Uusi läppäri ja vaihto Windowsista Chromebookiin harkinnassa

Eli tietokoneen vaihto edessä. Olen aina käyttänyt Windows-koneita, mutta nyt mielenkiinnon on herättänyt Chromebook mm. edullisuutensa ja hyvän akun keston takia. Tarpeeni on ihan peruskäyttöä eli nettisurfailua ja striimaamista enimmäkseen. Toisinaan tarvitsen MS Officen ohjelmia kuten word ja excel. Eli ei kovin kummoista konetta tarvitsisi olla.

Tuoreita kokemuksia Chromebookista kysyisin. Pystyykö sillä nykyään käyttämään sujuvasti myös Officen pilvipohjaisia ohjelmia? Entä ostaisitko tarvittaessa uuden Chromebookin vai kaipaatko Windowsia? Mitä koneen speksejä kannattaa huomioida Chromebookia ostaessa?

Toinen kysymykseni liittyy nykyisen, vanhan läppärin käyttöjärjestelmän muuttamiseen Windowsista Chromeksi. Onkohan ihan peruskäyttäjän mahdollista tehdä muutos itse vai kannattaako käyttää ammattilaista asennukseen ja mitäköhän about kustantaa ammattilaisen tekemänä?

Just vähän aikaa sitten katselin konetta sukulaiselle ja tää on hyvin hinnoittelu.

Ei kannata alkaa säästää ja saada selvästi huonompaa.

Mutta jos on pakko säästää ja 128 gb riittää niin tämä menettelee, mutta ei ole 70 € säästön arvoinen. Et päivitä ssd:tä, näyttö on huonompi, akku on pienempi. Ei siis mitään järkeä, jos on rahaa laittaa se 70 €

Tästä halvemmat on sitten ser jätettä

Lenovoon olen mieltynyt ja tätä alustavasti katsonut, jos Chromebookiin päädyn:

Sattuneesta syystä budjettini on nyt surkean pieni... Eli hintaluokasta 200-300eur pitäisi uusi kone löytää. Senkin takia harkintaan tuli tuo Chromebook.

Muutaman vuoden ollut käytössä kunnostettu yrityskannettava, joka palvellut hyvin. Mutta siihen ei pysty asentamaan win11:sta. En jaksa ruveta kikkailemaan enää näin vanhaan koneeseen mitään Windowsia muutenkaan, joten yhtenä vaihtoehtona tosiaan olisi ilmeisesti käyttöjärjestelmän muuttaminen Windowsista tuohon Chrome OS Flexiin.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 572
Jäsenet
78 250
Uusin jäsen
kop

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom