Valokuvaus, kameroiden käyttö, valokuvien editointi ja muu yleisthreadi valokuvaukseen

DXO:n DeepPrime XD:t yhdistettynä kyseisen softan terövoitysfiltteriin (lens sharpness optimization) pesee ainakin Adoben tuotokset kuus nolla kun vaihdoin leiriä. Myös ihan helppoudessa. Lightroomissa piti repeltää terävöityksen rajauksen kanssa että sai optimoitua kohinanpostoa blurratusta taustasta. Nyt odottelen että Photolabbiin tulee myös XD3 versio seuraavassa päivityksessä. PureRawssa se löytyy jo. Nykyisetkin kyllä erinomaisia ja alkaa parantamisen vara olemaan vähissä. Kannattaa ottaa trial versio käyttöön ja kokeilla, ei maksa mitään.

Toki yritän lähtökohtaisesti tehdä mitän voin alentaakseni ISOa mutta jos tirppa tykkää jurottaa pimeässä vanhassa metsässä, niin sitten kuvataan vaikka ISO 16 000 kuten tämä Pikkusieppo:

(croppauksen jälkeen 6428 x 3615 alkuperäinen resoluutio, täällä foorumilla liitetiedostona nyt näyttää vähän onnettomalta. Sony A7 IV +200-600mm+1,4tc 1/400 F10 ISO 16000
DSC033471600x iso.jpg

1:1 croppaus. Yritän jättää aina vähän pientä rakeisuutta että ei mene överiksi. Tässäkin olisi voinut vähän jättää enemmän rakeisuutta mutta nyt kävin näin.

DSC033471600x pieni.jpg

Alkuperäinen:

DSC033471600x pieni kohina.jpg

En nyt mistään mitään tiedä mutta ainakin itse olen tyytyväinen mitä DXO:lla saa aikaan.

Hyvä kuva pikkusieposta,nuo vanhat metsät jossa nuo ja sinipystö viihtyy tupaa olemaan aika hämäriä keskipäivälläkin ja kun ovat aika vilkaita tapauksia niin ei voi kovin hitaita suljinaikoja käyttää niin isoarvot kasvaa aika suuriksi.Toki nykyään on helpompaa kuin silloin kun aloitin tirppakuvauksen Canon 450D iso 1600 oli jo aika muhjua,nykyisellä R6 on siihen verrattuna helpompaa.

En nyt mistään mitään tiedä mutta ainakin itse olen tyytyväinen mitä DXO:lla saa aikaan.
Mulla on vastaava kuva punarinnasta alkuperäistä ja DxO:lla muokattua myöten. Hiukan muuten kade tuosta pikkusieposta, pelkän laulun kuullut tänä kesänä. Mutta DxO:n DeepPrime pystyy juuri tuohon.

Eikös ISO25600 mene jo hiukan huumoriosastolle noin oletuksena? Päivänvalossa sisätiloissa tuskin on vielä tarvetta tuolle?
Viittasitko tuohon minun kissakuvaan? Jos katilla olisi tuossa ollut hepuli, niin samaan valotukseen olisi tarvittu aukolla F2.8 ja 1/800 valotusajalla ISO 32000. F4:llä olisi menty jo ISO 51200.

Minua aina vähän hämmentää tämä korkeiden ISO-lukujen kauhistelu. Nouseehan se korkealle kun epäoptimaalisissa olosuhteissa yrittää kuvia ottaa. Mutta jos pitää valita, että onko kuvaa jostain itselle tärkeästä asiasta lainkaan, niin kyllä jälkeenpäin monesti mukavampi olla muistona edes huonolaatuinen kuva. Eri asia tietysti jos kuvien käyttötarkoitus on sellainen, että tekninen laadukkuus on edellytys.

Kovat jätkät kuvasi 76' montrealin olympialaisissa & vastaavissa urheilukisoissa 800 millisillä putkilla 1/125 iso 800 filmillä

samoa.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
280 062
Jäsenet
78 029
Uusin jäsen
Jype

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom