Windows lisenssin siirtäminen uuteen koneeseen.

Olen kasaamassa uutta pelikonetta ja osat on hankittu suurimmaksi osaksi ja kone on kasaamista vaille valmis. Käyttöjärjestelmä vaan pitäisi vielä hankkia. Minulla on vanha kone jossa Windows 10, päivitetty muistaakseni Windows 8:sta kymppiin. Kysymys kuuluu että onko tuon koneen lisenssiä mahdollista käyttää uuden koneen Windows 11 lisenssinä ja jos, niin miten? Säästäisi nyt sen ~150 euroa. Kiitos!

Asennuksen jälkeen vain kirjaudutaan omalla Windows-tunnuksella ja se on siinä.

Digitaaliset käyttöoikeudet liitetään laitteistoosi ja Microsoft-tiliisi, joten sinun ei tarvitse hakea mitään tietokoneeltasi. Kaikki on valmiina. Riittää, että tietokone on yhteydessä Internetiin ja että kirjaudut Microsoft-tilille.
Jos sinulla ei ole digitaalista käyttöoikeutta, voit käyttää aktivointiin tuoteavainta.

Asennuksen jälkeen vain kirjaudutaan omalla Windows-tunnuksella ja se on siinä.

Digitaaliset käyttöoikeudet liitetään laitteistoosi ja Microsoft-tiliisi, joten sinun ei tarvitse hakea mitään tietokoneeltasi. Kaikki on valmiina. Riittää, että tietokone on yhteydessä Internetiin ja että kirjaudut Microsoft-tilille.
Jos sinulla ei ole digitaalista käyttöoikeutta, voit käyttää aktivointiin tuoteavainta.

Eli tarvitseeko minun edes poistaa asennus vanhalta koneelta, onko siinä lisenssissä joku raja monellako koneella lisenssi on voimassa? Eli siis lataan vaikka Windows 11 ISO:n, teen buuttavan tikun ja that's it?

Ei tarvi poistaa, en tiiä mikä raja lisenssien lukumäärällä on mutta mulla ei ole tullu koskaan sellasta vastaan. Mulla on PC ja pari läppäriä, kaikki toimii samalla tunnuksella yhtä aikaa. En ole itseasiassa miettiny kokoasiaa, vaikka tälleki PC:lle asentanu Windowsin 3 kertaa viimeisten 14 vuoden aikana.

Oon aika varma että ei tarvi huolehtia yhtään mistään.

Lainataas vähän threadia. Aikoinaan minulla on ollut virtuaalikoneessa windows 10 pro asennettuna. No nyt asensin windows 11 pro version ja asennuksen aikana valitsin, että minulla ei ole tuotetavainta.

Asennuksen jälkeen kuitenkin aktivointi ilmoittaa:

Unsupported version: These devices were registered with a version of windows 10 that does not support this version.

Pitääkö mun nyt sis ensiksi asentaa win10 ja päivitellä se riittävän pitkälle (win11 asti),että saan tuon digitaalisen lisenssin toimimaan?

Asennuksen jälkeen kuitenkin aktivointi ilmoittaa:

Unsupported version: These devices were registered with a version of windows 10 that does not support this version.

Ei löytynyt googlella ongelmaan ratkaisua.

"These devices were registered with a version of Windows 10 that does not support this feature."

These devices were registered with a version of Windows 10 that does not support this feature.png

Itselläni nyt vastaavanlainen tilanne edessä eli haluaisin siirtää Windows 10 uuteen koneeseen vanhasta. Huomasin kuitenkin, että vanhan pöytäkoneen ostokuitilla lukee, että Microsoft Windows 10 Home 64 bit, OEM, joten tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, ettei siirto uuteen koneeseen ole mahdollista? :hmm: Vanha pöytäkone siis aikoinaan Jimmsin kanssa koottu. Tässä vanhassa koneessa paikallinen käyttäjätili. Aloin siis siitoa varten etsiä product keytä ja tuli tuo vanha kuitti vastaan.

Itselläni nyt vastaavanlainen tilanne edessä eli haluaisin siirtää Windows 10 uuteen koneeseen vanhasta. Huomasin kuitenkin, että vanhan pöytäkoneen ostokuitilla lukee, että Microsoft Windows 10 Home 64 bit, OEM, joten tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, ettei siirto uuteen koneeseen ole mahdollista? :hmm: Vanha pöytäkone siis aikoinaan Jimmsin kanssa koottu. Tässä vanhassa koneessa paikallinen käyttäjätili. Aloin siis siitoa varten etsiä product keytä ja tuli tuo vanha kuitti vastaan.

Menee hirveän vaikeaksi. Koeta tehdä online MS-tili ja sitoa lisenssi siihen. Sitten se on siellä, eikä ostokuitilla, eikä tartte tietää product keytä.

Menee hirveän vaikeaksi. Koeta tehdä online MS-tili ja sitoa lisenssi siihen. Sitten se on siellä, eikä ostokuitilla, eikä tartte tietää product keytä.

Tätä juuri pelkäsinkin. Aika suolainen vaan ollut jo vuonna 2016 pelkkä perus Home OEM lisenssi Jimmsillä, kun hintaa ollut vaan 125,00 euroa. :oops:

Itselläni nyt vastaavanlainen tilanne edessä eli haluaisin siirtää Windows 10 uuteen koneeseen vanhasta. Huomasin kuitenkin, että vanhan pöytäkoneen ostokuitilla lukee, että Microsoft Windows 10 Home 64 bit, OEM, joten tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, ettei siirto uuteen koneeseen ole mahdollista?

(en ole tätä itse testannut)

Windows 11 Forum:

"If you have a current OEM license on the old computer, it likely will not transfer via the Microsoft account. However, to convert the OEM license to a retail license all you have to do is change the OEM product key on the old computer to the generic retail product key for that edition of Windows. Product keys for Windows 11 are exactly the same as Windows 10 product keys."

"First, it only really works if you are using a Microsoft Account. Using a local account it won't make much difference. You have a Lenovo laptop which probably has Windows activated with the OEM product key which is stored in BIOS. In System Settings -> Activation, is a button to change the product key. Change the product key to the generic retail product key for that edition of Windows (Windows 10 and 11 use the same product keys). That will change the Windows license to retail and you can then use the activation troubleshooter on a new computer, with you Microsoft account, to copy that retail license from the old computer to the new computer. Note, it copies the license, it does not remove the license from the old computer."

- W10: Asetukset > Päivittäminen ja suojaus > Aktivointi > Vaihda tuoteavain
- W11: Asetukset > Järjestelmä > Aktivointi > Vaihda tuoteavainta: Muuta

Jos sinulla on Home-versio, älä anna vahingossa Pro-version tuoteavainta, koska silloin Home-versio päivitetään Pro-versioksi, mutta geneerinen tuoteavain ei aktivoi sitä.

Windows 10/11 Home: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7
Windows 10/11 Pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

Windows 11 Forum: Generic Product Keys to Install or Upgrade Windows 11 Editions

Sitten vanhassa koneessa kirjaudu Microsoft-tilille, jos se ei ole käytössä.

Uudessa koneessa (tai koneeseen vaihdettu emolevy) Windowsin aktivointi suoritetaan aktivoinnin vianmäärityksen avulla.

"We can't activate Windows on this device because the product key was already used on another device. If you think it wasn't used on another device, select Troubleshoot below. Error code: 0xC004C008"

Activation > Troubleshoot > "I recently changed hardware on this device"

From the list of devices linked to your Microsoft account, check "This is the device that I'm using at the moment" for the device name you made hardware changes to, and click/tap on Activate.

YouTube: How to Activate Windows 11 using Digital License | Reactivate Windows After Hardware Change

Windows 11 Forum: "A digital license is a method of activation in Windows 11 that doesn't require you to enter a product key. Digital licenses are associated with your hardware and linked to your Microsoft account. Windows will normally automatically activate once your PC is connected to the internet and you sign in to your Microsoft account. If you make significant hardware changes on your device, such as replacing your motherboard, Windows will no longer find a license that matches your device, and you will need to reactivate Windows using the Activation troubleshooter."

Statistiikka

Viestiketjuista
286 521
Jäsenet
79 210
Uusin jäsen
Virttis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom