Uniapnea

Nyt ollut kolme yötä vakiopaine 8.6(viimeisen vuoden KA), vuodot olleet välillä 14.4-20.4.. mutta ei ole tullut vielä tuollaisia jättimäisiä +60L/min vuotoja mitä välillä ollut. AHI 0.9-1.2.. Seurataan tilannetta.
Miten oletko seurannut Oscarista mikä on yön aikana maksimi AHI? Jos tuokin pysyy alhaalla, niin sinulla voisi olla varaa laskeakin painetta.

Nuo vuodot on kyllä ärsyttäviä, itse olen Airtouch n30i mitannut rullamitalla, kuinka kireällä remmit ovat ja että ne ovat varmasti yhdenmukaiset. 2mm muutos teki sen, että vuodot sai 5l/min --> 0l/min tasolle. Tuon nenäosan tietysti puhdistan liinalla joka aamu ja tähän mennessä olen uusinut kuukauden välein. Nyt voisi seurata, että koska se tuottaa ongelmia kun muut olosuhteet ovat vakioituja.

Oikeaa kireyttä voi koettaa metsästää silläkin, että säätää paineen hieman normaalia korkeammaksi ja hereillä makaa eri asennoissa sillä "maskin testaus" asetuksella. Itse olen myös kevyesti sormella painellut sivusta, että alkaako ohipuhallus heti. Tässä on hyvä muistaa se, että liian kireäkään maski ei ole hyvä, vaan voi aiheuttaa myös niin vuotoja kuin korkeampaa paineen tarvetta.

Statistiikka

Viestiketjuista
306 572
Jäsenet
82 911
Uusin jäsen
Andy_A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom