Tämä ei pidä paikkaansa. Jos valitsee alle 62mm, Pico varoittaa, että nenällä voi käydä tila ahtaaksi. Napilla voi kuitata ja jatkaa alemmas.Esim. Pico 4 taitaa olla minimi 62mm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tämä ei pidä paikkaansa. Jos valitsee alle 62mm, Pico varoittaa, että nenällä voi käydä tila ahtaaksi. Napilla voi kuitata ja jatkaa alemmas.Esim. Pico 4 taitaa olla minimi 62mm?
Pari vuotta ollut CV1 käytössä ja mietin että jos niitä päivittäisi johonkin suuntaan. Pikaisella selailulla vaihtoehtoina ainakin olisi Reverb G2, Pico 4, ja Quest 2, onko muita hyviä? Stand-alone ei ole ehdoton kun tulee käytettyä tietokoneen kanssa, pelailtua tulee kaikkea simulaatioista room scaleen. Itsellä on aika kapea silmien väli (CV1 käytössä 59-60mm asetus joka tuntuu oikealta), joka saattaa rajata joitain vaihtoehtoja pois. Esim. Pico 4 taitaa olla minimi 62mm?
Eniten parannusta etsin varmaan kuvanlaatuun, muuten ollut ihan tyytyväinen.
Aivan, näin luinkin äsken. Vaikea arvioida oman nenän kokoa suhteessa laseihin mutta ilmeisesti nuo pannukakkulinssit antavat enemmän anteeksi IPD:n suhteen muutenkin.Tämä ei pidä paikkaansa. Jos valitsee alle 62mm, Pico varoittaa, että nenällä voi käydä tila ahtaaksi. Napilla voi kuitata ja jatkaa alemmas.
CV1:llä tullut pelattua niin ei paremmasta tiedä, enemmän tulee varottua ettei lyö nyrkillä seinään/näyttöön.Room scale-peleissä on kyllä langattomuus iso plussa. Pilaa immersiota aika paljon, kun joutuu koko ajan varoa ettei kompastu kaapeliin.
Omaa kokemusta on Reverb G2 ja Pico 4 naamareista, joten voin jotain kuvanlaatu huomioita kirjata:Eniten parannusta etsin varmaan kuvanlaatuun, muuten ollut ihan tyytyväinen.
P4:ssä parempi kuvanlaatu kuin Q2, muutenhan noi on melkoisen identtiset laitteet käytöltä ja käyttöjärjestelmältä. Jos ei ole Metaan pelikirjastoa kerännyt niin ottaisin P4:n.Pari vuotta ollut CV1 käytössä ja mietin että jos niitä päivittäisi johonkin suuntaan. Pikaisella selailulla vaihtoehtoina ainakin olisi Reverb G2, Pico 4, ja Quest 2, onko muita hyviä? Stand-alone ei ole ehdoton kun tulee käytettyä tietokoneen kanssa, pelailtua tulee kaikkea simulaatioista room scaleen. Itsellä on aika kapea silmien väli (CV1 käytössä 59-60mm asetus joka tuntuu oikealta), joka saattaa rajata joitain vaihtoehtoja pois. Esim. Pico 4 taitaa olla minimi 62mm?
Eniten parannusta etsin varmaan kuvanlaatuun, muuten ollut ihan tyytyväinen.
LTT testaili PSVR2:sta ja jonkinlaisena VR-intoilijanakin tunnettu Linus tuntui olevan varsin vaikuttunut vehkeestä. Vaikuttaa kyllä pirun kovalta headsetiltä ja toivoa vaan saattaa, että saataisiin joku vastaava setti PC:lle. PS5:n suljettuun puutarhaan en missään nimessä halua lähteä, koska jo nyt nimenomaan VR-modit on olleet PC-puolella ainakin itselle se "oikea killer app" VR-hommissa.
Muttajoo, varsinkin tuo "FOVeated rendering" vaikuttaa toimivalta ja ennen kaikkea järkevältä tavalta säästää tehoja, kun oikeasti se tarkan näön alue on ihan pirun pieni ja tuo laite osoittaa, että katseenseuranta on täysin mahdollista toteuttaa tehokkaasti ja toimivasti. Toisaalta taitaa vaatia peliltä tuen ja PC-puolella aniharvassa headsetissä taitaa tuota ominaisuutta olla, joten PC-maailmassa siitä ei varmaan ihan hirveästi iloa olisi vaikka tuki löytyisikin itse laitteesta kun pelit ei kuitenkaan tue.
Tuossa joku mainitisikin, että tuo vääristymän on korjattu. Kuitenkin tämä korjaus aiheutti itselle kyllä harmittavamman redshift sivuilmiön: . Aikaisemmin pystyi vaihtamaan profiilia aikaisempaa ja valita redshiftin ja tuon vääristymän välillä; vääristymään tottui itse hyvin, mutta tuo redshift ragettaa aina, kun pienen tauon jälkeen kypärää pistää päähän.Kaikenlaisia vikoja löytyy kypäristä. Onko toi varjon julkaisussa ollut vika korjattu?
.![]()
Varjo Aero Review: Powerhouse Headset With Question Marks
The Varjo Aero is an absolute powerhouse of a VR headset with a big issue. Read on for our Varjo Aero review!uploadvr.com
Pointti videolla tuntui olevan hinta/laatu ja käytön helppous. Picon kaveriksi 600e pc niin ei sillä kovin pitkälle pötkitä + pc maailman tuunaustarpeet versus konsolin "it just works".Onkohan LTT testaillut Pico4:sta ollenkaan... Pico4 on kuitenkin tosi kehuttu PCVR käyttöön.
Muttajoo, varsinkin tuo "FOVeated rendering" vaikuttaa toimivalta ja ennen kaikkea järkevältä tavalta säästää tehoja, kun oikeasti se tarkan näön alue on ihan pirun pieni ja tuo laite osoittaa, että katseenseuranta on täysin mahdollista toteuttaa tehokkaasti ja toimivasti. Toisaalta taitaa vaatia peliltä tuen ja PC-puolella aniharvassa headsetissä taitaa tuota ominaisuutta olla, joten PC-maailmassa siitä ei varmaan ihan hirveästi iloa olisi vaikka tuki löytyisikin itse laitteesta kun pelit ei kuitenkaan tue.
Se on aivan loistava, kun se toimii. Itsellä varjossa iracingissä kokeiltu ja ei sitä kyllä huomaa silloin kun se on käytössä. Iracingissä se oli käytännössä 50% ilmaista tehoa: Vimeo .
Tuossa psvr2:ssa linuskin kyllä nopealla huomasi ne huonot puolet vaikkei niitä jäänyt jauhamaan. Inside-out tracking toimii ok, muttei täydellisesti. Peleissa resoluutiota on laskettu ja osassa titlejä fps on asyncroitu 45fps, joka näyttää aika kummitusmaailmalta, jos tasaiseen 90fps on muilla laseilla tottunut. Tämä on varmaan se suurin syy, miksi porukka horizonia pelatessa vetää yrjöt
Myös noissa paneeleissa on hyvät värit, mutta niissä on juuri näistä oledeista johtuen omat ongelmansa:
Tosin, jos minulla olisi ps5, niin ostaisin kyllä tuon pelkästään gt7:n pelaamiseen![]()
RE8 vertailu osoitti että kevyempikin PC pääsee abouttia samaan ja picohan on 200€ halvempi kuin PSVR2. Toki sitten ratkaisee käytön helppous, pelivalikoima ym. mutta näistä vertailuista tuppaa lähes aina unohtumaan softan hinta joka on huomattavasti halvempi steamin puolelta mitä suljetuista storeista. Vähän enemmän pelejä ostava saa kyllä raudan hintaa äkiä takaisin.Pointti videolla tuntui olevan hinta/laatu ja käytön helppous. Picon kaveriksi 600e pc niin ei sillä kovin pitkälle pötkitä + pc maailman tuunaustarpeet versus konsolin "it just works".
Mielenkiintoinen asia mitä en ollut tullut ajatelleeksi niin sonylla ei ole kompressioartifaktoja kuvassa versus moni pc-ratkaisu(quest2, langattomat yhteydet). Mielenkiintoista olisi tietää missä formaatissa psvr2 siirtää kuvan pleikkarilta kypärään.
En inhoaisi, jos peleissä olisi valittavissa 60fps+reprojisio tai 90fps tai 120fps moodi jossa vähennetään karkkia pyörimisen parantamiseksi. Aika moni ps5 peli tukee jo useampia eri resoluutiota/fps:ia niin ei tuo vr:aankan ole mahdoton tehdä.
RE8 vertailu osoitti että kevyempikin PC pääsee abouttia samaan ja picohan on 200€ halvempi kuin PSVR2. Toki sitten ratkaisee käytön helppous, pelivalikoima ym. mutta näistä vertailuista tuppaa lähes aina unohtumaan softan hinta joka on huomattavasti halvempi steamin puolelta mitä suljetuista storeista. Vähän enemmän pelejä ostava saa kyllä raudan hintaa äkiä takaisin.
Jos Quest Pro käyttäjiä on uskominen, niin siinä kompressio on lähes olematon ja moni reverbin ja indexin käyttäjä pitänyt kuvaa parempana. Kompression vastapainoksi saa sitten langattomuuden, joka on todella iso plussa jos pelaa muita kun simutyylisiä tai istuttavia pelejä. Pico4:ssa kompressio kyllä erottui vähän, ehkä siksikin että siinähän on todella korkea resoluutio.
Tuliko Sonylta mimmoisia parannuksia PSVR:n aikana reprojisointiin? Muistelen ettei oikein mitään? Toki mahdollista että Metan tapaan pukkaa uutta ASW:tä kehittäjille, mutta Sonyn kohderyhmän peruskuluttajat, jotka haluavat vain helppokäyttöisyyttä, eivät välttämättä ole tässä niitä äänekkäimpiä vaatijia. Suuremmaksi tarpeeksi voi tulla kehittää VR tukea olemassaoleviin AAA-peleihin.
Tokihan se kiva olisikin. Jäin vain miettimään sitä onko Sonylla mitään indikaatiota sellaisesta. Ymmärtääkseni siirtyminen vaikkapa 60hz -> 90hz ei ole mitenkään yksinkertainen toteutettava kun jokaisen pelinkehittäjän on ratkottava mitä tiputetaan pois ja mitä pidetään jotta saadaan 33% nopeammin tehtyä kaikki. Se voi olla melkein yhtä iso työ kun vain toisen optimointi ja 2x työmäärä voi olla liikaa vaadittu. Resoluutiostakaan kun ei varmasti haluta karsia, mikä olisi helpoin reitti.PS5:en myötä on yleistynyt 40,60 ja 120fps moodien valinta peleissä tai vähintään prefer quality, prefer peformance asetukset. Reprojisio pointti olis null&void, jos sais valita joko 60fps+reprojiso tai 90fps/120fps moodin missä karkkia grafiikassa hieman vähemmän.
Jokainenhan saa tietysti hommata ihan millaisen vr setin haluaa ja kuluttas rahaa siihen vaikka äärettömästi mutta se nyt on ihan selvä että millään halvalla pelipc paketilla et pääse lähellekään ps5/psvr2 komboa. Eiks se nyt ollut muutenkin fakta että etenkin noissa pcvr modeissa tarvitaan raakaa gpu tehoa millä saadaan hyvin pyörimään pelit.En mä jaksa tähän mun isin alusta on paras pissauskisaan lähteä. Mulla on pc ja ps5. Pelaan molemmilla ja pc:en kaverin myös vr-kypärä niin tiedän sen puolen menot ja hintatasot hyvin. psvr2 on kiva laite, JOS on jo ps5.
PS5:en myötä on yleistynyt 40,60 ja 120fps moodien valinta peleissä tai vähintään prefer quality, prefer peformance asetukset. Reprojisio pointti olis null&void, jos sais valita joko 60fps+reprojiso tai 90fps/120fps moodin missä karkkia grafiikassa hieman vähemmän.
Tässä jo riittävä syy ostaa tuo PSVR 2, aivan helvetin loistava kampe GT7:n kanssa. Laite kyllä pieksää esim. Quest 2:n kaikissa muissa osa-alueissa paitsi äänitoteutuksessa, syy miksi tuohon vertaan on, että kokemusta muista uudemmista laseista ei ole.Tosin, jos minulla olisi ps5, niin ostaisin kyllä tuon pelkästään gt7:n pelaamiseen![]()
Paitsi langattomuudessa, pelivalikoiman määrässä (etenkin kun PC käytössä saa standalonen päälle PC pelitkin) + hinnassa (jos vain stand alone käytössä). Ei nämä asiat koskaan niin suoraviivaisia ole.Tässä jo riittävä syy ostaa tuo PSVR 2, aivan helvetin loistava kampe GT7:n kanssa. Laite kyllä pieksää esim. Quest 2:n kaikissa muissa osa-alueissa paitsi äänitoteutuksessa, syy miksi tuohon vertaan on, että kokemusta muista uudemmista laseista ei ole.
Pelivalikoimassa PSVR 2 on ainakin aluksi erittäin rajoittunut, mutta Sony ainakin luvannut tuolle runsaasti pelejä. Quest 2 PCVR:llä lienee kokonaisuutena vähintään saman hintainen, joten merkittävimmäksi eroksi muodostuvat pelit ja stand-alone, muussa PSVR 2 edellä.Paitsi langattomuudessa, pelivalikoiman määrässä (etenkin kun PC käytössä saa standalonen päälle PC pelitkin) + hinnassa (jos vain stand alone käytössä). Ei nämä asiat koskaan niin suoraviivaisia ole.
GT7 lienee se system seller, vaikka ehkä Sony sellaista odotti Horizonin suunnalta.
En tiedä voiko puhua vihasta, mutta nyt kun tuo uusi PSVR 2 julkaistiin niin päästiin oikeasti lähelle PCVR:n tasoa, niin eiköhän tuo aleta ottamaan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi VR:lle, PSVR 1 ei oikein siihen pystynyt. Pääasia että viimein nyt konsolipelaajatkin saavat kokea laadukkaan ja helpon VR-elämyksen about samalla rahalla kuin PCVR-pelaajat.En ymmärrä psvr2:en vihaamista. Kaikkien vr-pelaajien etu, että ps5 omistajatkin siirtyvät vr-aikaan. Isompi vr-markkina, enempi tukea pelinkehittäjiltä.
Aika harva ps5:en omistaja on ostamassa pc+pcvr settiä(aika kallista) tai haluaa vaihtaa ps5:en grafiikat ja pelit mobiiliin(quest2), kun on jo se ps5 olemassa. Toki osa ps5 omistajista on multiplatformia. Omalta osalta nyt psvr2 ja joskus myöhemmin pc+pcvr päivitys. Siinä joskus myöhemmin kohdassa saanee hyppäyksen laadussa ja hinnat alaspäin. Tällä hetkellä psvr2 on törkeän hyvä valinta ps5:en omistajalle.
GT7:sta tullut tahkottua ihan huolella. Eilen 2.5h pöristelyä. Ei tule enää pahaa oloa niin vois ajaa vaikka koko päivän, jos ei olisi muuta tekemistä.
Viha tosiaan turhan vahva sana. Aika vahvana tosin on tarve löytää vikoja ps5:en kompromisseista osalla keskustelijoista samalla kun muiden lasien kompromisseja ei nähdä. Mutta ehkä juurisyy on jossain sony ei ole suosikki tms. metatasolla ja säteilee mielipiteisiin.En tiedä voiko puhua vihasta, mutta nyt kun tuo uusi PSVR 2 julkaistiin niin päästiin oikeasti lähelle PCVR:n tasoa, niin eiköhän tuo aleta ottamaan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi VR:lle, PSVR 1 ei oikein siihen pystynyt. Pääasia että viimein nyt konsolipelaajatkin saavat kokea laadukkaan ja helpon VR-elämyksen about samalla rahalla kuin PCVR-pelaajat.
Ei ainakaan Quest 2:ta voi suoraan sanoa paremmaksi langattomuuden ansiosta, sillä kääntöpuolena on pakkauksesta aiheutuva kuvan laadun heikkeneminen, PSVR 2:n johto on todella vähän häiritsevä, etenkin kun vertaa esim. Rift S:n johtohässäkkään. Joka tapauksessa, hintaansa nähden todella laadukas kampe joka kestää vertailun kalliimpiin PCVR-laseihin, ainoastaan pelivalikoima on merkittävä heikkous, etenkin nyt aluksi.Viha tosiaan turhan vahva sana. Aika vahvana tosin on tarve löytää vikoja ps5:en kompromisseista osalla keskustelijoista samalla kun muiden lasien kompromisseja ei nähdä. Mutta ehkä juurisyy on jossain sony ei ole suosikki tms. metatasolla ja säteilee mielipiteisiin.
Kaapeli on hyvä esimerkki. Yksi kaapeli on ps5:ssa on kompromissi, mutta ei minusta deal breaker. Jos ei ps5:en kaapelin kanssa voi elää niin miten pärjää steam kypärien kanssa missä on kaapeli kypärään + 3x ulkoinen sensori ja niihinkin jokaiseen kaapeli. Erilaisia kompromisseja on. Jokainen valitsee itselleen sopivan kompromissin.
Jos mulla olis taikasauva niin microsoft(xbox) ja nintendo lähtis myös mukaan vr-juttuihin. Sais ostaa isosta valikoimasta sen tai ne vr-laitteet jotka sopii omaan budjettiin ja pelimakuun. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä nintendon luovat tyypit saisivat irti vr:sta,...
Ei tässä ole kyse ainakaan kohdallani mistään suosikkiasemasta. Sonyn laitteita löytyy aina psx ajoista lähtien psp got ja ps vitat mukaanlukien. ps5:sen ja psvr2:sen tulen mitä todennäköisemin skippaamaan (ellei tule todella houkuttelevia excluja), en vain pidä hyvänä sonyn 7v väliä headseteissä enkä sonyn wallet gardenia käytännössä olemattomalla palautuspolitiikalla. Jälkimmäisin sinänsä pieni, mutta ärsyttävä asia.Viha tosiaan turhan vahva sana. Aika vahvana tosin on tarve löytää vikoja ps5:en kompromisseista osalla keskustelijoista samalla kun muiden lasien kompromisseja ei nähdä. Mutta ehkä juurisyy on jossain sony ei ole suosikki tms. metatasolla ja säteilee mielipiteisiin.
Kaapeli on hyvä esimerkki. Yksi kaapeli on ps5:ssa on kompromissi, mutta ei minusta deal breaker. Jos ei ps5:en kaapelin kanssa voi elää niin miten pärjää steam kypärien kanssa missä on kaapeli kypärään + 3x ulkoinen sensori ja niihinkin jokaiseen kaapeli. Erilaisia kompromisseja on. Jokainen valitsee itselleen sopivan kompromissin.
Jos mulla olis taikasauva niin microsoft(xbox) ja nintendo lähtis myös mukaan vr-juttuihin. Sais ostaa isosta valikoimasta sen tai ne vr-laitteet jotka sopii omaan budjettiin ja pelimakuun. Olisi mielenkiintoista nähdä mitä nintendon luovat tyypit saisivat irti vr:sta,...
Onkohan kyseessä kuitenkin verrattain neutraaleista viesteistä, joihin vaan luet negatiivisuutta omaan innostukseesi verraten? Sinulla on nimittäin, näin sivusta seuraten, aika kova hype vaihde päällä.En ymmärrä psvr2:en vihaamista. Kaikkien vr-pelaajien etu, että ps5 omistajatkin siirtyvät vr-aikaan. Isompi vr-markkina, enempi tukea pelinkehittäjiltä.
Aika harva ps5:en omistaja on ostamassa pc+pcvr settiä(aika kallista) tai haluaa vaihtaa ps5:en grafiikat ja pelit mobiiliin(quest2), kun on jo se ps5 olemassa. Toki osa ps5 omistajista on multiplatformia. Omalta osalta nyt psvr2 ja joskus myöhemmin pc+pcvr päivitys. Siinä joskus myöhemmin kohdassa saanee hyppäyksen laadussa ja hinnat alaspäin. Tällä hetkellä psvr2 on törkeän hyvä valinta ps5:en omistajalle.
GT7:sta tullut tahkottua ihan huolella. Eilen 2.5h pöristelyä. Ei tule enää pahaa oloa niin vois ajaa vaikka koko päivän, jos ei olisi muuta tekemistä.
Kyllähän nämä psvr2 lasit ihan raudan tuen puolesta parempi ratkaisu on kuin mitkään muut pcvr/standalone lasit mitä nyt saatavana. Sonyltä löytyy tukea noille koko ps5 elinkaaren ajan ja tulee niin peleihin että laseihin takuulla päivityksiä jatkossa.Onkohan kyseessä kuitenkin verrattain neutraaleista viesteistä, joihin vaan luet negatiivisuutta omaan innostukseesi verraten? Sinulla on nimittäin, näin sivusta seuraten, aika kova hype vaihde päällä.
Mielestäni ei palvele ketään suositella mitään VR laitetta varauksetta mahdollisille uusille VR kokeilijoille. Esimerkkejä pettymyksistä löytyy PSVR ketjusta useampi. Ilman aikaisempaa kokemusta silmikoista on rakennettu aivan liian ruusuinen kuva tämän hypen voimin ja eihän mitkään lasit sitä pysty lunastamaan.
Toisena esimerkkinä tästä ylihypetyksestä, siellä joku kertoi olevansa kiinnostunut laitteesta, mutta että vielä ei ollut riittävästi häntä kiinnostavia pelejä ulkona. Tähän vastattiin kutakuinkin että osta kuitenkin, kyllä niitä pelejä tulee. Jos VR rintamalla pitäisi yksi oikotie epäonneen sanoa, niin se olisi investointi laitteisiin, odotuksena että ne kokevat fine wine efektin vanhetessaan. Ei VRn kehityskulku ihan pikajunan kyydissä ole, mutta liikkuu se niin nopeasti, ettei ole mitään järkeä investoida siihen oletuksena, että käyttöä tulee vasta vuoden tai kahden päästä.
Voi tämän tietysti nähdä näinkin. Se on tavallaan kääntöpuoli sille että seuraavat lasit tulevat Sonylta pari vuotta PS6:sen julkkarin jälkeen. Ainakin minun on vaikea nähdä että PS5:lle ilmestyisi PSVR3.Kyllähän nämä psvr2 lasit ihan raudan tuen puolesta parempi ratkaisu on kuin mitkään muut pcvr/standalone lasit mitä nyt saatavana. Sonyltä löytyy tukea noille koko ps5 elinkaaren ajan ja tulee niin peleihin että laseihin takuulla päivityksiä jatkossa.
Kyllähän nämä metan ym. Lasit paljon nopeammin kärsii inflaation kun uutta puskee ulos paljon nopeammin ja vanhoille loppuu tuki suht nopeasti. Eli aina pitäis hommaa uutta sillä puolella itse en kyllä siihen lähde vaan saa jäädä noi quest2 standalone laseiksi ja mennään jatkossa psvr2 ykkösenä.
Mitä pcvr puolta nyt seurannut niin siellä odotellaan koko aika vaan uusia ja uusia parempia laseja niin itse en kyllä siihen oravanpyörään halunnut lähteä.
Tottakai myös rahakysymys...
Aivan varmasti tulevat olemaan pitkään tuetut, mutta eihän Metankaan puolella tuki missään nimessä suht samantien ole loppunut. Quest 1 sai päivityksiä käsittääkseni neljä vuotaa, viides vuosi sitten pelkkiä tietoturvapäivityksiä.Kyllähän nämä psvr2 lasit ihan raudan tuen puolesta parempi ratkaisu on kuin mitkään muut pcvr/standalone lasit mitä nyt saatavana. Sonyltä löytyy tukea noille koko ps5 elinkaaren ajan ja tulee niin peleihin että laseihin takuulla päivityksiä jatkossa.
Kyllähän nämä metan ym. Lasit paljon nopeammin kärsii inflaation kun uutta puskee ulos paljon nopeammin ja vanhoille loppuu tuki suht samantien. Eli aina pitäis hommaa uutta sillä puolella itse en kyllä siihen lähde vaan saa jäädä noi quest2 standalone laseiksi ja mennään jatkossa psvr2 ykkösenä.
Mitä pcvr puolta nyt seurannut niin siellä odotellaan koko aika vaan uusia ja uusia parempia laseja niin itse en kyllä siihen oravanpyörään halunnut lähteä.
Tottakai myös rahakysymys...
Ei ainakaan Quest 2:ta voi suoraan sanoa paremmaksi langattomuuden ansiosta, sillä kääntöpuolena on pakkauksesta aiheutuva kuvan laadun heikkeneminen, PSVR 2:n johto on todella vähän häiritsevä, etenkin kun vertaa esim. Rift S:n johtohässäkkään. Joka tapauksessa, hintaansa nähden todella laadukas kampe joka kestää vertailun kalliimpiin PCVR-laseihin, ainoastaan pelivalikoima on merkittävä heikkous, etenkin nyt aluksi.
PSVR2 olisi hyvä jos se toimisi PC:llä. Se kertoo jo paljon.
Minä saataisin tuon ottaakin jos toimisi molemmissa. Nyt menen Quest2:lla kun siihen saa tarvittaessa langattomuuden. PS5 löytyy jo taloudesta.PC:lle ei tarvita enää yhtään suttuisen kuvan fresnel -linssilistä headsetiä. PSVR2:n ohjaimet kiinnostaisi enemmän.
Ei tarvitse pelätä...ei tule toimimaan puuceessä.PC:lle ei tarvita enää yhtään suttuisen kuvan fresnel -linssilistä headsetiä. PSVR2:n ohjaimet kiinnostaisi enemmän.
On surkuhupaisaa, että aivan ensimmäisen sukupolven kuluttaja VR laitteen Samsung Gear VR:n linssit olivat paremmat kuin nyt useamman sukupolven laajasti käytössä olleet fresnel-linssit.PC:lle ei tarvita enää yhtään suttuisen kuvan fresnel -linssilistä headsetiä. PSVR2:n ohjaimet kiinnostaisi enemmän.
Ei tarvitse pelätä...ei tule toimimaan puuceessä.
Odotellaan noin vuosi. Ei olisi ensimmäinen kerta kuin pleikkarin lisälaitteille tehdään epäviralliset pc-ajurit.
Tässä pitää muistaa, että fresnel linssit eivät automaattisesti ole se huonompi vaihtoehto vaan niillä on useita etujakin. Esim tässä hyvä selitys valven pääsuunnittelijalta, miksi he indexiin fresnel linssit pistivät vaikka markkinoilla oli muita vaihtoehtoja: r/Vive - Comment by u/vk2zay on ”PSA: Alan Yates on the GearVR Lens mod”On surkuhupaisaa, että aivan ensimmäisen sukupolven kuluttaja VR laitteen Samsung Gear VR:n linssit olivat paremmat kuin nyt useamman sukupolven laajasti käytössä olleet fresnel-linssit.
Eli jostain syystä otettiin takapakkia kuvan laadussa melko pitkäksi aikaa. Nyt onneksi pancake on tullut pelastamaan tilannetta.
Tämä on totta. Eri linssityypit ovat kompromissi siinä missä muutkin ominaisuudet. Ehkä olisi parempi sanoa, että kuvan selkeys koko kuva-alalla on se fresnelin heikkous. GearVRn heikkous oli tosiaan linssivääristymä (pupil swim), jota mielestäni esiintyy näissä pancakessakin, mutta vähäisemmässä määrin.Tässä pitää muistaa, että fresnel linssit eivät automaattisesti ole se huonompi vaihtoehto vaan niillä on useita etujakin.
Tässä pitää muistaa, että fresnel linssit eivät automaattisesti ole se huonompi vaihtoehto vaan niillä on useita etujakin.
Oli se itsellekkin melkoinen wau efekti kun kokeilin ensimmäisiä picoja. quest2 linssit varmaan parhaat fresnel linssit mitä löytyy, mutta silti ero terävyydessä ja selkeydessä näkyi heti.On varmasti etujakin, mutta sen tarkan alueen pienen koon osalta ne on aina "automaattisesti huonompi vaihtoehto". Itselle ei tule enää yksiäkään Fresnel linsseillä varustettuja laseja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.