Pimax 8K resoluutio on siis 2 x 4k eli 3840x2160 per silmä. Ja kun displayportin kautta ei voi tällä hetkellä siirtää kuin 4k @ 90 Hz niin käytännossä resoluutio on vain 1920x2160 per silmä jonka lasit skaalaa paneelin täyteen resoluutioon. Tämä siis noilla halvimmilla malleilla joissa on vain yksi DP liitin. Laseista on tulossa myös kalliimpi malli jossa on kaksi DP tuloa joka mahdollistaa täyden 2 x 4k resoluution syöttämisen laseille.
Toinen ongelma laseissa on tuo 200 FOV. Tällä hetkellä kaikki VR pelit ja enginet renderöivät grafiikan samalla tavalla kuin 2d näytöille eli tasaiselle pinnalle josta seuraa että yli 180 asteen FOV on mahdoton saavuttaa. Jos halutaan noin iso FOV se pitäisi renderoidä useammasta kapeammasta palasta, esim 2 x 100 astetta. Tämä siis tarkoittaa sitä että engineja pitää muuttaa jotta ne alkavat tukemaan noin suurta FOV:a. Piman on ratkaissut asian hieman kyseenalaisella tavalla eli niin että peli renderoi pelin alle 180 FOV:lla ja lasit sitten skaalaavat/venyttävät kuvan lasien todelliseeen FOV:iin. Lopputulos näyttää samalta kuin monet pelit 3 monitorin setupilla eli kuvan reunat venyvät pahasti.
Itse en ainakaan ennakkotilaisi Pimaxin laseja vaan suosittelen odottamaan kunnes ne ovat valmiit ja niistä on nähty kunnollisia testeja mikä on lasien todellinen suorituskyky. Kiinavalmistajien lupaukset ja speksit ei välttämättä aina vastaa todellisuutta joten parempi odottaa mitä sieltä oikeasti tulee. Träkkäys tuskin tulee olemaan ongema kun se käyttää Viven träykkäystä, mutta nuo resoluutio, FOV ja mahdollisesti myös liiketoiston ongelmat voivat olla suuria pettymyksiä Rift/Viven laatuun tottuneelle.