Wi-Fi 5GHz kaista kapenee 20MHz'iin ja joskus katoaa kokonaan

Voiko yllämainittu ilmiö johtua palveluntuotattajan laajakaistasta? 2,4GHz toimii suht hyvin, mutta 5GHxz:n kanssa on ongelmia.
Olen tarkistanut asetukset useaan kertaan.

5 GHz toimimattomuus voi johtua melkein mistä tahansa.
  • Huono laitteen sijoittelu
  • Antennit eivät ole vaakasuorassa vastaan ottavaan laitteeseen
  • Ruuhkainen naapurusto (paljon wifi verkkoja)
  • Vanha firmware
  • Metalli pintoja lähestyvillä
  • Argon ikkunat
  • Naapurin mikroaaltouuni

Niin, tämä on uusi ongelma joka alkoi vaihdettuani operaattoria. Minulla on ollut käytössä eri operaattoreiden verkkoja eikä silloin ole esiintynyt tätä. Jos minä nyt käytän nimiä niin Elisan kanssa ei ollut tätä ongelmaa, Wi-Fin pätkimistä. Ei myöskään DNA:n liittymissä, mutta nyt Moin liittymässä on. Minulla on kaksi samanlaista reititintä firmware ei voi olla yht'äkkiä ongelmana. Minä käytän 4G-verkkoa nyt 300M, mutta kokeillut myös alkaen 100M.

Voiko yllämainittu ilmiö johtua palveluntuotattajan laajakaistasta? 2,4GHz toimii suht hyvin, mutta 5GHxz:n kanssa on ongelmia.
Olen tarkistanut asetukset useaan kertaan.

Wi-Fi 5GHz kaista kapenee 20MHz'iin ja joskus katoaa kokonaan​

WiFin toiminta ei riipu nettiyhteydestä, toki voidaan ajatus tahdolla pohtia että reititin on alimittainen ja nopeammalla liittymällä siitä loppuu paukut, lämpiää vähän enemmän ja hajoamispisteella oleva wifi reititin alkaa sekoileen.
Myös ohjelmisto voi sekoilla.

Mutta jos kaistan leveys kapenee, niin viittaa asetuksiin jotka dynaamisesti käyttää leveyttä, eli jos ilmassa ruuhkaa, niin ei odota että koka leveys käytettävissä, vaan käyttää vapaan.

Tosin miten asiaa ole tutkinut, mistä päättelut että jostain leveämmäst kapenee aina 20MHz asti ? Jos tukari vain huutaa nimeään, vai ihan aktiivista datansiirtoa.

Niin ja tsekkaa ne asetukset

Ja kuvakaappaukset jos mahdollista aina vähän helpottaa, ja tietenkin mistä laitteista, mekki, malli.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
298 237
Jäsenet
81 461
Uusin jäsen
Maukka9

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom