En edes tiedä mihin tuo viittaa ja että onko sillä erityistä merkitystä millekään.
Ne nyt on lähinnä vain sitä jatkumoa sekoiluista. Harmiton tapaus, verrattuna siihen perus sekoiluun, missä ilmeisesti tekee päätöksiä, tai perusteelee päätöksiä.
Yleisellä tasolla ihan ok että pyrkii tekemään jotain etelärajan turvallisuudelle ja laittomille siirtolaisille, siitäkin huolimatta että jotain ylilyöntejäkin tapahtuu, kuten jonkun latinon karkoitus ilmeisesti väärin perustein.
Trumpin siirtolaispolitiikkaa nyt vaikea pitää onnistuneena.
Minä lasken hänen päättäväisyytensä kyseisessä asiassa jo nyt positiiviseksi asiaksii, kuten myös se että hän tukee Israelin taistelua sekä Hamasia, Hizbollahia että Iranin fundamentalisteja vastaan.
Onko tämä nyt esimerkki siitä että jos tarpeeksi sekoilee ja tekee jotain melkein normaali ja ihan ihan mokaa, niin se on jo hyvä juttu.
Ehkä kaikkein negatiivisin asia minulle Trumpissa tullisekoilun lisäksi, jopa sitä enemmän, on häilyvä tuki Ukrainalle.
Trumpin suhtautuminen Euroopan puolustukseen... vaikka se on sinänä negatiivinen asia jos USA vetäytyy Euroopasta, heillä on siihen täysi oikeus (tuo alkoi jo Obaman kaudella, jo hän oli siirtämässä kiintopistettä pois Euroopasta idemmäksi, lähinnä Kiinaan), ja ehkä on ihan tervettä että eurooppalaiset maat joutuvat itse miettimään omaa puolustustaan.
Jos tärkein liittolainen rikkoo pitkäkestoisen liittolaisuhteen alasviemäristä, uhkaa liittolaisia aluevaatimuksilla, jopa aseellisesti, alkaa veljeleen liittolaisten pahimman uhan kanssa.
Niin taputetaan, hienoa työtä, naamiot tiputettu, kiitos siitä että rahoitettu jenkkien mailman poliisiasemaa vuosikymenniä, ollut tukena ja liittolaisena.
Toki tuo avaa tietä EU tiivistymiselle, ja sille että ottaa suurvalta-aseman, mutta se vaatisi ensin sen että yksittäisen jäsenvaltio ei voi estää päätöksä, EU itselleen rajusti valtaa lisää.
No se EU nyt ainoa taloudellisesti kestävä keino ottaa se jenkkien asema.EU-armeijaa en siihen toivo sähläämään, sen kautta tulemme käyttämään puolustusbudjettiamme jonkun Espanjan ja Belgian armeijan modernisoimiseen. Parempi että Suomi itse huolehtii omien joukkojensa toimintakyvystä, ja tekee JEF- ja NATO-yhteistyötä maantieteellisesti lähempänä olevien halukkaiden maidan kanssa, Pohjoismaat, Baltian maat, Puola, ehkä Romania, mahdollisesti Saksa, ja britit kai lähinnä. Jätetään Espanjat, Portugalit ja Italiat jo nyt pois kuviosta, ei heitä vaan kiinnosta itärajan tilanne.