Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsehän olen ratkaissut tämän antamalla sen verran sikaa, että kaikki valot ja piuhat on pitänyt vetää uusiksi. Sen jälkeen voi syyttää vain itseään. Tai no, vanhuuttaan ja halpuuttaan ne yleensä hajoavat, mutta kerran taisin ajaa pois kärryltä johto kiinnitettynä enkä vieläkään tiedä, miten se onnistui.Sähköt on ollut jossain määrin ongelmalliset, mutta niin on ollut kaikkien muidenki peräkärryjen kanssa.
Mihin sen kärryn arvo on tuossa 10 vuodessa sitten laskenut? Puoleen? Koska kantavuus tippunu puoleen? Renkaat kulunu? Polttimot kuluneet?"Ja tosiaan mitä käytettyjä seurannut niin nämähän melkein kasvaa arvoa mitä enempi ikää, ruostetta ja kilometerjä tulee. Voisi laskea sijoitukseksi. "
=> tämän takia itsekkin ostin uuden, jännää että 10v vanha kärry voi olla netissä myynnissä 80% uuden hinnasta hinta pyynnöllä - sama ei ikinä toteutuisi autoissa
Toki vanha voi olla arvokkaampi, jos siihen on laitettu uusiksi alkuperäistä paremmilla osilla kaikki, runko on vahvempi alunperin ja yhä ehjä. Mutta vastaako tämä todellisuutta markkinoilla? Onko niissä alkuperäistä kalliimpi vaneri, ammattimaisesti kalliilla osilla uusittu valaistus, vuoden sisään paistetut kumit ja SKF-laakerit viime marraskuulta ajettuna 250 km? Myykö joku tuollaista kärryä pois?Mihin sen kärryn arvo on tuossa 10 vuodessa sitten laskenut? Puoleen? Koska kantavuus tippunu puoleen? Renkaat kulunu? Polttimot kuluneet?
Vrt henkilöautot joissa kuluvien osien lista sisältää yhtä monta sivullista tavaraa kuin kärryssä on kuluvia osia kappaleittain laskettuna.
Itte just rempannu kärrystä sähköt, renkaat, laakereiden rasvat - katoppas peijakas, siinäpä ne sitten oli. Vetokita on tällä käytöllä max 75% kulunut siitä mitä se voi kulua ennen kuin on tarvetta vaihtaa se uuteen. Ai mutta siihen menikin jo 150€ rahnua edellä mainittuihin huoltoihin..
Mihin sen kärryn arvo on tuossa 10 vuodessa sitten laskenut? Puoleen? Koska kantavuus tippunu puoleen? Renkaat kulunu? Polttimot kuluneet?
Vrt henkilöautot joissa kuluvien osien lista sisältää yhtä monta sivullista tavaraa kuin kärryssä on kuluvia osia kappaleittain laskettuna.
Itte just rempannu kärrystä sähköt, renkaat, laakereiden rasvat - katoppas peijakas, siinäpä ne sitten oli. Vetokita on tällä käytöllä max 75% kulunut siitä mitä se voi kulua ennen kuin on tarvetta vaihtaa se uuteen. Ai mutta siihen menikin jo 150€ rahnua edellä mainittuihin huoltoihin..
Kyllähän kaikki kuluu käytössä, harva käytetty on kuitenkaan uutta vastaavassa kunnossa, onhan se ihan pöhköä jos uuden saa 1500e ja 10+ vuotta käytetystä pyydetään 1200e. Tuohon vanhaan ku vaihtaa laakerit, iskarit, vetokidan ja renkaat niin on rahaa mennyt jo enemmän kuin uuteen - ja silti kuomussa on reikä tjsp.
Me laitettiin tälläinen(tosin hehkulampuilla) LED-valopaneeli 12 V, johto 10 m Mahtui juuri vihen kärryn takapäässä olevaan "syvennykseen". Eli oli ns "bolt on" asennus, 4 reikää ja pultit läpi jolla tuo kiinnitettiin, rekisterikilpi itseporautuvilla ruuveilla.Tällaisella setillä saa elvytettyä kärryn kuin kärryn valot 10 minuutissa ja halvalla:
Teopart peräkärryn takavalosarja magneetilla, 7,5m johdolla
Tuosta puuttuu sitten tietysti eteenpäin suunnatut kirkkaat "parkit" ja rekisterikilven valot voi olla haastavaa saada suunnattua kilpeen. Mutta kiinnostaako poliisia? Itse en ainakaan näiden ollessa saatavilla viitsi vanhaan kärryyn kiinteitä asennuksia alkaa tekemään..
