Uusi kone - kommentteja kokoonpanosta? Hintaluokka 2000€ molemmin puolin

Sitä itseään. Ja hyvää iltaa.

Foorumia on tullut selattua mitään sisäistämättä, joten kokosin korillisen osia:

AMD:n raudalla olin ajatellut mennä.
Muutoin merkityksellisiä tekijöitä on kasauspalvelu ja sen mukanaan tuoma takuu. Winukan saan asennettua itsekseni.

Näyttiksessä täytyy olla 2x HDMI, koska nykyisissä monitoreissa ei ole DP:itä. Kyllä - vanha ja tosi vanha.

Eniten mua arvelluttaa emolevy ja toisena kotelo. Tää korissa oleva Fractal Design Meshify 3 tainnee olla sopiva tuolle emolle ja muille rojuille?
Wifi tarvinnee olla, kun tölliin on tuloillaan kuitu, mutta reititin tulee eri huoneeseen. Toki Wifi vaikutti olevan kaikissa B850- sarjan emoissa...

Muistit tukee EXPO:a ja on 6000 CL30, poweri monesti täälläkin suositeltu malli. Kiintolevystä oon valmis maksamaan hiukan enemmän laadusta/luotettavuudesta.

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
GPU: Sapphire PULSE Radeon RX 9070 XT
Emo: GIGABYTE B850 AORUS ELITE WIFI7 ICE AMD B850 Pistoke AM5 ATX
Muistit: RAM PATRIOT VIPER Venom DDR5 32 GB (2x16GB) 6000MHz CL30 XMP 3.0 (PVV532G600C30K)
PSU: be quiet! Pure Power 13 M | 850W virtalähdeyksikkö 20+4 pin ATX
Kiintolevy: WD Black SN7100 NVMe SSD 2TB M.2 2280 (WDS200T4X0E-00CJA0)
Kotelo: Fractal Design Meshify 3

Ostoskori Datatronicilta

[Edit: tarkennuksia] [Edit2: kokoonpanon ja linkkien päivitys]

Viimeksi muokattu:
Iso kotelo microATX emolevylle...

X3D ja Asrock voi olla riskaabeli yhdistelmä, kun ei ole vieläkään takeita että prossujen kärähtämisongelma (joka pääosin koskee X3D prossuja ja nimenomaan Asrock emolevyjä) olisi ratkaistu. Voi olla että uusimmat biossit oikeasti auttaa mutta mene ja tiedä, riski on helppo välttää ostamalla joku muu emolevy.

Lisää koriin alennuskoodi "iotech-kasaus" niin saat ilmaiseksi kasauksen.

Muuten hyvä setti!

Ainiin - tuon Asrockin ongelman X3D:n kanssa unohdinkin, vaikka siitä luin täältä viikko tai pari takaperin.

Hmmm... kotelossa arvotan ilmanvaihdon ja funktionaalisuuden korkealla, kun taas lasikansi on vain turhake. Tää linkkaamasi Gigabyte on ATX-kokoinen. Vaihdan sen ostoskoriin.

Ja suurkiitos @lehtv !

Statistiikka

Viestiketjuista
287 584
Jäsenet
79 388
Uusin jäsen
appa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom