Uuden CPU:n hankkiminen 4K -videoeditointia varten

Morjesta,

Olen hankkimassa uutta CPU:ta tarkoituksenani hankkia se työasemaksi max. 1 h mittaisten 4K -videoiden editointia varten. Toki sillä tulee myös striimailtua TikTokissa ja käytettyä suoratoistopalveluja ja tehtyä erilaisia painotuotejulkaisuja jne...

Frendi suositteli mulle tällaista kokoonpanoa: Vortex | Takomo

Päivitettynä kuitenkin:

Näytönohjain: RTX 5060 8 Gt
Keskusmuistia: 32 Gt
Tallennustilaa: 2 Tt

Budjetti on max. 1400 €

Kysynkin teiltä foorumin asiantuntijoilta mielipiteitä ja vinkkejä, olisiko teillä?

Morjesta,

Olen hankkimassa uutta CPU:ta tarkoituksenani hankkia se työasemaksi max. 1 h mittaisten 4K -videoiden editointia varten. Toki sillä tulee myös striimailtua TikTokissa ja käytettyä suoratoistopalveluja ja tehtyä erilaisia painotuotejulkaisuja jne...

Frendi suositteli mulle tällaista kokoonpanoa: Vortex | Takomo

Päivitettynä kuitenkin:

Näytönohjain: RTX 5060 8 Gt
Keskusmuistia: 32 Gt
Tallennustilaa: 2 Tt

Budjetti on max. 1400 €

Kysynkin teiltä foorumin asiantuntijoilta mielipiteitä ja vinkkejä, olisiko teillä?
Jos pelailet, niin 1440 € saa koneen 7500f prossulla ja 5070 näytönohjaimella.

Tossa myös 5060 ja 5060 ti näytönohjaimet jollaisen voit laittaa 5070 tilalle.

Gigantista saa 5060 ti:n hieman halvemmalla

Peleissä 5060 ti on 20 % hintaampin ja 5060 on 35% hitaampi kuin 5070. 4k editoinnista en sano muuta kuin että en ole varma onko 8 gb siihen riittävä.

Kuten huomaat takomo on kallis. Toi 7500f on selvästi parempi kuin 5600 prossu ja emolevykin on varmasti parempi ja monipuolisemmat liitännät. Toki niistä voi karsia ja saada hintaa ehkä 40 Tai 50 € pois.

Viimeksi muokattu:
Onko
sulla ulkoista/muuta tallennustilaa? 2 teraa tulee äkkiä täyteen 4K videoiden kansaa venkslatessa.

Laitteista muuten niin Intelin puoleen kallistuisin itse lähinnä quicksyncin takia, ja näyttiapuolella taas nvidiaan jos erillisnäyttistä on hakemassa. AMD:n näyttiksillä vähän väliä ollut jotain ajurihäslinkejä jotka vääntäneet värit solmuun ainakin Vegasia käyttäessä, ja nvidian NVENC nyt vain tuntuu toimivan paremmin kuin AMD:n vastaavat. Ja jos video on pääasia, niin korttisukupolven sisällä voi huoletta hankkia sen halvimman lirpakkleen - se videostriimien rautapurku/pakkaustuki on niiden osalta käytännössä sama.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 401
Jäsenet
80 005
Uusin jäsen
Japeman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom