Windows 11:een lisätään sen tekoälyominaisuuksia rajoittavia toimintoja

Microsoft onnistuu jotenkin aina tuomaan uudet ominaisuudet niin, että ne nähdään negatiivisessa valossa. Asiaa ei toki auta erinäiset palveluiden hintojen korotukset, jotka osittain saattavat johtua inflaatiostakin, mutta myyty AI:lla niin AI paha kun nostaa hintoja. Ja Co-Pilot ei välttämättä ole ollut se parhain tuote oikein mihinkään.

Juu tähän en osaa ottaa kantaa, jos Windowssiin viittaat, kun en sitä käytä, mutta esimerkiksi github copilot tarjoaa tällaisen listan:
Uutisen copilottiin viittasin.

Kyllä ainakin itse saa itsensä tuntemaan hitaaksi ja tyhmäksi noillakin malleilla.
Tuossa on pari mallia joiden käytössä on mitään mieltä, mutta sit on kulutkin luokkaa satoja euroja kuussa. Firma maksaa toki lystin.

Microsoft onnistuu jotenkin aina tuomaan uudet ominaisuudet niin, että ne nähdään negatiivisessa valossa. Asiaa ei toki auta erinäiset palveluiden hintojen korotukset, jotka osittain saattavat johtua inflaatiostakin, mutta myyty AI:lla niin AI paha kun nostaa hintoja. Ja Co-Pilot ei välttämättä ole ollut se parhain tuote oikein mihinkään.

Se on se microsoftin asioiden tuputus se ongelma. Ei niinkään itse asia sinänsä. Ai:han toimii nykyään parempana hakuvälineenä kuin google, joka täysin shittifoitu sponsoroiduilla linkeillä ja kauppojen myyntisivuilla kun olisi tarkoitus jotain tietoa hakea.

Itse ehkä olen eniten yllättynyt siitä että tekniikka-aiheisella foorumilla ollaan näin paljon tekoälyä vastaan. Enkä ota siihen kanstaa, että onko tekoäly hyvä vai huono asia, mutta kun se kuitenkin on tullut jäädäkseen niin omasta mielestäni olisi hölmöä olla hyödyntämättä sitä jos sillä voi omaa elämää helpottaa.

Ymmärrän, osittain.

Mutta olen pannut merkille, että oikeasti lähes joka ikisessä tekälyn hyötyjä käsittelevässä puheenvuorossa korostuu sana helppous/helpottaminen. Helppous on jotenkin tosi tärkeää, ettei vaan joudu tekemään mitään, mitä voisi olla tekemättä.

Onko elämä nykyään niin vaikeaa, että kaikesta pitää tehdä mahdollisimman helppoa? Tai siis miksi tähän tulisi pyrkiä? Jos missään ei ole mitään haastetta, ja kaikki on vaan helppoa tekoälyn tuotosten pinnallista tarkistamista mahdollisten virheiden varalta, niin kuulostaa vähän merkityksettömältä elämältä.

Käytän tekoälyä joskus, mutta jos voin, niin mieluummin teen asian itse.

e. Tuossa kun joku naureskeli, että samaa vastarintaa oli kun kosketusnäytöt tuli. Noh, oli silläkin puolensa, kun tätä puhelinen räpläämistä ei ollut. :)

Statistiikka

Viestiketjuista
295 779
Jäsenet
80 957
Uusin jäsen
MigulFigul

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom