Täytyypä odotella siis hetki jos jouluksi kerkee tulla uutta. Kiitos.Quest 2 on erinomainen ekaksi. Tosin odottaisin tämän viikon, torstaina tulee facebookilta lisää tietoja tulevaisuuden laitteista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Täytyypä odotella siis hetki jos jouluksi kerkee tulla uutta. Kiitos.Quest 2 on erinomainen ekaksi. Tosin odottaisin tämän viikon, torstaina tulee facebookilta lisää tietoja tulevaisuuden laitteista.
Muksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja joo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakio-ominaisuus nykyään.Eli tuota quest 2 pystyy myös langattomana käyttää pc:n kanssa jos kotiverkossa riittää nopeus? Pystyy esim. Alyxia pelaa tolla? Tuo langattomuus lähinnä muksuja varten ajateltu.
Joo näin just oli tarkoituskin. Itseä varten toi pc touhu sittenMuksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja jo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakioominaisuus nykyään.
Mitä itse kokeilin niin langattomuus oli helppo kytkeä päälle. Vaati tosin päällelaiton pc:ltä ja questilta joka päivä. Oliko se niin että aina kun sammuttaa koneen niin se kytkee air linkin pois koneelta?Muksujen on ehkä helpoin pelaa vain suoraa niitä stand alone pelejä eikä säätää sen langattoman pcvr kanssa. Ja joo piuha ei ole pakollinen ostos enää kun air link on vakio-ominaisuus nykyään.
Mutta jos se onkin iskän pelikone ja nurkka minkä ne kakarat varaa pelailuihinsa, niin voi olla parempi hätistää jälkikasvu muualle stand alonen varassa.Mitä itse kokeilin niin langattomuus oli helppo kytkeä päälle. Vaati tosin päällelaiton pc:ltä ja questilta joka päivä. Oliko se niin että aina kun sammuttaa koneen niin se kytkee air linkin pois koneelta?
Toimi tuolla minun keskihintaisella wlan-modeemilla heittämällä, on helpoksi tehty. Kahdeksanvuotias sanoi että ei yhtä mukava kuin reverb, itse arvostin langattomuutta varsinkin blade and sorceryä pelatessa. Ehkä tuo paino tuntuu enemmän pienellä. Hyvänä huomiona lasit mahtuivat sisään hyvin.
Pystyy, mutta viivettä siinä on paljon enemmän kuin piuhalla. Joitakin haittaa viive enemmän ja joitakin vähemmän. Omaa kokemusta tästä ei ole mutta olen seurannut keskusteluja mielenkiinnollaEli tuota quest 2 pystyy myös langattomana käyttää pc:n kanssa jos kotiverkossa riittää nopeus? Pystyy esim. Alyxia pelaa tolla? Tuo langattomuus lähinnä muksuja varten ajateltu.
Käytännössä ainoat hyvänlaatuiset VR videot ovat olleet aikuisviihdettä mitä olen löytänyt eli kiinnostaa toki myös.. Varmaan niin pieni markkina ettei ketään kiinnosta tuottaa mitään 8K 180 kontenttia.Mistä saa VR-laseille parhaimmanlaatuisia VR-videoita katsottavaksi (ei aikuisviihdettä)? Youtuben VR sovellus quest 2 -laseilla on melko suttuista katsottavaa, en tosin tiedä millä laadulla sovellus videoita puskee, koska sitä ei voi erikseen valita.
Youtubessahan on saatavilla kyllä 8K videoita, mutta pitäisikö ne ensin ladata jollakin konstilla koneelle ja sitten siirtää laseihin että pääsisi nauttimaan siitä parhaimmasta laadusta, vai onko Quest 2 -laseille saatavilla jotain parempaa sovellusta kuin youtube vr?
Käytännössä ainoat hyvänlaatuiset VR videot ovat olleet aikuisviihdettä mitä olen löytänyt eli kiinnostaa toki myös.. Varmaan niin pieni markkina ettei ketään kiinnosta tuottaa mitään 8K 180 kontenttia.
Esim voisin kuvitella konsertit, extreme urheilutapahtumat, hienot matkailukohteet tai vaikka esim ISS avarussasema tour olis mieletön hyvänlaatuisena 180 VR videona.
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)
Vai pcvr mutta joutuisin investoimaan kalliiseen mutta tehokkaaseen koneeseen.
Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.
Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.
Kumpaan vaihtoehtoon kallistuisitte mun saappaissa?
Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)
Multa löytyy oculus quest 2 ja olen kyllä ollut niihin tyytyväinen stand alone laitteena ja lasit ovat hyvät.
Mitään kiirettä mulla ei todellakaan ole ja uusia oculus laseja en kyllä olisi hommaamassa vaik sellaiset tulisi.
Riippuu miten paljon PC pelit sinua kiinnostavat.
PC pelejä saa sekä sellaisia mitkä pyörivät PSVR:llä kehnonlaisesti (skyrim VR, No Man Sky) että sellaisia, joita ei saa lainkaan (flight simulator, fallout, half-life alyx, boneworks, elite dangerous jne.).
Questille saat stand alonenakin nipun hyviä pelejä, joten niilläkin pärjää odotellessa, jollei PC excluihin ole erityistä tarvetta.
itse vaihdoin ps4 pelaamisen PC pelaamisen kun huomasin miten hyvä VR on PC puolella. Enkä ole kyllä hetkeäkään katunut.
pimax.com

Carmack:in twiittiin voi käydä postaamassa, jos on aiheita mistä haluaisi carmack:in puhuvan oculus connect esityksessä
Pimaxin speksit räjäyttää pään, jos toteutuvat laadukkaana laitteena. Tollanen kehiin niin ei tarvi enää joka vuosi tai edes joka toinen vuosi miettiä päivittämistä![]()
Kimppakeräys supertietokoneen vuokraamiseen ?![]()
Pimaxin speksit räjäyttää pään, jos toteutuvat laadukkaana laitteena. Tollanen kehiin niin ei tarvi enää joka vuosi tai edes joka toinen vuosi miettiä päivittämistä![]()
Emt jotenkin noi pimaxit on aina tommosia. Hirvee specsheet hype sit toteutus on aina jotain puolivillaista kiinalaista sekundaa viivästyneillä toimituksilla. En ole oikein koskaan jaksanut edes lopulta harkita niitä vaihtoehtoina kun tuntuu olevan aina kaikkea säätöä viimeistään softan kanssa jos ei muuten.
Rahastajat yrittävät rahastaa ja vain clickbaittinä toimivat jutut uutisoidaan.
Tuohan oli ihan pesunkestävä paperijulkaisu.Mikä hiton julkaisu tuo Pimaxin lasit oikeen onJulkaisevat lasit jota ei ole vielä edes olemassakaan ja tulevat ehkä ensi vuoden jouluna jos silloinkaan
![]()
Valitettavasti mikään vaihtoehto nyt ei ole ns järkevä. Sinulla on nyt olemassa jo se suht hyvä laite. Ilmeisesti pc puolelta on saatavissa sitä high-endiä Varjon muodossa jonka pitäisi olla ns mind blowing lasit jossain muodossa. Kyse on kompromisseista. Vr tyytyväisyys maksaa ja se on valitettavan lyhytaikaista.Kumpas olisi teistä järkevämpää .... Odottaa rauhassa psvr 2 laseja ja katsoa millaiset sieltä ulos tulee koska multa löytyy jo valmiiksi ps5? (Alustavasti laseissa pitäisi olla mahtavia ominaisuuksia, kuten silmien seuranta ym)
Pimax ja myös htc(vive flow) taisivat törkätä omat julkaisunsa tähän, koska oculuksen eventti on torstaina. Halusivat saada omansa ulos/mediamyllytykseen ennen oculusta.
Mun kirjoissa myös aikaisemmat pimaxin laitteet ovat olleet kovia paperilla, mutta toteutukset prototasoa. Saa nähdä, että onko tuo uusi laite 2022 loppupuolella edelleen prototasoa johon ei kannata koskea. Tosin sinne on niin pitkä aika, että pimaxin historian tuntien myöhästymisetkään eivät ole poissuljettua. Toisaalta olihan siellä dlss:aa/nvidiaa softapuolelle ja tobii:lta silmienseuranta. Ehkä pimax ei ole ihan kaikkea yrittänyt itse keksiä mikä parantaisi onnistumisen mahdollisuutta. Paperilla ihan ultimate headset.
Eiköhän se fov lähde kasvuun kun katseenseuranta yleistyy, jolloin foveated rendering antaa enemmän hyötyä lisääntyvän geometrian takia.Itse toivoisin että fov alkaisi laajentumaan.
Quest 2 dpi on riittävä toistaiseksi mutta jos saisivat fovia lisättyä vaikkapa 20 asteella ja resoluutiota nostettua että dpi pysyy n. samana olisi se tosi iso parannus immersioon.
Kukaan kokeillut miten tuo WifiDirect ja Quest 2 toimivatkaan yhteen?
Tajusin että tulossa olevassa koneen emolla (x570 Tomahawk) on tuo ominaisuus ja pikaisesti nettia selaamalla en löytänyt suoraan vastausta onnistuuko suoraan Directin kautta yhdistäminen? Perinteisessä Hotspotisoinnissa olluti (ymmärrettäviä) ongelmia, mutta Direct?
Päivittikö se lasien firmwaren ja softan viimeisimmät päivitykset?Tulipahan hetken mielijohteesta ostettua Oculus Rift S kun edullisesti sai...
Kotia vauhdilla ja asentelee, eihän se tietenkään ongelmitta sujunut.
Piti samantien lähteä ostamaan usb3 pcie korttia, sillä emolevyltä ei usb3 löydy.
Nyt softa asenneltu ja laite tunnistautuu (usb+dp). Lisää ongelmia kuitenki kehnosti alkaneelle vr-taipaleelle.
Alkukalibrointia tehdessä ohjainten tunnistuksen jälkeen, pitäis vetää kypärä päähän ja sieltä jatkaa asetusten laittoa. Jostain ihmeen syystä en kuitenkaan laseista nää muuta kuin 3 vilkkuvaa palloa. Kalibrointi ei siis jostain syystä onnistu...
Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja ratkaisunki tähän keksinyt?
Tällä hetkellä asentelen oculuksen softaa uudelleen jos vaikka auttais. Hirveesti näytti jengillä kyseistä ongelmaa olevan, netistä löydettyjä kikka3lla kokeilen saada laseja toimimaan.
Koneen specsit ovat seuraavat, mikäli näistä jotain apua.
X5675
Asus p6t ws pro
36gb ddr3
Geforce 1080ti
Päivittikö se lasien firmwaren ja softan viimeisimmät päivitykset?
Pari kertaa käynyt tuo että pallot vilkkuu, erillisellä Oculus Tray Tool softalla aina saanut korjattua. Service & Startup kohdassa painaa neliöistä oculus servicen alas, odottaa muutaman sekunnin ja käynnistää play napista takaisin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.