Virallinen: AMD vs Intel keskustelu- ja väittelyketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Monissa peleissä huomaa selvän eron myös esimerkiksi 200 vs 400 fps välillä, vaikka tällä ei periaatteessa pitäisikään olla mitään väliä. Syytä en tiedä. Epäilisin tämän johtuvan siitä, että syötteiden / fysiikoiden / netcoden käsittely on tehty juosten kusten ja suurempi FPS pienentää jotain viivettä jossain.
Peli näyttöjen tärkein tekninen ominaisuus ei ole maksimi virkistystaajuus vaan mahdollisimman pieni Input-Lag.

Ja inputti-laki pienenee kun on enemmän freimejä /s. vaikkei näyttö niitä kerkiäisikään näyttämään, joka taas johtaa siihen että hiiren kohdistus on reaali-aikaisempaa.

Olet kysynyt aiemminkin ja olen esimerkkejä antanut. Ei käydä samaa keskustelua uudelleen.

Niin Gtassa droppas 57 ja se on automaattisesti paska?eikä vika voi mitenkään olla pelinsisäinen vaan se on ainoastaan Amd:n kohdalla näin? Mulla Droppas i7 4790k:kin @4.7ghz 35-40 fps samaisella gtx 970 kortilla ja ei se prossu silti paska ole vaikka se nyt sattui tekemään sen yllätys yllätys Gtassa:kahvi:

Niin Gtassa droppas 57 ja se on automaattisesti paska?eikä vika voi mitenkään olla pelinsisäinen vaan se on ainoastaan Amd:n kohdalla näin? Mulla Droppas i7 4790k:kin @4.7ghz 35-40 fps samaisella gtx 970 kortilla ja ei se prossu silti paska ole vaikka se nyt sattui tekemään sen yllätys yllätys Gtassa:kahvi:

Ehh... Ei se ole "paska", ja vika VOI olla pelinsisäinen. Mutta ei sillä ole minulle, kuluttajana, mitään väliä missä se vika on. Summa summarum, peli pyörii paljon huonommin AMD:n prossuilla, ja siinä kohdalla ei lämmitä pätkääkään ettei vika olisikaan prossussa, kun lopputulos on mitä on ja Intelillä pyörisi paljon paremmin.

Sulla varmaan tuo matala FPS johtui näyttiksen uupumisesta tms, koska mulla 5ghz 2600k:lla tuo sama vähän alle 60fps oli aikalailla se minimi.

Wildlands 1080p & 1440p

wildlands 8700k vs r7.PNG
wildlands 8700k vs r7 1440p.PNG

i7-8700k 5GHz / DDR4 3600MHz CL15
R7 1700x 3,8GHz / DDR4 3466MHz CL14
Titan XP 1900MHz

Gta V ei ole hyvä mittari prossun mittaamiseen ihan puhtaasti sen sisäisistä pienistä ongelmista(Tähtien ja kuun asento):vihellys:

Se on ihan peli muiden joukossa. Suorituskyky siinäkin on tärkeää niille, jotka sitä pelaa. Eli vastaus on: kyllä.

Pelaajat jotka tietoisesti pelaavat bugista peliä joka toimii miten sattuu, hyväksyvät samalla pelin olevan buginen joka toimii miten sattuu.

Siinä tapauksessa on turha syyttää laitteistoa. Syy löytyy peilistä.

Pelaajat jotka tietoisesti pelaavat bugista peliä joka toimii miten sattuu, hyväksyvät samalla pelin olevan buginen joka toimii miten sattuu.

En tiedä millä perusteella muut valitsevat kamansa, mutta minä ostan sitä millä tulee paras lopputulos. Sama se mistä syystä se lopputulos on mitä on. Kokisin harmilliseksi rajoittaa pelivalikoimaani siksi, että satuin ostamaan väärän prossun jolla peli pyörii huonosti.

PC on parempi vaihtoehto kuin läppäri ja päivitykset rullaa helposti.

Tiedä mitä ostat, vältyt yllätyksiltä! :kahvi:

En tiedä millä perusteella muut valitsevat kamansa, mutta minä ostan sitä millä tulee paras lopputulos. Sama se mistä syystä se lopputulos on mitä on. Kokisin harmilliseksi rajoittaa pelivalikoimaani siksi, että satuin ostamaan väärän prossun jolla peli pyörii huonosti.

Kyllä se hinta ainakin itselleni on hyvinkin määräävä tekijä kun uutta romua ostetaan. Kun hinta/suorityskyky kohtaa niin silloin minun kortti vinkuu. Jos tuote x on marginaalisesti parempi suorituskyvyltään kuin tuote y mutta maksaa reilusti enemmän niin silloin se hankinta kohdistuu siihen tuotteeseen y koska minulla nämä atk rojut on ihan puhtaasti viihdekäyttöä, ne ei minulle leipää tuo pöytään joten en voi sitä marginaalista tehoeroa perustella sillä että a vuoden aikana se x tuote toisi b määrän euroja enemmän lompakkooni.

Samalla logiikalla katsot TV:sta huonoiksi tietämiäsi ohjelmia ja haukut niitä vaikka tietäisit TV:sta tulevan myös parempia ohjelmia :think:

Mikäli se peli on hyvä vaikka pyörii huonosti, mikä se Ongelma sitten on?

No se, että sillä Intelin prossulla jonka jätin ostamatta pelikokemus olisi ollut siinä tykkäämässäni pelissä parempi kuin ostamallani Ryzenillä. Ja mahdollisesti muissakin tykkäämissäni, enemmän tai vähemmän huonosti koodatuissa peleissä.

Katsos, kun Intelillä ei tarvitse harmitella, että peli X pyörii paljon huonommin kuin jollain muulla vaihtoehdolla. AMD:llä taas tätä tulee välillä vastaan.

Alla olevien tulosten perusteella Ryzenin kanssa ei kannata hommata hyvää näyttistä, koska rahat menee hukkaan, kun huono Ryzen bottleneckkaa niin paljon hyvän näyttiksen tehoja 1080p resolla. Toivottavasti AMD-fanit eivät taas kerran räjähdä kun näitä tuloksia tuo esiin joita iso osa heistä on pyrkinyt salailemaan täällä foorumilla :vihellys::rofl:

Jos tykkäät pelata niin ilman muuta 8700K, muutama benchmark tulos alla:
(Ja se varmasti riittää pidemmälle tulevaisuuteen ilman, että tarvitsee päivittää)

eikä ole mitään minun cherry pickkejä vaan ihan yleisiä tuloksia ja voi lähteistä tarkistaa itse tulokset

dirt 8700k striimatessa 136 fps, 1700 108 fps

dota2 8700k striimatessa 158 fps, 1700 110 fps

Ilman striimausta pelatessa:

arma 3 8700k 82fps, 1800x 63 fps

csgo 8700k 223 fps, 1800x 155 fps

watch dogs 2 8700k 96 fps, 1800x 71 fps

gta v, 8700k 79 fps, 1800x 65 fps

witcher 3 wild hunt, 8700k 141 fps, 1800x 111 fps

battlefield 1 8700k 149 fps, 1800x 128 fps

total war warhammer 8700k 84 fps, 1800x 65 fps

project cars 2 8700k 127fps, 1700 87fps

Lähteet:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Viimeksi muokattu:
Alla olevien tulosten perusteella Ryzenin kanssa ei kannata hommata näyttistä, koska rahat menee hukkaan, kun huono Ryzen bottleneckkaa niin paljon hyvän näyttiksen tehoja 1080p resolla. Toivottavasti AMD-fanit eivät taas kerran räjähdä kun näitä tuloksia tuo esiin joita iso osa heistä on pyrkinyt salailemaan täällä foorumilla :vihellys::rofl:

(Ja se varmasti riittää pidemmälle tulevaisuuteen ilman, että tarvitsee päivittää)

eikä ole mitään minun cherry pickkejä vaan ihan yleisiä tuloksia ja voi lähteistä tarkistaa itse tulokset

Lähteet:

CSGO alle 300FPS :swondering:

Katsos, kun Intelillä ei tarvitse harmitella, että peli X pyörii paljon huonommin kuin jollain muulla vaihtoehdolla. AMD:llä taas tätä tulee välillä vastaan.

Miten se tulee AMD:llä vastaan? Ostatko sinä aina Intelin, nVidian sekä AMD:n rautaa jotta voit tehdä ihan omat henkilökohtaiset experimentit ja varmuudeksi vielä sokkotestit jotta olet täysin varma?
Vai onko nämä kaikki ainoastaan sinun pienessä päässäsi syntyneitä mielikuvia sen perusteella millaisia graafisia palkkeja sinä olet kyseisten romujen testeistä totuuden nimissä saanut?

Väität ettei yksikään ihminen maailmassa osta Steam hardware surveyn perusteella? En vaivaudu todistamaan. Mikäli haluat uskoa tuohon, ole hyvä.

Aika moni ostaa esim. erään tietyn valmistajan puhelimen puhtaasti sillä perusteella että "muillakin sellainen on". Moni ostaa sellaisen jopa ennen kuin siitä saadaan kunnollista tietoa, ts. ostavat vaikkeivät tiedä kovinkaan tarkasti millainen se on.

Jos sinä väität että ihmiset ostavat koneensa sen perusteella mitä Steam Hardware Surveyssä lukee niin se on sinun tehtävä todistaa tämä. Todista vaikkapa että edes miljoona (pieni murto osa kaikista koneista), tai sinulle helpompi esim. sata ihmistä on sen perusteella ostanut koneen. Linkitä tänne tiedot vaikka 10 ihmisestä jotka ovat ostaneet tuon listan mukaan koneen.

Ja koita pysyä aiheessa, elä vaihda kännyköihin joka olisi ihan uusi keskustelu. Toki haluat aihetta varmasti vaihtaa, kun olet niin pahasti alakynnessä, että sinulla ei ole mitään mahiksia pärjätä tässä väittelyssä:rofl:

Miten se tulee AMD:llä vastaan? Ostatko sinä aina Intelin, nVidian sekä AMD:n rautaa jotta voit tehdä ihan omat henkilökohtaiset experimentit ja varmuudeksi vielä sokkotestit jotta olet täysin varma?
Vai onko nämä kaikki ainoastaan sinun pienessä päässäsi syntyneitä mielikuvia sen perusteella millaisia graafisia palkkeja sinä olet kyseisten romujen testeistä totuuden nimissä saanut?

No tuossa pari viikkoa sitten olin vielä R7 1700:n omistaja, ja tein kyllä ihan omatkin testit. Eipä ne niistä palkeista eronnut muuten, kuin että pelaamalla pelejä löytyi ennenpitkää raskaampia paikkoja, kuin mitä noissa benchmarkeissa tapaa olla.

Jos sinä väität että ihmiset ostavat koneensa sen perusteella mitä Steam Hardware Surveyssä lukee niin se on sinun tehtävä todistaa tämä. Todista vaikkapa että edes miljoona (pieni murto osa kaikista koneista), tai sinulle helpompi esim. sata ihmistä on sen perusteella ostanut koneen. Linkitä tänne tiedot vaikka 10 ihmisestä jotka ovat ostaneet tuon listan mukaan koneen.

Ja koita pysyä aiheessa, elä vaihda kännyköihin joka olisi ihan uusi keskustelu. Toki haluat aihetta varmasti vaihtaa, kun olet niin pahasti alakynnessä, että sinulla ei ole mitään mahiksia pärjätä tässä väittelyssä:rofl:
´
Mikset sinä näytä esimerkkiä ja linkitä tänne niitä lähteitä missä todistetaan ettei steam hadware survey ohjaa ihmisten ostokäyttäytymistä. Sen kun teet niin noille sinun vaatimiksillesi on paljon enemmän pohjaa, nyt niille vaateille ei ole mitään pohjaa koska sinä et ole esittänyt mitään faktaa jolla väitteen kumoaisit.

No tuossa pari viikkoa sitten olin vielä R7 1700:n omistaja, ja tein kyllä ihan omatkin testit. Eipä ne niistä palkeista eronnut muuten, kuin että pelaamalla pelejä löytyi ennenpitkää raskaampia paikkoja, kuin mitä noissa benchmarkeissa tapaa olla.

Eli voisit olla vaikka lumevaikutuksen uhri?

Alla olevien tulosten perusteella Ryzenin kanssa ei kannata hommata hyvää näyttistä, koska rahat menee hukkaan, kun huono Ryzen bottleneckkaa niin paljon hyvän näyttiksen tehoja 1080p resolla. Toivottavasti AMD-fanit eivät taas kerran räjähdä kun näitä tuloksia tuo esiin joita iso osa heistä on pyrkinyt salailemaan täällä foorumilla :vihellys::rofl:

Lähteet:

Kuka vittu ostaa 1080TI-Titan kortin, jos pelaa 1080p resolla
36.jpg

8700K on ehdottomasti paras peli prossu.

No se, että sillä Intelin prossulla jonka jätin ostamatta pelikokemus olisi ollut siinä tykkäämässäni pelissä parempi kuin ostamallani Ryzenillä. Ja mahdollisesti muissakin tykkäämissäni, enemmän tai vähemmän huonosti koodatuissa peleissä.

Pelaisit hyvin koodattuja pelejä niin tulevaisuudessa voisi olla enemmän sellaisia ja ne toimisivat Intelilläkin paremmin.

Intelillä voit harmitella kuinka peli pyörii huonosti vaikka se pyörii paremmin kuin jollakin toisella. Pyrkimyksen pitäisi olla parempiin peleihin, ajattelutavallasi se ei tapahdu koskaan. Ehkä tämän takia Intel fanit hyväksyvät prosessorikannan vaihdon jatkuvasti. He eivät osaa ajatella yhtään tulevaisuuteen. Kaikki mulle ja heti, viis siitä vaikka kärsisi seuraavat 100 vuotta.

Käy äidinkielen oppitunnilla ja ota selvää mitä tarkoittaa monikkomuoto. Se ei välttämättä tarkoita miljoonaa. Tarvitsetko vielä todisteita vai riittääkö ajatuskykysi ymmärtämään ettei tuohon tarvita miljoonaa?

Mikäli tuo asia pätee kännyköihin, miksi se EI pätisi myös tietokoneisiin :facepalm: Mene vaikka opiskelemaan markkinoinnin perusteet.

Lähteet:

Ei kelpaa. Tekevät videon mutteivät viitsi näyttää pelikuvaa :facepalm::facepalm:

Dota 2 ja Dirt tulokset olivat ilman streamausta?
36.jpg

Samaa mieltä toisin olen, että 8700K on paras peli prossu.

Ne jotka haluavat paljon FPS:a 720p resoluutiolla :smoke:

Pelaisit hyvin koodattuja pelejä niin tulevaisuudessa voisi olla enemmän sellaisia ja ne toimisivat Intelilläkin paremmin.

Intelillä voit harmitella kuinka peli pyörii huonosti vaikka se pyörii paremmin kuin jollakin toisella. Pyrkimyksen pitäisi olla parempiin peleihin, ajattelutavallasi se ei tapahdu koskaan. Ehkä tämän takia Intel fanit hyväksyvät prosessorikannan vaihdon jatkuvasti. He eivät osaa ajatella yhtään tulevaisuuteen. Kaikki mulle ja heti, viis siitä vaikka kärsisi seuraavat 100 vuotta.

Totta, ei mua kyllä tosiaan kiinnosta niin paljoa, että skippaisin mielenkiintoisia pelejä tuon takia. Ostan sitä uutta kantaakin niin kauan, kun AMD ei tuota vastaavaa, tai parempaa, lopputulosta.

´
Mikset sinä näytä esimerkkiä ja linkitä tänne niitä lähteitä missä todistetaan ettei steam hadware survey ohjaa ihmisten ostokäyttäytymistä. Sen kun teet niin noille sinun vaatimiksillesi on paljon enemmän pohjaa, nyt niille vaateille ei ole mitään pohjaa koska sinä et ole esittänyt mitään faktaa jolla väitteen kumoaisit.

Toki voin heti alkaa ehtimään lähteitä, kunhan hän ensin todistaa että ihmiset ostavat steam hardware surveyn mukaan koneita.

Hän väitti ensin eli hän todistaa väitteensä ensin.

Tosin kaikki palstalaiset jotka eivät ole AMD-fanaatikokkja tajuavat, että threadripper puhui puhdasta p*tä, ei kukaan oikeasti niin hölmö ole että konetta ostaisi steam hardware surveyn mukaan jossa suurinosa koneista on ikivanhoja joilla uudet ja semi-uudet pelit ei pyöri :rofl: aika hölmöä Valven olisi kusettaa ostamaan (oletaan että väitteesi olisi oikeassa, että ihmiste valitsisivat koneet s-hw-s listan mukaan, vaikka se ei selvästikkään ole) koneita jotka laskisi Valven omaa myyntiä Steam pelipaikalla (ne saa provikat jokaisesta myydystä pelistä), tätäkään ei saa ilmeisesti sanoa kun se ei threadripperin teoriaan sovi :rofl::rofl::rofl:

Thraedripperin väite on sama kuin väittäisi, että huomenna aurinko räjähtää ja kaikki kuolee maapallolla, "mutta mitään todisteita en rupea antamaan" reps :rofl::rofl:

Viimeksi muokattu:
36.jpg

8700K on ehdottomasti paras peli prossu.

Tästä on keskusteltu todella monet kerrat, mitäpä jos lukisit hieman tätä palstaa?

Tiivistettynä ne, jotka haluavat super sulavan kokemuksen isomman pikselimäärän (ja tökkivämmän kokemuksen) sijaan ja ne jotka haluat moninpeleissä saada etua (varsinkin first person shooting ja vastaavat pelit)

Mutta kokeeko niitä sokkotesteissä?

Yleensähän koen ne juurikin niin, että pelaan ilman FPS-counttereita ja muita. Jossain vaiheessa huomaa selvästi, että kylläpäs tuossa kohdassa FPS putosi. Sitten otetaan Afterburner avuksi, todetaan että Ryzen siellä pullonkaulaa, ja haikaillaan takaisin Intelille.

Yleensähän koen ne juurikin niin, että pelaan ilman FPS-counttereita ja muita. Jossain vaiheessa huomaa selvästi, että kylläpäs tuossa kohdassa FPS putosi. Sitten otetaan Afterburner avuksi, todetaan että Ryzen siellä pullonkaulaa, ja haikaillaan takaisin Intelille.
Kuinkas monella Ryzen -kokoonpanolla olet pelaillut, kohdannut fps dippejä, ja huomannut että prossuhan se siinä perkules pullonkaulana ja palannut sitten tohon Kaby Lakeen?

Jos suurennuslasilla niin veikkaan nollaa :think:

Kuinkas monella Ryzen -kokoonpanolla olet pelaillut, kohdannut fps dippejä, ja huomannut että prossuhan se siinä perkules pullonkaulana ja palannut sitten tohon Kaby Lakeen?

Jos suurennuslasilla niin veikkaan nollaa :think:

Yhdellä Ryzen-kokoonpanolla, kiitos kysymästä. :rolleyes:

Jos epäilyttää, niin katsele vaikka myyntihistoriaani, kun pistin romut kiertoon.

Yhdellä Ryzen-kokoonpanolla, kiitos kysymästä. :rolleyes:

Jos epäilyttää, niin katsele vaikka myyntihistoriaani, kun pistin romut kiertoon.
No siinähän tapauksessa tässä sulle :tup: siitä että et puhu paskaa ilman kokemusta niinkuin 90% muista tässä ketkulissa

Tästä on keskusteltu todella monet kerrat, mitäpä jos lukisit hieman tätä palstaa?

Tiivistettynä ne, jotka haluavat super sulavan kokemuksen isomman pikselimäärän (ja tökkivämmän kokemuksen) sijaan ja ne jotka haluat moninpeleissä saada etua (varsinkin first person shooting ja vastaavat pelit)

Ai että nyt sillä isommalla pikselimäärällä taas onkin väliä? Eihän tästä ole paljon aikaa kun suu vaahdossa selitit kuinka CS pelataan 720p jotta saadaan mahdollisimman kovat FPS lukemat kun se on se juttu CS pelatessa. Ihan sama kai se sitten on vetää 360p jos se kovat FPS:t on se juttu.

Ilmeisesti nyt niitä puheita aletaankin pyörtää kun on satuttu vahingossa kokeilemaan peliä natiivi resoluutiolla ja huomattu miten paskalta se 720p peli oikeesti näyttää.

Niin ja isommilla pikselimäärillä se näytönohjain on se ahistava tekijä, ei CPU

Käy äidinkielen oppitunnilla ja ota selvää mitä tarkoittaa monikkomuoto. Se ei välttämättä tarkoita miljoonaa. Tarvitsetko vielä todisteita vai riittääkö ajatuskykysi ymmärtämään ettei tuohon tarvita miljoonaa?

Mikäli tuo asia pätee kännyköihin, miksi se EI pätisi myös tietokoneisiin :facepalm: Mene vaikka opiskelemaan markkinoinnin perusteet.

Et selvästikkään ole kovin hyvä loogisuutta mittaavissa asioissa :vihellys:

Tuo määrä miljoona minkä heitin on täysin hatusta temmattu eikä sillä luvulla oikeasti ole mitään väliä tässä asiassa, enkä väittänyt sinun tarkoittavan miljoonaa. Ehkä sinun pitäisi äidinkielen oppitunnin lisäksi käydä vielä ala-asteel matematiikan tunnit uusiksi, kun edes siellä tarvittava taso logiikasta ei ole sinun hallussa vielä :D Takas vaan ala-asteelle thraedripper :D

Eikö elämänkoulussa opetettu sinulle, että kännykkä ei ole sama asia kuin tietokone :rofl: Ehkä sinun ei kannata vielä markkinointia miettiä, kun ei ala-aste fysiikan perusasiatkaan ole hallussa :D

Tuossa tapauksessa pullonkaula on huono peli, ei prosessori. Tosin myönsit jo ettei sinua kiinnosta missä vika on, joten ole sitten siinä uskossa että Ryzen on pullonkaula.

Ryzen 7 1700 ei edes ole paras vaihtoehto Ryzeneistä mikäli pelaat huonosti koodattuja pelejä. Siinä mielessä user error.

Toki voin heti alkaa ehtimään lähteitä, kunhan hän ensin todistaa että ihmiset ostavat steam hardware surveyn mukaan koneita.

Hän väitti ensin eli hän todistaa väitteensä ensin.

Tosin kaikki palstalaiset jotka eivät ole AMD-fanaatikokkja tajuavat, että threadripper puhui puhdasta p*tä, ei kukaan oikeasti niin hölmö ole että konetta ostaisi steam hardware surveyn mukaan jossa suurinosa koneista on ikivanhoja joilla uudet ja semi-uudet pelit ei pyöri :rofl: aika hölmöä Valven olisi kusettaa ostamaan koneita jotka laskisi Valven omaa myyntiä Steam pelipaikalla (ne saa provikat jokaisesta myydystä pelistä), tätäkään ei saa ilmeisesti sanoa kun se ei threadripperin teoriaan sovi :rofl::rofl::rofl:

Thraedripperin väite on sama kuin väittäisi, että huomenna aurinko räjähtää ja kaikki kuolee maapallolla, "mutta mitään todisteita en rupea antamaan" reps :rofl::rofl:

Kuinka tuosta näkee Hardware Surveyn sisältävän enimmäkseen ikivanhoja koneita? store.steampowered.com/hwsurvey/

Eipä oikein mitenkään. Äläkä ala väittää jokaisen sivulla kävijän katsovan tilastoja tarkemmin.

Steam saa provikkaa jokaisesta myydystä pelistä. Mutta. Muita kuin Valven pelejä voi myydä muuallakin. Mikä estää ostajia ostamasta muualta pelejä? Ei oikeastaan mikään mutta mikäli Valven peliä varten pitää olla Steamissa, se vaikuttaa myös muiden pelien myynteihin. Aloita vaikka Steamin alkutaipaleen historiaa katsomalla.

Et selvästikkään ole kovin hyvä loogisuutta mittaavissa asioissa :vihellys:

Tuo määrä miljoona minkä heitin on täysin hatusta temmattu eikä sillä luvulla oikeasti ole mitään väliä tässä asiassa, enkä väittänyt sinun tarkoittavan miljoonaa. Ehkä sinun pitäisi äidinkielen oppitunnin lisäksi käydä vielä ala-asteel matematiikan tunnit uusiksi, kun edes siellä tarvittava taso logiikasta ei ole sinun hallussa vielä :D Takas vaan ala-asteelle thraedripper :D

Eikö elämänkoulussa opetettu sinulle, että kännykkä ei ole sama asia kuin tietokone :rofl: Ehkä sinun ei kannata vielä markkinointia miettiä, kun ei ala-aste fysiikan perusasiatkaan ole hallussa :D

Heität lukuja joilla ei ole mitään merkitystä keskusteluun? Sepä hyvä.

Ei ole sama asia, esimerkkinä kelpaa mainiosti. Arvelin sinun ymmärtävän paremmin mistä kyse. Väärin arvattu.

Ai että nyt sillä isommalla pikselimäärällä taas onkin väliä? Eihän tästä ole paljon aikaa kun suu vaahdossa selitit kuinka CS pelataan 720p jotta saadaan mahdollisimman kovat FPS lukemat kun se on se juttu CS pelatessa. Ihan sama kai se sitten on vetää 360p jos se kovat FPS:t on se juttu.

Ilmeisesti nyt niitä puheita aletaankin pyörtää kun on satuttu vahingossa kokeilemaan peliä natiivi resoluutiolla ja huomattu miten paskalta se 720p peli oikeesti näyttää.

Niin ja isommilla pikselimäärillä se näytönohjain on se ahistava tekijä, ei CPU

Lueppa vielä ne aiemmat kommentit uudestaan ja tämä kommentti ja koita ymmärtää mitä et nyt tajunnut :facepalm::D

No siinähän tapauksessa tässä sulle :tup: siitä että et puhu paskaa ilman kokemusta niinkuin 90% muista tässä ketkulissa

Oikeasti mulle on yks hailee mitä joku muu käyttää koneessaan. Tämä on vain kelvollista ajanvietettä tylsille päiville. :lol:

Tuossa on hyvä esimerkki kun katsoo siinä 10min kohdalla kuinka Gtassakin käy vaikka löytyykin kuumaa rautaa alta. Juuri tämän takia en suosittele Gta V cpu mittariksi. Sama käy ihan ryzenillä ja muillakin vehkeillä

Tuossa on hyvä esimerkki kun katsoo siinä 10min kohdalla kuinka Gtassakin käy vaikka löytyykin kuumaa rautaa alta. Juuri tämän takia en suosittele Gta V cpu mittariksi. Sama käy ihan ryzenillä ja muillakin vehkeillä

Siis tuossahan on MSAA päällä ( vissiin 8x ) ja ruoho Ultralla, joka aiheuttaa hillittömän lastin näytönohjaimelle johtuen raskaasta ruohon anti-aliasoinnista, minkä takia FPS tukehtuu. Ei tuossa ole mitään poikkeuksellista. Tämän saa aikaan vaikka World of Warcraftissa, jos haluaa. Myös DayZ:ssä voi tukehduttaa näytönohjaimen tällä. Prossujen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistäkään.

Tuossa tapauksessa pullonkaula on huono peli, ei prosessori. Tosin myönsit jo ettei sinua kiinnosta missä vika on, joten ole sitten siinä uskossa että Ryzen on pullonkaula.

Yhden ytimen suorituskykyhän tuossa on pullonkaulana. Tuolla logiikalla voit ostaa jonkun 16-core Threadripperin ja valittaa, että kaikki pelit on pullonkauloja, eikä prossu koskaan. Intelillä tuokin vain pyörii paremmin.

Mä petyin kyllä Ryzeniin justiinsa pelisuorituskyvyssä. Mun 1700x kellittyi mukavasti siihen 3.925Ghz, ja muistit toimi 2933Mhz CL14 (kammat g.skill 3600CL15) ja näyttis 1080 Ti. Niillä speksein suorituskyky käyttämilläni grafiikka-asetuksilla esim. OW:ssä, Battlefieldissa, PUBG:ssa oli reilusti heikompi mitä i7 4790K @4.8Ghz mistä "side-greidasin". Mulla on 165Hz 2560*1440 g-sync näyttö, tykkään pelata ilman g-syncciä siten että pelin minimi-fps on yli 165 :)

Ryzenin kanssa mentiin reilu 6kk että saatiin sitten tämä coffeelake päivitys, ja nyt tämä Coffeelake @5Ghz tuntuu juosta kipittävän pikkuisen ripeämmin mitä toi 4790K. Ryzen oli siinämielessä harha-askel, mutta kiinnosti nähdä/kokea uusi alusta ja 8-core mainstream.

En suosittele Ryzeniä kenellekkään joilla on high-endin näyttistä koneessa ja joka tykkää pelata korkeilla virkistystaajuuksilla. Varsinkaan jos ei osaa kellottaa, Ryzenin muistikellottelu oli ... aika eksoottista nysväämistä, intelillä kun tottunut siihen että lätkäyttää vaan XMP-profiilin päälle. Jos puhutaan default-ryzen vs. default-coffeelake niin ero pelikäytössä on aika jäätävä coffeelakelle, erityisesti kun pelataan asetuksilla joilla koitetaan puristaa minimi-fps:ää 165 seuduille. Ryzenillä joutuu karsimaan asetuksista ihan älyttömästi enemmän, esimerkiksi ylivahdissa joutu tiputtelee asetuksia reilusti high ja joitakin jopa medium puolelle, siinä missä coffeelake jaksaa vielä ultralla ;)

Täs on joku video minkä kuvasin aika pian tän coffeelaken asentelun jälkeen, käyn alussa noi asetukset läpi (ultra) ja videolla voi sit nähdä et FPS pysyy siel 200 tuntumassa, välissä dippaa johonkin 166. Harmi kun ei oo tallessa vastaavaa ryzeniltä, mutta siinä oli mahdotonta pitää ultralla yli 166.

Tuon videon jälkeen tuli pari bios-päivitystä emolevylle, sain viriteltyä vakaan 5Ghz ja muistaakseni tolla videolla ei ole näyttistäkään kellitelty, eli jonkunverran vikkelämmin saa vielä kulkuja puristeltua.

Mä petyin kyllä Ryzeniin justiinsa pelisuorituskyvyssä. Mun 1700x kellittyi mukavasti siihen 3.925Ghz, ja muistit toimi 2933Mhz CL14 (kammat g.skill 3600CL15) ja näyttis 1080 Ti. Niillä speksein suorituskyky käyttämilläni grafiikka-asetuksilla esim. OW:ssä, Battlefieldissa, PUBG:ssa oli reilusti heikompi mitä i7 4790K @4.8Ghz mistä "side-greidasin". Mulla on 165

Jos petyit niin sitten on syytä katsoa peiliin. 18% heikommat kellot niin kuvittelitko ryzenin IPC olevan niin paljon parempi että se kompensoi tuon eron? Vai menitkö vain uuden raudan kiimassa ostoksille ilman mitään käsitystä mihin ryzen kellottuu ja oletit että kyllä nyt 5 kikahertsii menee helposti?

Nyt täytyy sanoa että se on ihan sama millä sitä prosessoria benchmarkkaat jos pelaat peliä X vaikka se olisi kuinka buginen paska.

Se että peli X toimii prosessorilla Y paremmin ei tee siitä yleismaailmallista faktaa että samainen prosessori Y on paras.

Jos joku haluaa testailla prosessoriaan vaikkapa PUBG tai GTA:lla niin se hälle sallittakoon.

Viimeksi muokattu:

Ai? Kerrotko vielä miksi ei.

Oma kokemus kyseisestä pelistä on se, että niin pitkään kun pelaat lukittuna näyttösi virkistystaajuudella (oma tapaus 120hz) niin tuon yli mennessä ei ole "ylimääräisistä" frameista mitään iloa.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 772
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Aatami Korpi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom