• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. ja 47. presidentti Donald J. Trump

Et korjannut. Tiedossa on vain Trumpin väite aiheesta. Trumpin 'they say' valehtelu sen omista keksimistä asioista tuntuu toistuvan usein. Eli ei ole epäseniiliä lähdettä tuolle.
Ainoa mitä tiedetään on:
US President Donald Trump on Monday claimed that European leaders “jokingly” refer to him as the “President of Europe,”
Väite oli:
Onhan hän omasta mielestään Euroopan presidentti
Tässä tiedossa olevat asiat lähteineen. Jos tämä ei ole totta, niin varmaankin jotain lähteitä löytyy kumoamaan tämän väitteen. Ja ei tarvitse jatkaa.

Kymmenen sotaa vielä kiinnostaa ja Intia-tullit ovat aika merkittävä asia.

Taitaa lukutaidot joillakin olla välillä mielenkiintoiset, kun kerta "Donald Trump on Monday claimed" ymmärretään varmana faktana ja vaaditaan lähteitä vastaväitteille. Ku Donald itse on väittänyt näin ilman mitään lähteitä totuudesta...

Taitaa lukutaidot joillakin olla välillä mielenkiintoiset, kun kerta "Donald Trump on Monday claimed" ymmärretään varmana faktana ja vaaditaan lähteitä vastaväitteille. Ku Donald itse on väittänyt näin ilman mitään lähteitä totuudesta...
Lukutaidoista vielä sen verran, että "Yhdysvaltain presidentti Donald Trump väitti maanantaina, että eurooppalaiset johtajat kutsuvat häntä ”vitsikkäästi” ”Euroopan presidentiksi”. ja tämä väännetään muotoon: "Onhan hän omasta mielestään Euroopan presidentti". Mutta tämä tästä.

Trump vaatimassa syytteitä George Sorosille sekä hänen pojalleen. Todennäköisesti syytteet tulevat pohjaamaan pelkkiin salaliittoteorioihin.

George Sorosin varallisuus on lähemmäs 10 miljardia $ joten eiköhän hän perikuntineen saa laitettua ihan kivan tappelun pystyyn lapsivauva Trumpin oikeushaasteisiin. Tämä on sitä isojen poikien leikkiä, oikeastaan isommaksi ei enää pääse.

Trump vaatimassa syytteitä George Sorosille sekä hänen pojalleen. Todennäköisesti syytteet tulevat pohjaamaan pelkkiin salaliittoteorioihin.

George Sorosin varallisuus on lähemmäs 10 miljardia $ joten eiköhän hän perikuntineen saa laitettua ihan kivan tappelun pystyyn lapsivauva Trumpin oikeushaasteisiin. Tämä on sitä isojen poikien leikkiä, oikeastaan isommaksi ei enää pääse.
Elon Musk on sitten vielä kertaluokkaa pahempi vastus, ja tämän Trump ehkä tajusikin aiemmin kun saavuttivat jonkinlaisen aselevon sen jälkeen kun ajautuivat erimielisyyksiin...

Elon Musk on sitten vielä kertaluokkaa pahempi vastus, ja tämän Trump ehkä tajusikin aiemmin kun saavuttivat jonkinlaisen aselevon sen jälkeen kun ajautuivat erimielisyyksiin...
No Musk ei ole Soroksen parhaimpia ystäviä: "Elon Musk claims George Soros ´hates humanity'". Joten jos pitäisi veikata niin Soroksen väitetyt $10 miljardia eivät asiaa tule ratkaisemaan. RICO-syytteet ovat aika lailla merkittäviä, jos niitä tullaan nostamaan. Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.

Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.

Hämmentävä ongelma. Valheita voidaan tunnistaa valheiksi ilman oikeuskäsittelyä. Ehkä asiaa hämmentää Trumpin jatkuva valehtelu ja lukuisat oikeusjutut?

Hämmentävä ongelma. Valheita voidaan tunnistaa valheiksi ilman oikeuskäsittelyä. Ehkä asiaa hämmentää Trumpin jatkuva valehtelu ja lukuisat oikeusjutut?
Kyseesssä mahdollinen oikeustapaus, ja Yle ottaa asiaan kantaa julistamalla asian perättömäksi. Siinä Ylen jutussa oli vielä lopussa, jota en aiemmin lainannut:
sekä joukkomielenosoitusten järjestämisestä poliisiväkivaltaa vastaan George Floydin tapon jälkeen vuonna 2020.
Ja Trumpin Truth aiemmasta kuvakaappauksesta:
should be charged with RICO because of their support of Violent Protests, and much more, all throughout the United States of America."
Sama suomeksi:
pitäisi syyttää RICO-laista, koska he ovat tukeneet väkivaltaisia mielenosoituksia ja paljon muuta ympäri Yhdysvaltoja.
Ja tämä on Ylen mukaan perätön syyte. Jään seuraamaan josko uutista editoidaan hieman tasapuolisemmaksi.

e. lisätty suomennus, koska tämä näyttää aiheuttavan ongelmia osalla kirjoittajista.

Ainoa mitä tiedetään on:

Väite oli:

Tässä tiedossa olevat asiat lähteineen. Jos tämä ei ole totta, niin varmaankin jotain lähteitä löytyy kumoamaan tämän väitteen. Ja ei tarvitse jatkaa.

Kymmenen sotaa vielä kiinnostaa ja Intia-tullit ovat aika merkittävä asia.
Tämä on siis se mitä Trump luulee kuulleensa. Aivan varmasti tuo on hänen itse keksimänsä heitto. Narsisti kun on.

Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin mukaan eurooppalaiset johtajat ovat alkaneet kutsua häntä vitsikkäästi ”Euroopan presidentiksi”.

Kyseesssä mahdollinen oikeustapaus, ja Yle ottaa asiaan kantaa julistamalla asian perättömäksi. Siinä Ylen jutussa oli vielä lopussa, jota en aiemmin lainannut:

Ja Trumpin Truth aiemmasta kuvakaappauksesta:

Sama suomeksi:

Ja tämä on Ylen mukaan perätön syyte. Jään seuraamaan josko uutista editoidaan hieman tasapuolisemmaksi.

e. lisätty suomennus, koska tämä näyttää aiheuttavan ongelmia osalla kirjoittajista.
Mielenosoituksen järjestäjä vastuussa porukan tekemisistä. Ok. Mä nään tässä mielenkiintoisen ennakkotapauksen, toki eka pitää todistaa, että Soros tosiaan järjesti sen.

Mutta mulla tulee mieleen yksi toinen tyyppi ja yksi muutaman vuoden takainen Tammikuu. Jos tuosta tulee nyt ennakkopäätös ja järjestäjät todetaan syyllisiksi, on Trump välittömästi oikeudessa, kun tulee demari hallinto.

Tämä on siis se mitä Trump luulee kuulleensa. Aivan varmasti tuo on hänen itse keksimänsä heitto.

Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin mukaan eurooppalaiset johtajat ovat alkaneet kutsua häntä vitsikkäästi ”Euroopan presidentiksi”.

Jutustasi:
Trump kertoo johtajien sisäpiirivitsistä noin viikko sen jälkeen, kun seitsemän eurooppalaista poliittista johtajaa vieraili Valkoisessa talossa Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyin kanssa. Kokouksen tavoitteena oli pohtia, millaisia diplomaattisia ja sotilaallisia keinoja mailla olisi Ukrainaa sodassa Venäjää vastaan.
Ei hän pidä itseään Euroopan presidenttinä, jos et vielä ymmärtänyt. "sisäpiirivitsi", kuten lainaamassasi jutussakin sanotaan.

Kerro vielä ne kymmenen sotaa, kiitos.

Jutustasi:

Ei hän pidä itseään Euroopan presidenttinä, jos et vielä ymmärtänyt. "sisäpiirivitsi", kuten lainaamassasi jutussakin sanotaan.

Trump pitää itseään ihan minä vaan, kuninkaasta diktaattoriin ainakin omien puheidensa mukaan. On niin addiktoitunut saamaan Nobelin rauhan palkinnon niin ensin ilmoitti 6 sotaa ja seuraavana päivänä 7.

Minun mielestä Kiina tekee pian strategisen virheen jos se ei heitä Putinia bussin alle ja ala lähestymään Eurooppaa. Minä vähän epäilen, että Trump ei tule selviämään dynamiikasta minkä hän on laittanut liikkeelle, mutta se vaatiisi hieman liikumatilaa Kiinalle lisää. Jos Tullikierros kakkonen alkaa pian, minusta Euroopan on siinä vaiheessa otettava itsestäänselvyys vastaan ja siirryttävä opponoimaan Trumppia.

Trump on kuitenkin tietyllä tapaa lapsen kehityksen asteella ja hän ei välttämättä pysty tunnistamana ylipelattua kättä hyvin pelatusta kädestä. Silloin tuuri ratkaisee kaiken ja geopolitiikassa tuuri on harvoin myötä.

Minun mielestä Kiina tekee pian strategisen virheen jos se ei heitä Putinia bussin alle ja ala lähestymään Eurooppaa. Minä vähän epäilen, että Trump ei tule selviämään dynamiikasta minkä hän on laittanut liikkeelle, mutta se vaatiisi hieman liikumatilaa Kiinalle lisää. Jos Tullikierros kakkonen alkaa pian, minusta Euroopan on siinä vaiheessa otettava itsestäänselvyys vastaan ja siirryttävä opponoimaan Trumppia.

Trump on kuitenkin tietyllä tapaa lapsen kehityksen asteella ja hän ei välttämättä pysty tunnistamana ylipelattua kättä hyvin pelatusta kädestä. Silloin tuuri ratkaisee kaiken ja geopolitiikassa tuuri on harvoin myötä.
Kiina ei anna venäjän hävitä.

Jutustasi:

Onhan se ikävää kun Trump höpöttelee tyhjiä. Vaikka fanien mielestä kaikki on totta mitä Trump suustaan suoltaa.

Tuossahan se sanoo lopettaneen 10 sotaa, koska laskee mukaan ns. pre-war...
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/KQtQQHBVQBI?t=1589

Kiina ei anna venäjän hävitä.

Mihin se Venäjä oikein häviää? Saa Ukrainasta isot palaset, mutta tällä tavoin Venäjän huonosti etenevä sota pitää Euroopan kytköksissä hakkaavaan mieheensä Trumppiin. Kiinalla on väistämättä edessä välirikko Trumpin kanssa ja silloin pitäisi hakea liittolaisia isolla kädellä.

Asia etenee minusta niin, että Trump sotkee pian uudelleen juuri sovitun heille helvetin edullisen kauppasopimuksen Euroopan kanssa. Silloin Euroopan on yksinkertaisesti katsottava markkinoita aasiasta ja Trumpin ainut keino yrittää estää sitä on Intian kaltaiset tullimuurit. Mutta mies joka voi luvata vain Tullimuuri versio 1 vs Tullimuuri versio 2 ei voita mitään.

En usko että Trump ja hänen jeesjees miehensä ovat sillä tasolla, että pystyvät hahmottamaan tälläisiä asetelmia. Kuten sanoin, he voivat koneistonsa turvin asemoida itsensä vaikka aurinkokuninkaaksi Amerikassa, mutta kansainvälisesti he syövät vaivalla 50 vuoden aikana pidennetyt vipuvartensa todella nopeasti.

Mielenosoituksen järjestäjä vastuussa porukan tekemisistä. Ok. Mä nään tässä mielenkiintoisen ennakkotapauksen, toki eka pitää todistaa, että Soros tosiaan järjesti sen.

