Kokeileppa
1) ottaa ssw pois päältä
2) laittaa lasit 72hz mode
3) päivitä pico, oli eilen tullut päivitys jakoon, edellinen versio rikkoi yhteensopivuutta VD:n kanssa
4) steamVR:ssä pitää olla resolution 100%
5) steamvrssä adv. Supersampling päälle.
6) tai 5.kohdan sijaan toi 4.kohdan reso esim 125%
7) vd:n bitrate ei kannata ikinä olla 150, optimi god likella 120-135.
Noniin, elikkäs... Ainakin oma "avautuminen" ekasta VR-kokemuksesta aiheutti keskustelua ketjussa.
SSW mulla oli pois päältä, SteamVR:ssä myös resoluution tuon 100%, MUTTA...
Tuo Advanced Supersampling oli jostain syystä kokonaan pois päältä (Assetto Corsan puolelta oli sämpläys kyllä päällä kun muistan käyneeni sen sieltä muuttamassa).
Kiitokset vinkistä.
Ei se vika kuitenkaan tässä tapauksessa varmaan VR-pelien graafisessa näyttävyydessä varsinaisesti ollut jos peli joka päällimmäisenä pettymys ei edes ollut niinkään VR-peli vaan peli joka tukee VR:a ja jos se peli oikeasti oli maksimiasetuksilla. Jos tuntuu että kaukana on epätarkkaa niin ensimmäisenä kannattaa tietysti kuitenkin tarkistaa millä resolla sitä peliä renderöi ja tuota ei välttämättä pelin sisäisistä asetuksista säädetä. Lisäksi osa peleistä joita ei VR:lle ole tehty voi juurikin vaatia rajua supersamplausta että ne saa näyttämään tarkoilta etäisempienkin kohteiden osalta, tätä ongelmaa ei juuri jossain Alyxin tyyppisessä tapauksessa ole kun homma on osattu.
Toisaalta jos haluaa parhaan mahdollisen kokemuksen (johon kuuluu yli kahden tonnin näyttis) niin ei kannattaisi pihistellä niiden lasienkaan kanssa. Se striimauksen pakkaus varsinkin voi kyllä vaikuttaa aika lailla jos kultasilmällä asiaa katselee.
Tässä osuttiin siis naulan kantaan tuon osalta, että supersämpläys voi olla tärkeä asetus joissakin peleissä, jotka eivät ole lähtökohtaisesti VR-pelejä. Tämä nyt ratkaisi täällä tuon kaukaisten kohteiden "sumuisuuden". Grafiikka on toki osittain mitä on (polygoneja ei autopeleissä aina liikaa tuhlata ympäristön mallintamiseen), mutta ainakin siitä saa nyt selvää.
Ainoa kohta Nordscleifella on se pitkä takasuora, jolla kaukaisuus näyttäytyy epätarkkana, mutta tuo on sellainen pätkä, että eipä sinne suoran päähän näe ilman kiikareita tosielämässäkään. Valtava ero tuli kyllä tällä muutoksella immersioon, jatketaan testailua...
Tuossakin olet oikeassa, että kun on 2000€ näyttis alla niin ei kannata pihistellä lasien kanssa. Olisin mä ne Varjotkin voinut hyvin ostaa, mutta käyttöä tuskin on niin paljoa että hieman vaikea itselle perustella. Lisäksi nuokaan eivät taida kaikilta osin olla enää uusinta teknologiaa niin jotenkin tuntuu älyttömältä sijoitukselta.