Mikkos
Tukijäsen
Ei.Onko tuli olemassa vaikka et näe sitä ennenkuin se syttyy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei.Onko tuli olemassa vaikka et näe sitä ennenkuin se syttyy?
Onko tuli olemassa vaikka et näe sitä ennenkuin se syttyy?
Paitsi, että Vetkun voi nähdä, mutta Jumalaa ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka on myös itse Jumala on hänet ilmoittanut. Jeesus on siis ainoa todiste sinulle Jumalasta. Mikäli ei usko Jeesukseen joutuu tuomittvaksi, mikäli ei ole uskonut Juman ainosyntyiseen Poikaan...Oikeanlainen kysymyksenasettelu on pikemminkin:
Onko vetku olemassa?
Minusta ei, koska minulla ei ole mitään käsitystä mikä vetku on. Samalla tavalla kun vetkun tapauksessa, minulla ei ole mitään käsitystä mikä jumala on.
Minusta jumala ei ole olemassa koska en edes tiedä mikä se on. Kysymys itsessään on yhtä typerä kuin kysyisi: onko vetku olemassa?
Onko Harry Potter kirjat todiste siitä että Harry Potter on olemassa? Harry Pottereihin on kirjoitettu totuus.Onko Raamattu todisteena Jumalan teoista, jos tuota Jumalaa ei ole? Tai uskooko joku Raamattuun vain koska siihen on kirjoitettuna totuus?
Vetku on näkymätön. Sitä ei voi nähdä, haistaa tai maistaa tai tutkia. Mutta silti Vetku on olemassa.Paitsi, että Vetkun voi nähdä, mutta Jumalaa ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka on myös itse Jumala on hänet ilmoittanut. Jeesus on siis ainoa todiste sinulle Jumalasta. Mikäli ei usko Jeesukseen joutuu tuomittvaksi, mikäli ei ole uskonut Juman ainosyntyiseen Poikaan...
Oletko sinä olemassa Bertta, kun en tunne sinua? Ihan samanlainen tyhjänpäiväinen kysymys.Oikeanlainen kysymyksenasettelu on pikemminkin:
Onko vetku olemassa?
Minusta ei, koska minulla ei ole mitään käsitystä mikä vetku on. Samalla tavalla kun vetkun tapauksessa, minulla ei ole mitään käsitystä mikä jumala on.
Minusta jumala ei ole olemassa koska en edes tiedä mikä se on. Kysymys itsessään on yhtä typerä kuin kysyisi: onko vetku olemassa?
Jotta vetkun olemassaoloon voisi vastata, pitäisi ensin tarkasti määritellä mikä se on ja sen jälkeen havainnoilla sekä mittauksilla todeta, että määritelty objekti esiintyy.
En ole koskaan nähnyt jumalan määritelmää joten minulle on itsestäänselvää, että sitä ei ole olemassa.
Oletko sinä olemassa Bertta, kun en tunne sinua? Ihan samanlainen tyhjänpäiväinen kysymys.
Riippuu mitä tarkoitat tällä universumilla? Minä en tunne sitä samalla tavalla, kuin sinä luulet.Voin kyllä kuvata itseni hyvin tarkkaan ja voit tulla sitten havainnoimaan esiintymistäni universumissasi.
Riippuu mitä tarkoitat tällä universumilla? Minä en tunne sitä samalla tavalla, kuin sinä luulet.
Ei jumala muutu yhtään sen todemmaksi vaikka kuinka sitä hoet.Jumala on A ja O alku ja loppu. Alfa ja Omega. Jumala on rakkaus. Jumala on kaikkialla universumissa vaikuttava näkymätön voima...Jumala on totuus...Mikäli ei usko Jeesukseen ei tunne Jumalaa...
Jumala on A ja O alku ja loppu. Alfa ja Omega. Jumala on rakkaus. Jumala on kaikkialla universumissa vaikuttava näkymätön voima...Jumala on totuus...Mikäli ei usko Jeesukseen ei tunne Jumalaa...
Onhan Jumalasta todisteena Raamattu ja sen kaikki kirjat ja kirjeet, sekä Jeesuksesta ainakin Torinon kääriliinat, joihin on yliluonnollisesti muodotuneet Jeesuksen kasvot ja arvet, ikäänkuin merkkinä ristiinnaulitsemisesta ja ylösnousemuksesta.....
Yksikään näistä ei täytä yhtään tieteellisen tutkimuksen kriteereistä. Onko Kreikan Jumalat olemassa niistäkin kun on kirjoituksia? Onko Nalle Puh todellinen jos oikein uskon niin?Onhan Jumalasta todisteena Raamattu ja sen kaikki kirjat ja kirjeet, sekä Jeesuksesta ainakin Torinon kääriliinat, joihin on yliluonnollisesti muodotuneet Jeesuksen kasvot ja arvet, ikäänkuin merkkinä ristiinnaulitsemisesta ja ylösnousemuksesta.....
Ymmärrä nyt. Ateisti ei väitä että jumalaa ei ole, vaan että jumalan olemassaolosta ei ole todisteita. Kaksi eri asiaa.
