellä on suora mirtatsapiini, doksepiini ja tratsodoni. Ensimmäinen toimii itsellä parhaiten sedatiivisena, kun sitä boostaa melatoniinilla, joka omalta osaltaan toimii boostina noita reseptoreita salpaaville lääkkeille.
Tarkoituksenahan noilla on lisätä serotoniinin määrää, joka taas on sitten yksi osa tuota kropan omaa ketjua.
Lisäksi on koko lailla yksilöllistä, että mikä toimii kenelläkin mutta
@Mikkos kannattaisi pyytää lääkäriltä vaikka pikkupaketti mirtatsapiinia.
En minäkään pelkästään noilla nuku mutta jos viittaa kintaalla lekurin ohjeisiin mirtatsapiinin murustelusta ja heittää kokonaisen napin naamaan esim. 1,9mg melatoniinin kanssa n. 1h ennen nukkumaan menoa. Sitten pitkälleen käydessä se puolikas tai kokonainen zopi naamaan.
Tuolla lailla on itsekin unen saanut kohtuullisen hyvin jos sattuu nukahtamislääkettä olemaan.
Näihin jää helposti jumiin, eikä ole oikein voimaa edes alkaa kokeilemaan ja huoli nukkumisesta on vahvana läsnä. Kovin optimaaliselta tilanne ei tuossakaan kuulosta ja valitettavasti ainakin itse olen jäänyt tuon kanssa koko lailla yksin.
Kirjoitti tuo tyytyväisenä 100tbl mirtatsapiinia eilen. Ei siitä kyllä itsekseen mitään apua itselle ole mutta jos on se katalyytti tavalla tahi toisella, niin homma rokkaa..