Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Seison korjattuna, en ole vähään aikaan lukuja ihmetellyt tuosta, niin tuli joku vanha luku muistista. [emoji51]Kandee huomioida ettei tuossa Steamin lukemassa näy myöskään PSVR-pelaajat joita luultavasti on enemmän kuin Rift/Vive-pelaajia.
EDIT: Santtu kerkesi ensin. PSVR:ää on maailmalla muuten "vähän" enemmän kuin 200k kpl...![]()
No, Ubisoftin olisi pitänyt pudottaa tuon hinta alunpitäenkin alemmaksi. Ostan kyllä STBC:n kun meitä on Discossa porukka jota sitä pelaisi, mutta kukaan halua maksaa 50e pelistä joka todennäköisesti on aika kertakäyttöinen.
Kunhan Black Friday ja Steamin joulualet tulee niin eiköhän tuo sen jälkeen kirjastosta löydy.
Unohtui mainita Portal Stories. Ilmainen jos omistaa Portal 2:n. Lyhyehkö puzzlepeli Portal maailmassa. Ehdottomasti kokeilun arvoinen.Torstaina pitäisi saapua Rift kotiin, mikä se on tän hetken paras VR-peli joka kannattaa ostaa ja latailla valmiiksi että pääsee heti parhaaseen mahdolliseen VR-elämykseen?
Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?
Ei vaan voit vaikka nousta ulos autosta ja ihailla sitä eri puolilta.Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?
Onko autopeleissä pää tavallaan paikallaan ja voit ympäriinsä katsella muttet voi kurottaa vaikka ratin etupuolelle? Eli etäisyys rattiin pysyy kokoajan samana?
project carseissa autoa ei ole mallinnettu ulkoa kokonaan.
Ei ole kaikkia autoja mallinnettu kunnolla, osassa puuttuu esimerkiksi takapyöränkotelot kokonaan. Parempi kylläkin kuin eka peli jossa oli karsea toteutus.Project Cars 2 on mallinettu kokonaan.
Ja tosiaan @opelman :lle päätä voi liikutella joka suuntaan mutta päätön kroppa pysyy penkissä (tietenkin). Lasit päässä pääset katsomaan vaikka auton moottorin sisälle niin halutessaan.
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä
Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi
Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua. Tämän hetken tehokkaimmat, liki tuhannen euron hintaiset näytönohjaimet, kuten GeForce GTX 1080Ti riittävät vain niukasti pyörittämään vr-sisältöjä nykyisellä, riittämättömäksi huomatulla resoluutiolla. Näkökenttä ja resoluutio eivät voi kasvaa, jos konetehot eivät siihen taivu.
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä
Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi
Makuasioitahan nämä toki on mutta erittäin kärjistetysti tuo artikkeli on kirjoitettu. Se nyt on ihan sama mitä täällä foorumilla kukakin on mieltä mutta toimittajan mielipiteellä on enemmän vaikutusta. Jos sanotaan että pitää olla tonnin näyttis että homma toimii edes välttävästi niin moniko tuon artikkelin luetteuaan etes harkitsee Riftiä tai Viveä? Kummasti porukka pelailee jopa GTX970:llä. 1060 luulisi riittävän ihan kivasti jos karsii asetuksista. Ei tietenkään ihan joka tilanteessa mutta eipä se muutenkaan riitä esim. 1440p pelaamiseen.Kyllä tää rifti melko viritys vielä on, kaapelit, olematon näkökentän peite (ohuellakin maskilla) , sukellusmaski/kiikari fiilis. Umpi surkea pikselitiheys, etenkin peleissä missä pitäs oikeasti erottaa jotain kauas.
Ja tuo näyttis asia on hieman pelistä kiinni, kyllä tälläkin 1060 pärjää mutta ei tuo 1080 turhaa ole jos haluaa kunnolla PD: tä nostaa jne
Oculus ois tehny jo paljon sillä että ois nykyisten pashka ray linssien suhteen valinnnut jotkut muut. Käsittämätön valinta :/
Eipä tainnut silloin 2015 olla parempia olemassa. Vive valmistui samoihin aikoihin ja niissä on taas ne rinkulat ja suttu. Vasta paljon myöhemmin tulut esim PSVR tai nämä uusimmat WMR.
En ymmärrä miten porukka jaksaa valittaa tosta godraystä. Eihän niitä huomaa ellei oo musta tausta. Tajusin vasta kuukauden oston jälkeen että noita godraytä edes oli olemassa Riftissä.Oculus ois tehny jo paljon sillä että ois nykyisten pashka ray linssien suhteen valinnnut jotkut muut. Käsittämätön valinta :/
No tällä mennää ja omaani en pois anna vaikka mitä maksettas. Puutteineen yhä vahvasti plussan puolella ja lentämisen teki vanhalla 2D systeemillä mahdottomaksi![]()
Ensi kokemus VR:stä oli GearVR, mutta tämä vie kokemuksen vielä "syvemmälle".Kyllä minä ainakin huomaan. Aika useissa peleissä näyttää olevan ainakin intro vaaleaa mustaa taustaa vastenEn ymmärrä miten porukka jaksaa valittaa tosta godraystä. Eihän niitä huomaa ellei oo musta tausta. Tajusin vasta kuukauden oston jälkeen että noita godraytä edes oli olemassa Riftissä.
Devkit 1 ja 2 oli paremmat.
Noissa ny oli joku muu haitta vaan en muista mikä.
Niin no intro onkin se yleisin paikka missä sen huomaa. Kysymys sit kuuluu onko sillä mitään väliä että introssa on kyseinen efektiKyllä minä ainakin huomaan. Aika useissa peleissä näyttää olevan ainakin intro vaaleaa mustaa taustaa vastenElite Dangerous ja Arktika 1 nyt näkyvimpänä esimerkkinä. Värikkäämmissä peleissä sitä ei huomaa, esimerkiksi Robo Recall ja Lucky's Tale.
Kaikki nämä erinomaisia pelejä by the way![]()

Niin no intro onkin se yleisin paikka missä sen huomaa. Kysymys sit kuuluu onko sillä mitään väliä että introssa on kyseinen efekti![]()
Ihan vain varmistuksena, eikös tällaiset liinat käy hyvin linssien puhdistukseen?
Taerosol PRF SCREENwipes ‐näytönpuhdistusliinat, 100 kpl 6,90 €
Elitessä näkyy käytännössä kokoajan.
Joo, jos niihin kiinnittää huomiota.
Ite en edes huomaa niitä enää Vivellä.
Kokeile nollata näkymä, touchilla valikkoon ja sieltä "Reset view in VR".Tuli kokeiltua tuota Dirt Rallyä, ilmeisesti se vaatii sensorien uusiksi kalibrointia, kun kumpikaan "kuskin kuvakulmista" ei osu kohdilleen, toinen ratissa kiinni ja toinen kuin ajaisi takapenkiltä. Vai onko tuohon olemassa jokin jippo?
Tuli kokeiltua tuota Dirt Rallyä, ilmeisesti se vaatii sensorien uusiksi kalibrointia, kun kumpikaan "kuskin kuvakulmista" ei osu kohdilleen, toinen ratissa kiinni ja toinen kuin ajaisi takapenkiltä. Vai onko tuohon olemassa jokin jippo?
Kokeile nollata näkymä, touchilla valikkoon ja sieltä "Reset view in VR".
Elitessä näkyy käytännössä kokoajan.
Kyllähän se aina näkyy kun on vaaleaa selkeäreunaista grafiikkaa tummalla taustalla. Lähinnä vaan huvittaa että toi intro on aina se ensimmäinen esimerkki, joka jossain määrin kuvaa kuinka häiritsevä se pelin sisällä oikeasti on. Pelikohtainen asiahan toi myös on. Elite on avaruuslentelynä värimaailmaltaan juuri sen tyyppinen peli missä toi erityisesti esiintyy mutta itselle on aika harvassa tilanteet peleissä joissa tiedostan efektin ja totean "helkkarin godray"![]()
Osuipa silmään Mikrobitin ankea artikkeli VR-lasien tulevaisuudesta: Tulevaisuus kävi kylässä
Tiivistettynä toimittajan mielestä 5 asiaa pitäisi muuttua/parantua jotta VR-laseilla on jonkinlainen tulevaisuus:
1. Pikselitiheys
2. Kuva-alan peitettävä silmien koko näkökenttä
3. Näytönohjainten tehon pitää moninkertaistua
4. Silmien seuranta täytyy kehittää toimivaksi
5. Ergonomia siedettäväksi
Toimiiko oculuksella?Unohtui mainita Portal Stories. Ilmainen jos omistaa Portal 2:n. Lyhyehkö puzzlepeli Portal maailmassa. Ehdottomasti kokeilun arvoinen.
Toimii, tosin kontrollit ovat vähän erikoiset.Toimiiko oculuksella?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.