Minkälainen on tällä foorumilla maanpuolustushenki ja oletteko valmiita jos pahin mahdollinen tapahtuu? Keskustelua hengestä sekä mahdollisesta selviytymisestä itä-naapurin yrittäessä..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Hyvä on henki ja aktiivinen puolustaminen aloitettu jo vuosikymmen sitten. Tärkeimpiä sotia ei käydä asein, vaan mielipidevaikuttamisen keinoin.Minkälainen on tällä foorumilla maanpuolustushenki ja oletteko valmiita jos pahin mahdollinen tapahtuu? Keskustelua hengestä sekä mahdollisesta selviytymisestä itä-naapurin yrittäessä..
Suomalaisten maanpuolustustahto on tutkitusti yksi maailman kovimmista ja puolustusvoimien suorituskyky läntisiin kumppaneihimme verrattuna harjoktuksissa todettu oikein hyvätasoiseksi.
Varusmiespalveluksen käyneet voivat aikuisenakin osallistua puolustusvoimien vapaaehtoiseen sotilaskoulutukseen. Ei muuta kun yhteyttä lähimpään puolustusvoimien aluetoimistoon ja sanoista teoiksi.
Herää aina kysymys näissä, että onko elämäsi täyttä paskaa ja elämänilo kadoksissa täällä? Miksi asut täällä, etkä jossain toisessa maassa?No tässä maassa ny ei ole mitään puolustettavaa, kun se on paskottu monin tavoin. Ja mikä sodan uhka ny muka on?
Minulle ei ole selvinnyt mitään hjyvää natoon liittymisestä ja ei se venäjä mihkään hyäkkää, niinkun nato on tehnyt vuasikymmeniä. Liittymällä venäjään saamme parhaimmat olot vs eu!
Se tosiaan ihmetyttää, että eikö kannattaisi tehdä asioihin muutoksia ja siirtyä sinne missä kokee "ruohon olevan vihreämpää". Tällä en tarkoita sanoa tyyliin että "muuta N-Liittoon jos ei kelpaa", mutta ei ne asiat siitä tekemällä paraneHerää aina kysymys näissä, että onko elämäsi täyttä paskaa ja elämänilo kadoksissa täällä? Miksi asut täällä, etkä jossain toisessa maassa?
Pakko myöntää, että tähän saakka olen ajatellut, että todellakin yritän päästä maasta pois, jos Suomi joutuu sotaan. Nyt kun sodan uhka on oikeasti ensimmäistä kertaa oman elämän aikana olemassa, niin en todellakaan halua luovuttaa Suomea vihollisvaltiolle ilman taistelua.
Valitettavasti ruplan kurssi on huomenna suht shaizzee joten lahjasi on heille vähän meh. Kukapa tässä nyt pelkäisi. Mieluummin sienipilven alla kuin ryskewitzin tossun allaOn immeisillä pelkoo ja ihan turhasta! Ei Venäjä tänne, kun on tärkeimpiäkin kohteita. Ja ollaan rajalla lahjat valmiina, jos ny tulossa oisivat![]()
Samoilla linjoilla. Toivottavasti meitä on enimmissä määrin.
Venäjä islamilaistuu nopeammin kuin EU. Voi pitää tuon Putin-propagandapaskeen poissa tästäkin ketjusta.+-100 sadan vuoden sisällä Suomi on joko suomalian islamilainen kalifaatti tai osa venäjää. Muut vaihtoehdot matemaattisesti lähes olemattomat. Kumman puolesta haluat taistella?
Putin on roisto, rikollinen, myrkyttäjä ja murhaaja ja ansaitsee kuolemantuomion. Se ei muuta tosiasioita.Venäjä islamilaistuu nopeammin kuin EU. Voi pitää tuon Putin-propagandapaskeen poissa tästäkin ketjusta.
Islamilaiset liittyköön rinnallemme puolustamaan sinivalkoisia värejä ulkoisilta uhilta. Osallistetaan ne taloudellisen hyvinvoinnin, tasa-arvon ja demokratian puolustamiseen repimällä mukulat betonikuutioista jo heti päiväkotiin, ja lopulta putken päätteeksi inttiin, tai siis kaikkia sukupuolia koskevaan turvallisuuspalvelukseen/kansalaispalvelukseen.+-100 sadan vuoden sisällä Suomi on joko suomalian islamilainen kalifaatti tai osa venäjää. Muut vaihtoehdot matemaattisesti lähes olemattomat. Kumman puolesta haluat taistella?
Helvetin hyvä idea.Islamilaiset liittyköön rinnallemme puolustamaan sinivalkoisia värejä ulkoisilta uhilta. Osallistetaan ne taloudellisen hyvinvoinnin, tasa-arvon ja demokratian puolustamiseen repimällä mukulat betonikuutioista jo heti päiväkotiin, ja lopulta putken päätteeksi inttiin, tai siis kaikkia sukupuolia koskevaan turvallisuuspalvelukseen/kansalaispalvelukseen.
Kunhan Suomen ja Ruotsin merivoimat pitää Pohjanlahden itsellään. Venäjälläkin on mahdollisuus iskeä kolmesta suunnasta Suomeen.Antakaa ase, lippaita ja paukkuja. Suunnan kyllä tiedän. Se on aina itä mitä pitää puolustaa.
Tämä myös itsellä. Pitkään olen ajatellut että Suomi on hoidettu niin paskaan jamaan eduskunnan toimesta että tätä plänttiä ei tee mieli puolustaa. Vaan nyt kun uhka konkretisoituu niin tajuan myös sen että Suomi on loppupeleissä kohdellut minua ja perhettäni hyvin, täällä on asiat toimineet. Apua on saanut aina kun sitä on tarvinnut. Lähtisin mielelläni puolustamaan meidän itsenäisyyttä!!Pakko myöntää, että tähän saakka olen ajatellut, että todellakin yritän päästä maasta pois, jos Suomi joutuu sotaan. Nyt kun sodan uhka on oikeasti ensimmäistä kertaa oman elämän aikana olemassa, niin en todellakaan halua luovuttaa Suomea vihollisvaltiolle ilman taistelua.
Alkuperäiseltä koultukseltani olen talousmies, alokasaika meni vempatessa ja loppuaika linnakesaarella gonahdellessa. Pitkään ajattelin että minut on jo unohdettu kunnes ~10 vuotta sitten kävi käsky uudelleenkoulutukseen varastomieheksi. Nyt on takana kolmet kertaukset ja viimeisellä kerralla tarjottiin allekirjoitettavaksi vapaaehtoista suostumusta siihen että minut voidaan tilanteen vaatiessa kutsua palvelukseen jo ennen liikekannallepanoa ilman lain edellyttämää 3kk ennakkoilmoitusta. Vain muutama porukasta antoi suostumuksen, mutta nyt olen vakavasti pohtinut että otan yhteyttä aluetoimistoon ja pyydän heitä lähettämään sopimuksen allekirjoitettavaksi.
Suorassa taistelussa en varmaan kestäisi viittäkään minuuttia (ja sitä varten meillä on suojaosastot), mutta harjoitukset ovat vakuuttaneet että minut on nyt koulutettu tehtävään jolla on oikeasti tarkoitus ja josta monen muun itseäni kovemman taistelijan tehtävä on riippuvainen.
Tästä kun vähän lähtee vielä kehittämään asennetta niin kohta on kävelemässä pommivyö päällä jonnekkin putlerin bunkkeriin.Ei sitä kannata hävetä jos sijoituspaikka on vähemmän sotilaallinen moni ei sotilaallisempi homma voi olla jopa vaarallisempaa hommaa sodassa kuin sotiminen. Kuten vaikka ammusvarikolla toimiminen tai jonkun polttoaine tai räjähteitä täynnä olevan kuorma-auton ajaminen. Toisaalta on tuossa hyvätkin puolet jos ajelee jotain räjähteillä lastattua kuorma-autoon ei tarvitse pelätä ainakaan sitä, että jää kitumaan tai loppuelämäkseen vammaiseksi jos siihen leiskaakahtaa osuma.Siltikin noi on tärkeitä hommia ja jonkin on niitäkin tehtävä.
Joku tavallinen nurmipora helpommin jää eloon loppuelämäkseen vammautuneena. Kun taas se räjähde kuorma-auto kuskia ei vitua mikään enää ikinä jos huono tuuri käy. Kaikki on kiinni asenteesta.
Tämä oli mukavaa luettavaa. Vaikket vereltäsi olisikaan suomalainen, niin tuolla asenteella olet enemmän kuin tervetullut lisä Suomen kamaralle. Kippis ja kulaus, bissen tarjoan jos tiemme kohtaavat.Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
Olen huomannut että tuo tuntuu ainakin kurdi porukoissa olevan hyvin yleinen tapa ajatella täällä. Maanpuolustustahtoa vaikuttaa olevan enemmän kuin paikallisilla, vaikka työpaikka olisikin jotain mitä monet suomalaiset ei suostuisi tekemään. Hyvin toimivan yhteiskunnan ansiota, jota joskus muualta saapuneet arvostaa siihen tottuneita enemmän.Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.
Vaikken suomalainen olekaan, eli en ole syntynyt täällä, niin totta helvetissä. Tämä valtio on antanut minulle kaiken ja käytännössä ilmaiseksi. Sen lisäksi se on antanut minulle mahdollisuuden hyvään elämään ja saavuttaa asioita mitä omassa kotimaassani olisi ollut täysin mahdotonta ikinä saada (uusi omakotitalo, perhe, autoja, lomia, paljon atk, harrastuksia ym ym ym). Ymmärrän kyllä nykypäivän soijalattepoikia ja heidän Kallio -teemaisia kannabisbileitä, mutta kyllä niistäkin on apua esim. ihmiskilven muodossa.