Onko joku kieltänyt ateistien olemassa olon?Koko ateismia ei ole olemassa. Olisiko ateisteja olemassa jos ei olisi teisteja? Ateisti tarkoittaa anti-teisti/ateisti. Ateistit ovat olemassa vain koska on olemassa teisteja. Se tuntuu menevän vaikeasti joidenkin kalloon.
Samoin kuin maltillinen muslimi. Se on melkein oxymoron. Sanotaanko maltillinen oxymoron.![]()
Aika moni maa.Onko joku kieltänyt ateistien olemassa olon?
Onko joku kieltänyt yksisarvisten olemassaolon?Onko joku kieltänyt ateistien olemassa olon?
Nalle Puhista on olemassa 4000 vuotta vanhoja tekstejä, kuolleen meren kääröjä jne?Yksikään näistä ei täytä yhtään tieteellisen tutkimuksen kriteereistä. Onko Kreikan Jumalat olemassa niistäkin kun on kirjoituksia? Onko Nalle Puh todellinen jos oikein uskon niin?
Jos on kristitty niin silloinhan Jumala on hänelle olemassa.Kyllä luulis kristittyjen jo herran vuonna 2019 ymmärtävän, ettei Jumalaa ole tai edes tarvitse olla olemassa. Se on vain vertauskuva, että kukaan ihminen ei ole toista ylempänä ja on normeja joidenka mukaan elaa tai joidenka vuoksi jopa kuolla.
Raamattuhan on vain pitkä kertomus, kuinka ihmiset ovat itsekkäitä, laiskoja, turhamaisia ja pelkureita joidenka päähän pitää takoa edes hivenen järkeä ja moraalia, että yhteikunta pysyy jotenkin kasassa.
Mites Muhammad Ali?Koko ateismia ei ole olemassa. Olisiko ateisteja olemassa jos ei olisi teisteja? Ateisti tarkoittaa anti-teisti/ateisti. Ateistit ovat olemassa vain koska on olemassa teisteja. Se tuntuu menevän vaikeasti joidenkin kalloon.
Samoin kuin maltillinen muslimi. Se on melkein oxymoron. Sanotaanko maltillinen oxymoron.![]()
Neljän tuhannen vuoden päästäkö Nalle Puh:sta tulee totta? Joko Kreikan Jumalat on totta vai pitääkö odottaa kauankin vielä?Nalle Puhista on olemassa 4000 vuotta vanhoja tekstejä, kuolleen meren kääröjä jne?
Jos on kristitty niin silloinhan Jumala on hänelle olemassa.
Voitko sitten korjata Wikipedian ateismin käsityksen. Vai onko tämä joutavaa näppiksen paukuttamista. Niinkuin 99.999...% internetkeskusteluista?
Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa.
Ei tietenkään olisi tarvetta ateismille ilman teisteja. Teisti väittää jotain, ja ateisti vastaa siihennotta höpöhöpö, en ole vakuuttunut. Siinä kaikki. Kunnon teistille jopa deisti on ateisti. Eipä pahemmin ole tarvetta olla adeisti, koska deistit eivät keksi ja esitä vaatimuksia, joita kaikkien tulisi noudattaa.Koko ateismia ei ole olemassa. Olisiko ateisteja olemassa jos ei olisi teisteja? Ateisti tarkoittaa anti-teisti/ateisti. Ateistit ovat olemassa vain koska on olemassa teisteja. Se tuntuu menevän vaikeasti joidenkin kalloon.
Paitsi, että Vetkun voi nähdä, mutta Jumalaa ei ole kukaan ihminen koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka on myös itse Jumala on hänet ilmoittanut. Jeesus on siis ainoa todiste sinulle Jumalasta. Mikäli ei usko Jeesukseen joutuu tuomittvaksi, mikäli ei ole uskonut Juman ainosyntyiseen Poikaan...
Mutta mikä se Jumala edes on? Ihmisillä vaikuttaa olevan aika erilainen määritelmä siitä. Ehkä sinulla on väärä määritelmä Jumalasta, ja et siksi näe todisteita siitä.
"We ask questions that make sense only in English, but in Hebrew are plainly absurd. Such as, "Does G‑d exist?" In Hebrew, that's a tautology, somewhat the equivalent of "Does existence exist?""
What Is G‑d? - The Not-thing
Ateismi on ainut looginen asenne tilanteessa, jossa Jumalan olemassaolo näyttää täsmälleen samalta kuin Jumalan olemattomuus.Mikäli Jumala niin haluaisi niin Hänen teot havaittaisiin.
Jumala on olemassa. Mutta Jumala on kaikkien lakien yläpuolella ja ei halua tulla havaituksi.
Ateismi on ainut looginen asenne tilanteessa, jossa Jumalan olemassaolo näyttää täsmälleen samalta kuin Jumalan olemattomuus.
Usko joko on tai ei ole. (Oletan) Sinulla on usko kristinuskon kolminaiseen jumaluuteen. Mutta sinulta puuttuu usko Vishnuun. Sinulta puuttuu usko Teutatekseen
Agnostismi on käytännössä aina loogisempi asenne kun ateismi.
Agnostismi myöntää, ettei tiedä; Ateisti väittää tietävänsä jotain, jota ei voida varmuudella tietää.
Väärin. Jos nyt oikein ymmärsin, Manaajan mielestä Vishnu ja Teutates ovat arkkienkeleitä, jotka Jumala on luonut. Näinollen argumenttisi ei toimi tässä tapauksessa.
Agnostismi on käytännössä aina loogisempi asenne kun ateismi.
Agnostismi myöntää, ettei tiedä; Ateisti väittää tietävänsä jotain, jota ei voida varmuudella tietää.
Olen syvästi uskonnollinen, uskon kaikkiin tapaamiin Jumaliin. Miksi ihmiset kutsuvat minua silti ateistiksi?
Minulta on joskus kysytty asteikolla 0-100 kuinka todennäköisenä pidän maailmankaikkeuden synnyn takana olevan joku jumaluus niin vastasin 3.
Miten hitossa toi liittyy mihinkään?Jos on absolutisti joka juo sunnuntaisin yhden kaljan niin onko hän absolutisti edelleen?
Onko hän 97% absolutisti? Gnoistininen absolutisti? Missä se raja menee missä absolutisti lakkaa olemasta absolutisti?
Onko olemassa teistiä joka uskoo 97% Jumalaan?
Ateismi on ainut looginen asenne tilanteessa, jossa Jumalan olemassaolo näyttää täsmälleen samalta kuin Jumalan olemattomuus.
Mutta jos Jumala haluaa leikkiä kuurupiiloa, niin leikkiköön, minkäs sille tavallinen kuolevainen mahtaa. Ihmetyttää vain, miksi näkymättömälle Jumalalle on niin tärkeää, että häneen pitäisi silti uskoa. Ei tuollainen piileskely ainakaan auta asiassa yhtään. Jumalalle samat terveiset kuin paria hakeville sinkuille: persaus ylös penkistä ja tekemään jotain itse, kukaan ei tule sinua kotisohvalta hakemaan.
Ok. Oletetaan että Jumala tulisi esiin.
Jani pyytäisi Jumalalta lisää voimia, jotta voisi salilla penkata 500kg.
Karia vituttaa Janin rehentely ja pyytää Jumalalta voimia. Kari penkkaa nyt 700kg. Ja on nyt salin kovin jätkä.
Jolloin Jania vituttaa ja Jani pyytää Jumalalta taas...
ad infinatum
Kuten huomaat. Siitä että Jumala näyttäytyisi. Niin siitä ei seuraisi mitään hyvää.
Jumala sanoisi Janille: "Jos lihaksia kaipaat, niin painu punttisalille harjoittelemaan, äläkä tule ruinaamaan minulta." Näin helposti ongelma ratkeaisi heti alkuunsa.Ok. Oletetaan että Jumala tulisi esiin.
Jani pyytäisi Jumalalta lisää voimia, jotta voisi salilla penkata 500kg.
En huomannut tuosta älyvapaasta esimerkistä yhtään mitään, mikä liittyisi Jumalan näyttäytymiseen.Kuten huomaat. Siitä että Jumala näyttäytyisi. Niin siitä ei seuraisi mitään hyvää.
Ei sitä tuosta kyllä huomaa. Miksi muka ei ole hyvä juttu että Kari penkkaa 700kg jos se on sen unelma? Toisaalta jos siinä on jokin ongelma, niin miksi Jumala olisi näyttäytyessään sen velvollisempi antamaan niitä voimia kuin piilossa ollessaan? Kyllähän ihmiset Jumalalta rukoileevat vaikka sun mitä jo nyt.
Absolutistikertomuksella yritin selventää termejä.
Absolutisti joka naukkailee silloin tällöin on kohtuukäyttäjä. Ja siinä ei mitään vikaa ole.
Absolutisti = Ei juo alkoholia tarkoituksella yhtään. 100%
Kohtuukäyttäjä = Juo pikkuisen, mutta kohtuudella. 50% - 100%
Juoppo = Juo liikaa. 10 - 50%
Rapajuoppo = Juo niin paljon että sisuskalut sulavat ja kuolee pian pois. 0-10%
Ihmisen psykologian tuntien siitä ei mitään hyvää seuraisi. Tuskin ihmiset alkaisivat toivoa naapureilleen rahaa ja terveyttä. Ja itselleen kaikki murheet kannettavaksi.
Sitten Jani sanoisi Jumalalle: "Et ole oikea Jumala kun et pysty minulle taikomaan hirmuvoimia! Jos olet oikea Jumala niin todista se antamalle minulle se mitä minä haluan!"Jumala sanoisi Janille: "Jos lihaksia kaipaat, niin painu punttisalille harjoittelemaan, äläkä tule ruinaamaan minulta." Näin helposti ongelma ratkeaisi heti alkuunsa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.