Tämä olisi tullut myöhässä, mutta viime vuonna kun soittelin JT-trailerille, että voiko tulla hakemaan kärryä, niin oli jonoa useammaksi viikoksi. Aiemman kärryn kans sai suoraan mukaan, mutta tuosta on tosiaan useampia vuosia aikaa.Ei oikein mennyt vahvasti tää kärrynhakureissu. Liike suljettu 2vk alkaen tämä päivä. Ei vastannut aamusta puhelimeen niin aattelin että kiirettä tai jotain. Pihalla sitten lappu ovessa XD. No onneksi en pelkkää kärryä lähtenyt hakemaan... olis vituttanut vielä enemmän. Oishan se kiva kun pikkupuljutkin laittais sulkunsa tonne googleen tai nettisivuille nykypäivänä.
Tämä olisi tullut myöhässä, mutta viime vuonna kun soittelin JT-trailerille, että voiko tulla hakemaan kärryä, niin oli jonoa useammaksi viikoksi. Aiemman kärryn kans sai suoraan mukaan, mutta tuosta on tosiaan useampia vuosia aikaa.
Nyt sitten tuli ensimmäinen vika, eli toinen laakeri antautui. Korvaava löytyi motonetistä 13e hintaan ja vaihdossa meni vajaa tunti. Laakeri itsessään ei ilmeisesti alunperin pettänyt, vaan stefa oli päästänyt vettä lävitse, mikä sitten johti laakerin tuhoon. Vuosia ja yli 10tkm tuolla on tullut painavaa lastia vedettyäMulla on tommonen JT-trailerin pitkä kuomullinen kärry ollut muutaman vuoden, eikä ole kyllä pahaa sanottavaa. Painoa on kyydissä ollut aina about se maksimi tai ylikin, joskus toki tyhjänäkin vedellyt. Tuon pulttirungon ymmärtääkseni huomaa jonkinlaisena vatkaamisena suuremmissa nopeuksissa, mutta en ainakaan 100kmh vauhdissa ole moista havainnut.
Vetoauto muuten varmaankin vaikuttaa tuohon käytökseen myös. Itsellä VW passat ja V70 vetänyt moitteetta.
Muoks - Lisätään vielä sen verran, että aika paljon on tuota tullut vedeltyä, ehkä joku 10tkm.
Oikea joo, käyn hakemassa varalaakerin jahka ehdin. Miksi muuten oikea?Kannattaa tarkistaa sen toisenkin laakerin kunto. Taisi oikea laueta ensin?
Stefan kunnon ajattelin toiselta puolelta tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa ja varalaakeri kulkee kärryssä mukana sitten jatkossaEhkä peräti kannattaa hankkia toisellekin puolelle valmiiksi ja samalla tarkastuksen vaivalla vaihtaa kun on sopivasti aikaa.
Ojan puoli yleensä on tien päällä ollessa "laakeri alamäessä". Tiedän, ei kovin tieteellistä, mutta omassa kuplassani näin olen sen useimmin olevan, että ojan puoli antautuu ekana.Oikea joo, käyn hakemassa varalaakerin jahka ehdin. Miksi muuten oikea?
Voihan tässä olla perää. Lisäksi voisi ajatella, että teoriassa oikea puoli kulkee enemmän erilaisista töyssyistä ja möykyistä, jolloin se voisi olla kovemmalla rasituksella kun renkaan pito hyppii päälle ja pois vasemman tassun pitäessä osin kiinni ja kuormittuessa myös aksiaalisesti tasaisemmin.Ojan puoli yleensä on tien päällä ollessa "laakeri alamäessä". Tiedän, ei kovin tieteellistä, mutta omassa kuplassani näin olen sen useimmin olevan, että ojan puoli antautuu ekana.
Mä käytin kaverin kärryä ja se oli lukittu tuollaisella.Monessa vetokytkimessähän on myös valmiina lukitukselle paikka. Pitää vaan ostaa se muutaman euron lukkopesä ja avain. Tuota on ainakin helppo kuljettaa mukana.
https://www.tuontitukku.fi/image_vi...170926_b7c4650b2f577c0a756f9bc053f76629_5.jpg
Nostetaan taas kevytkärryt tapetille. Selannut käytettyjä kärryjä ja pakko niiden hinnalla kääntyä uuteen.
Mikä on tällä hetkellä se paras kärry edullisemmassa hintaluokassa? JT trailer? Tarkoitus hommata tuollainen 3x1,5m lavalla oleva ilman kuomua sekalaiseen ajoon. Vai onko 3,3m lavasta jotain hyötyä?
Lähinnä ruohonleikkurin, tikkaiden, polttopuiden ja rakennustarvikkeiden kuljetukseen omakotitalossa (tai kahden välille). Raskaampaan kuljetustarpeeseen löytyy mm vaihtolava laitteet.
Itselle kuomu ei ole mielestäni pakollinen, mutta pitääkö se kuitenkin hankkia? Pressun voisi hankkia tarpeeseen.
Minä ostaisin kuomun. On vaan paljon näppärämpi kuin pressu ja sen saa lukittua, jolloin rosvon on ainakin hieman hankalampi pölliä kärrystä tavaraa. Ja jos kärryä joutuu seisottamaan taivasalla niin pressun alle pitää virittää jotain että saa systeemin kuperaksi tai muuten pressun päälle muodostuu sadekelillä vesiallas.Nostetaan taas kevytkärryt tapetille. Selannut käytettyjä kärryjä ja pakko niiden hinnalla kääntyä uuteen.
Mikä on tällä hetkellä se paras kärry edullisemmassa hintaluokassa? JT trailer? Tarkoitus hommata tuollainen 3x1,5m lavalla oleva ilman kuomua sekalaiseen ajoon. Vai onko 3,3m lavasta jotain hyötyä?
Lähinnä ruohonleikkurin, tikkaiden, polttopuiden ja rakennustarvikkeiden kuljetukseen omakotitalossa (tai kahden välille). Raskaampaan kuljetustarpeeseen löytyy mm vaihtolava laitteet.
Itselle kuomu ei ole mielestäni pakollinen, mutta pitääkö se kuitenkin hankkia? Pressun voisi hankkia tarpeeseen.
Vastataan nyt tähän.Kuomua kuitenkin suosittelisin jos omakotitalohommiin kuuluu mm. puutarhajätteen, pahvin yms. roudauksia. Pärjäähän pressullakin mutta tuonne on kuomun alle on helppo kätkeä ja etenkin tällaisella minikärryllä kun risujakin voi joutua useamman kuorman heittämään joka kerta.

Hyvä pointti, laitetaan 3.3m pitkä lavaOta suosiolla 3.3mm pohjalla kärry. Jos täytyy 3m pitkiä levyjä kuskata on huomattavasti helpompaa.
On siitä se hyöty, että säästyy pressun virityksen vaivalta ja vitutukselta. Onko se sitten +600 e arvoinen säästö, riippuu varmaan siitä miten paljon kärryä käyttää.Itsellä ei tulisi tuollaista kuskausta, vaan ne hoituu muulla tavoin. Lisäksi kärryä on tarkoitus säilyttää katonalla. Tuossa siis vastaan hakkaa se +600e lisähinta tai sen perustelu, jos siitä ei ole hyötyä. Saa sen varmaan jälkikäteenkin ostettua, jos tarvetta ilmenee (kalliimpi toki).
Nostetaan taas kevytkärryt tapetille. Selannut käytettyjä kärryjä ja pakko niiden hinnalla kääntyä uuteen.
Mikä on tällä hetkellä se paras kärry edullisemmassa hintaluokassa? JT trailer? Tarkoitus hommata tuollainen 3x1,5m lavalla oleva ilman kuomua sekalaiseen ajoon. Vai onko 3,3m lavasta jotain hyötyä?
Lähinnä ruohonleikkurin, tikkaiden, polttopuiden ja rakennustarvikkeiden kuljetukseen omakotitalossa (tai kahden välille). Raskaampaan kuljetustarpeeseen löytyy mm vaihtolava laitteet.
Itselle kuomu ei ole mielestäni pakollinen, mutta pitääkö se kuitenkin hankkia? Pressun voisi hankkia tarpeeseen.
Tuo on hyvä huomio. Tuo painoraja tulee yllättävän äkkiä täyteen. Viimekesänä juuri paikallisesta rautakaupasta otin isomman kärryn lainaan ettei montaa kuormaa olisi lautatavaraa pitänyt vielä. Jos painorajaa olisi noudattanut niin iso kärry ei juuri olisi auttanut.Muistakaa enimmäismassa.
3,5m kärry 50cm laidalla ja kuomulla alkaa painaa jo melkolailla. Sinne ei kovin paljoa voi ladata tavaraa kun sallittu 750/825kg enimmäismassa täyttyy. Pienempi kärry on usein käytännöllisempi, jolloin kyytiin voi ladata painavamman kuorman.
Samasta syystä telipyöristä ei käytännössä ole hyötyä jarruttomissa kärryissä, enimmäismassan kantaa yhdetkin pyörät kun tuplapyörät vaan turhaan lisää painoa.
Muistakaa enimmäismassa.
3,5m kärry 50cm laidalla ja kuomulla alkaa painaa jo melkolailla. Sinne ei kovin paljoa voi ladata tavaraa kun sallittu 750/825kg enimmäismassa täyttyy. Pienempi kärry on usein käytännöllisempi, jolloin kyytiin voi ladata painavamman kuorman.
Samasta syystä telipyöristä ei käytännössä ole hyötyä jarruttomissa kärryissä, enimmäismassan kantaa yhdetkin pyörät kun tuplapyörät vaan turhaan lisää painoa.
Muovikassi vetokidan päälle ja kahvat solmuun, pistoke siellä aisan päällä ettei roiku pussin pohjalla jos kaikki vedet ei menekään aina ulos vaikka tekaisee pussin alimmaiseen kohtaan pikkureijän, erittäin halpa ja erittäin ruma.Milläs olette pitäneet 13-napaiset pistokkeet jäätymättä näin vesisade-pakkanen aikana? Just sulattelin omani auki ja vedin ensihätään hd-vaseliini vai silikooni spraytä lukitsin kuoren ja pistoke osan väliin.
Mietin olisko näihin olemassa pistokkeelle "sääsuoja' jonka vois pultata aisaan..
Tähän päivitystä. Keskiviikkona kävin hakemassa JT-Trailerin 330K Seinäjoelta. Eli 3,3x1,5x0,35m lavalla ja kuomulla. Asiallinen myyjä ja kärrykin on hyvä ainakin ensi tuntumalta.Vastataan nyt tähän.
Itsellä ei tulisi tuollaista kuskausta, vaan ne hoituu muulla tavoin. Lisäksi kärryä on tarkoitus säilyttää katonalla. Tuossa siis vastaan hakkaa se +600e lisähinta tai sen perustelu, jos siitä ei ole hyötyä. Saa sen varmaan jälkikäteenkin ostettua, jos tarvetta ilmenee (kalliimpi toki).
Kaupan päälle 1,5m3 klapisäkkejä on vittumaisempi nostella kyytiin/tyhjentää kärryyn
Hyvä pointti, laitetaan 3.3m pitkä lava![]()

Muistakaa enimmäismassa.
3,5m kärry 50cm laidalla ja kuomulla alkaa painaa jo melkolailla. Sinne ei kovin paljoa voi ladata tavaraa kun sallittu 750/825kg enimmäismassa täyttyy. Pienempi kärry on usein käytännöllisempi, jolloin kyytiin voi ladata painavamman kuorman.
Samasta syystä telipyöristä ei käytännössä ole hyötyä jarruttomissa kärryissä, enimmäismassan kantaa yhdetkin pyörät kun tuplapyörät vaan turhaan lisää painoa.
Sen takia ne pienen kantavuuden kärryt kannattaa jättää sinne kauppaan. Homma toimii parhaiten sillon kun kärryn maksimit on 1500kg. Ei tarttee miettii, että meneeköhän paino yli vai ei. Noissa O1 luokan kärryissä vaan rajat tulee niin äkkiä vastaan. Toinen juttu on sitten se kestävyys.
Se vaan hyvin useassa henkilöautossa loppuu vetomassat kesken yli tuon 1500kg kärryn.Meinaatko tuolla 1500 kilolla kokonaismassaa vai kantavuutta?
Mielestäni on melko turhaa ostaa 1500 kilon kokonaismassalla olevaa O2 luokan kärryä, kun pienellä lisäpanostuksella saa vakaamman kaksi akselisen kärryn, jossa on 2500-3000 kg kokonaismassa ja kantavuutta se 2000-2500 kg.
Meinaatko tuolla 1500 kilolla kokonaismassaa vai kantavuutta?
Mielestäni on melko turhaa ostaa 1500 kilon kokonaismassalla olevaa O2 luokan kärryä, kun pienellä lisäpanostuksella saa vakaamman kaksi akselisen kärryn, jossa on 2500-3000 kg kokonaismassa ja kantavuutta se 2000-2500 kg.
Tätä itsekin ihmettelin, kun kärryä hommasin. Porukka pyysi käytetyistä aivan älyttömiä hintoja vrt uusi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.