Mutta mulla tulee mieleen yksi toinen tyyppi ja yksi muutaman vuoden takainen Tammikuu. Jos tuosta tulee nyt ennakkopäätös ja järjestäjät todetaan syyllisiksi, on Trump välittömästi oikeudessa, kun tulee demari hallinto.
En epäile, etteivätkö Demokraatit jatkaisi Trumpin syyttämistä kaikista mahdollisesti rikoksista mitä keksivätkään vailla todellisuuspohjaa, ei se ole tähänkään mennessä estänyt. Tosin huonolla menestyksellä, ja itse asiassa luultavasti murhayrityksen ohella yksi suurimmista syistä itse politiikan lisäksi miksi Trump nousi presidentiksi toistamiseen. Soroksen tapaus on tosin nyt ajankohtainen ja mielenkiintoinen. Jäädään odottamaan miten käy.
Trump pitää itseään ihan minä vaan, kuninkaasta diktaattoriin ainakin omien puheidensa mukaan. On niin addiktoitunut saamaan Nobelin rauhan palkinnon niin ensin ilmoitti 6 sotaa ja seuraavana päivänä 7.

Kymmenen sotaa oli sarkasminen heitto.

Hienoa. Mielestäni kuuden sodan päättäminen on hatun noston arvoinen suoritus.
Yksi kiistattomimmista Trumpin saavutuksista on Armenian ja Azerbaidžanin johtajien kutsuminen Valkoiseen taloon allekirjoittamaan yhteisjulistus elokuun alussa.
Myös Yhdysvallat osallistui Iranin pommittamiseen, mikä saattoi edistää sodan nopeaa päätöstä.
Pakistan ylisti Trumpin roolia konfliktin lopettamisessa ja ehdotti hänelle Nobelin rauhanpalkintoa.
Kesäkuussa Ruandan ja Kongon huippudiplomaatit saapuivat Valkoiseen taloon allekirjoittamaan rauhansopimuksen, joka tavoittelee yli kolme vuosikymmentä jatkuneen konfliktin päätöstä.
Kaksi päivää myöhemmin Malesian ja Yhdysvaltojen välittämät neuvottelut Malesiassa päättyivät tulitaukoon. Asiantuntijoiden mukaan Trumpilla oli vaikutusta siihen, että väkivaltaisuudet loppuivat, vaikka konfliktin juurisyitä ei ole vieläkään ratkaistu.
Egyptin ja Etiopian välillä ei ole sotaa, vaikka jännitteet ovat kiristyneet jo vuosia Etiopian rakentaman padon vuoksi.
Egypti-Etiopia hieman epämääräinen, mutta kuyka tietää mitä tuolla suunnalla todellisuudessa tapahtuu.

Tuossahan se sanoo lopettaneen 10 sotaa, koska laskee mukaan ns. pre-war...
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/KQtQQHBVQBI?t=1589

Mahtavaa. Kymmenen! Vaikkakin "pre-war". Luulin sitä sarkastiseksi heitoksi.

USA asetti juuri 50 % tullit omalle tuonnilleen Intiasta, koska ostaa öljyä jne. Venäjältä. Jatkossa mahdollisesti Kiinalle sama jos ei tilanne muutu ennen sitä. En ole nähnyt mitään viitettä siitä, että Eurooppa tekisi saman ratkaisun. Kiinassa varmaan mietitään mitä tehdä. Eurooppaan ei varmaankaan kukaan näissä asioissa luota, että mitään päätöksiä saataisi kohtuullisessa ajassa.

En epäile, etteivätkö Demokraatit jatkaisi Trumpin syyttämistä kaikista mahdollisesti rikoksista mitä keksivätkään vailla todellisuuspohjaa, ei se ole tähänkään mennessä estänyt. Tosin huonolla menestyksellä, ja itse asiassa luultavasti murhayrityksen ohella yksi suurimmista syistä itse politiikan lisäksi miksi Trump nousi presidentiksi toistamiseen. Soroksen tapaus on tosin nyt ajankohtainen ja mielenkiintoinen. Jäädään odottamaan miten käy.
Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.

Ja on monilla asioilla ihan todellisuus pohjaa, osa vaan ei kerennyt mennä oikeuteen. Eli mites se nyt sun ajatusmaailmassa menikää:

Jostain syystä Yle tuossa uutisessaan yksipuolisesti ilmoittaa, että väitteet siirtolaiskriisin levittämisestä Euroopassa ja USA:ssa jne. ovat perättömiä. Eihän tätä asiaa ole edes vielä oikeudessa käsitelty.
Et kai nyt vaan syyllisty samaan, kuin mistä syytät YLEä? Kannattaa ehkä elää, kuten saarnaa.

Hienoa. Mielestäni kuuden sodan päättäminen on hatun noston arvoinen suoritus.

Egypti-Etiopia hieman epämääräinen, mutta kuyka tietää mitä tuolla suunnalla todellisuudessa tapahtuu.

Mahtavaa. Kymmenen! Vaikkakin "pre-war". Luulin sitä sarkastiseksi heitoksi.
Kerro nyt tarkemmin millä tavalla Trump on ollut itse pääosallisena näiden sotien päättymiseen. Ihan oikeilla lähteillä, kiitos.
Se että hän kertoo itse päättäneensä kuusi sotaa on samanlainen "totuus" kuin suurin osa Trumpin saavutuksista.

Ei tarvii keksiä mitään, jos tapahtuman järjestäjät todetaan syyllisiksi tapahtumaan osallistuvien toimiin. Siinä on ennakkopäätös ja Trump vastaa silloin Jan 6 tapahtumista.

Ja on monilla asioilla ihan todellisuus pohjaa, osa vaan ei kerennyt mennä oikeuteen. Eli mites se nyt sun ajatusmaailmassa menikää:

Et kai nyt vaan syyllisty samaan, kuin mistä syytät YLEä? Kannattaa ehkä elää, kuten saarnaa.
Mihin ennakkopäätökseen viittaat?
e. Soros ei siis ymmärtääkseni mitään erityistä tapahtumaa ole järjestänyt, eikä vastaavasti myöskään Trump siinä mielessä, miten näitä verrataan.
Kerro nyt tarkemmin millä tavalla Trump on ollut itse pääosallisena näiden sotien päättymiseen. Ihan oikeilla lähteillä, kiitos.
Se että hän kertoo itse päättäneensä kuusi sotaa on samanlainen "totuus" kuin suurin osa Trumpin saavutuksista.
Ne on tuossa ylläolevassa viestissäni lyhyesti lainattuna HS:n artikkelista, jonka keskusteluun linkitit. Pääosallinen on eri asia, koska sotaan ja rauhaan vaikuttavat lukuisat tekijät, mutta yksi merkittävimmistä mahdollistajista. Sitä ei varmaankaan kukaan kiellä näissä ylläolevissa tapauksissa. Nobel-komitea ratkaiskoon asian sitten myöhemmin.

Ja lopettihan se trumppi myös Ukrainan sodankin 24 tunnissa kuten lupasi. Ja kutsuihan hän sotarikollisenkin maahansa, vieläpä punaisen maton kera. Sama asia, jos Roosevelt olisi kutsunut hitlerin Alaskaan ja vierittänyt punaisen maton tämän jalkojensa juureen.

Mihin ennakkopäätökseen viittaat?

Ne on tuossa ylläolevassa viestissäni lyhyesti lainattuna HS:n artikkelista, jonka keskusteluun linkitit. Pääosallinen on eri asia, koska sotaan ja rauhaan vaikuttavat lukuisat tekijät, mutta yksi merkittävimmistä mahdollistajista. Sitä ei varmaankaan kukaan kiellä näissä ylläolevissa tapauksissa. Nobel-komitea ratkaiskoon asian sitten myöhemmin.
Höpöjä "totuuksia" edelleen. Kerro nyt mitä Trump teki saadakseen nuo sodat päätökseen. Ai niin, oli mukana allekirjoittamassa jotain.
Varsinainen työ ja saavutus.

Tehottomia, koska mikään ei nähtävästi muuttunut sodan kannalta. Biden tai hallinto ei tietääkseni puhunut Putinin kanssa suoraan 2022 alun jälkeen, joten se siitä. Intialle Trumpin nyt asettamat kovat ja voimassa olevat tullit mielestäni parempia yrityksiä lopettaa sota.
No ei ton Putinin hallinnon kanssa keskustelu tunnu sotaa millään tavalla lopettavan. Melkein päinvastoin saa Putin lisää virtaa hyökkäykseen kun on puhunut Trumpin kanssa. Miksi Trump panttaa pakotteita, jotka ovat se toimiva osa, jolla sota lähenee loppua?

Höpöjä "totuuksia" edelleen. Kerro nyt mitä Trump teki saadakseen nuo sodat päätökseen. Ai niin, oli mukana allekirjoittamassa jotain.
Varsinainen työ ja saavutus.
Jostain syytä ne sinne Valkoiseen Taloon tulivat papereita kirjoittamaan jne. Diplomatiaa ja painostusta tapahtuu myös kulissien takana, josta minulla tai sinulla ei ole tietoa, mutta ei ole tosiaan antaa kirjeenvaihtoa asiasta joten luovutan.
Ehdin jo editoita aiempaa viestiäni ennen vastaustasi, kirjoitin siihen: "e. Soros ei siis ymmärtääkseni mitään erityistä tapahtumaa ole järjestänyt, eikä vastaavasti myöskään Trump siinä mielessä, miten näitä verrataan." Mikä oli se ennakkopäätös mihin viittaat?
No ei ton Putinin hallinnon kanssa keskustelu tunnu sotaa millään tavalla lopettavan. Melkein päinvastoin saa Putin lisää virtaa hyökkäykseen kun on puhunut Trumpin kanssa. Miksi Trump panttaa pakotteita, jotka ovat se toimiva osa, jolla sota lähenee loppua?
Intialle laitettiin jo 50 % tullit Venäjästä johtuen, ei minusta vaikuta panttaukselta. Esim. Eurooppa/EU ei tietääkseni ole edes suunnitellut mitään vastaavaa.

Ehdin jo editoita aiempaa viestiäni ennen vastaustasi, kirjoitin siihen: "e. Soros ei siis ymmärtääkseni mitään erityistä tapahtumaa ole järjestänyt, eikä vastaavasti myöskään Trump siinä mielessä, miten näitä verrataan." Mikä oli se ennakkopäätös mihin viittaat?

Ilmeisesti Trumpin sanoin:

should be charged with RICO because of their support of Violent Protests, and much more, all throughout the United States of America."

Trump on tukenut myös Jan 6 tapahtumaa.

Ilmeisesti Trumpin sanoin:

Trump on tukenut myös Jan 6 tapahtumaa.
Eli siis whatabout Trump oli kyseessä. Jan 6 ei verraannu Soroksen mahdollisiin rikoksiin, koska edes mahdollisia syytteitä ole tiedossa.

e. ja tämä ei ole keskustelun sotkemista, joka taitaa olla suosikki syynä.

Viimeksi muokattu:
Eli siis whatabout Trump oli kyseessä. Jan 6 ei verraannu Soroksen mahdollisiin rikoksiin, koska edes mahdollisia syytteitä ole tiedossa.

e. ja tämä ei ole keskustelun sotkemista, joka taitaa olla suosikki syynä.
Ei tietenkään verraannu koska tietääkseni loppiaisen tasoista kuprua ei ole sodan jälkeen länsimaissa yritetty

Trump väittää Soroksen tukeneen väkivaltaisia mellakoita, ja sen pitäisi johtaa RICO prosessiin hänen mielestä. Jos se johtaa, hän avaa sillä samat toiminnat hänen tukemaan jan 6 tapahtumaan. Jos Soros jollain taasolla tuomitaan, tuo toimii ennakkopäätöksenä ja samaan pääsee Trump silloin. Ei se oo whataboutismia, vaan näen tuon toiminnan hänelle itselle vahingollisena, ns legally exposed.

Ja silloin ainoa keino välttyä on lisäkausi tai kaverin antama armahdus.

Trump väittää Soroksen tukeneen väkivaltaisia mellakoita, ja sen pitäisi johtaa RICO prosessiin hänen mielestä. Jos se johtaa, hän avaa sillä samat toiminnat hänen tukemaan jan 6 tapahtumaan. Jos Soros jollain taasolla tuomitaan, tuo toimii ennakkopäätöksenä ja samaan pääsee Trump silloin. Ei se oo whataboutismia, vaan näen tuon toiminnan hänelle itselle vahingollisena, ns legally exposed.

En usko että logiikkaa voi käyttää tässä.

Esim. Presidentillä on syytesuoja kaikkeen mitä tekee ovaalissa. Paitsi jos nimi on Obama ja on ollut eläkkeellä neljä kuukautta ennen tutkimusten käynnistämistä. Toisen presidentin valitseman FBI:n aikaan

Ymmärtääkseni Trumpia vastaan ei edes ole nostettu mitään syytteitä suoraan jan6 liittyen. Korjaa jos olen väärässä. Lisäksi "presidential immunity" jne. korkeimman oikeuden vahvistamana. Soroksen mahdolliset rikokset ovat omassa luokassaa, joten edelleen whatabout trump. sorry.

En usko että logiikkaa voi käyttää tässä.

Esim. Presidentillä on syytesuoja kaikkeen mitä tekee ovaalissa. Paitsi jos nimi on Obama ja on ollut eläkkeellä neljä kuukautta ennen tutkimusten käynnistämistä. Toisen presidentin valitseman FBI:n aikaan
Joo presidentillä on laajat syytesuojat, mutta kampanjan käyminen ei ole virallista tehtävää. Ja Jan 6 on kampanjan toimia, ei pressan virallista toimintaa. Trump tuki Jan 6 organisaatiota sen saamista "election defence fund" rahoista.
The committee also revealed that from this purported “Election Defense Fund,” the campaign paid “over $5 million to Event Strategies Inc, the company that ran President Trump's January 6th rally on the Ellipse.”
Eli jos Soroksen organisaation rahoja on mennyt joillekin järjestäjille, joiden tapahtuma on muuttunut mellakaksi ja tämä saa siitä tuomion, asettaa se Trumpin itsensä myös siinä kohtaa vaaraan samasta syystä.

Ymmärtääkseni Trumpia vastaan ei edes ole nostettu mitään syytteitä suoraan jan6 liittyen. Korjaa jos olen väärässä. Lisäksi "presidential immunity" jne. korkeimman oikeuden vahvistamana. Soroksen mahdolliset rikokset ovat omassa luokassaa, joten edelleen whatabout trump. sorry.
Kampanjan käyminen ei ole presidentin virallisia toimia. Sorry.

Joo ei kerennyt menemään oikeuteen. Mutta kyllä Sorokson hommat on aika pientä, se ei oo sentään koittanut kaataa demokratiaa ja evätä vaalien tuloksen toteutumista.

"The interaction with fake electors is not something a president does as part of his official duties -- it is something a candidate does as part of their campaign," Michael Gerhardt, a constitutional law expert at the University of North Carolina, told ABC News. "That allows the court to say, I think rightly in this case, that Trump's interaction with the fake electors is really on the unofficial side, rather than official."

Kampanjan käyminen ei ole presidentin virallisia toimia. Sorry.

Joo ei kerennyt menemään oikeuteen. Mutta kyllä Sorokson hommat on aika pientä, se ei oo sentään koittanut kaataa demokratiaa ja evätä vaalien tuloksen toteutumista.

Jostain syystä kukaan ei keksinyt nostaa syytteita Trumpia vastaan jan6 liittyen. Olisi ollut niin helppo juttu, mutta ei tullut kenellekään mieleen. Palataksemme Trumpin viestissä nostamaan Sorokseen, aihetta tutkimiseen näyttäisi olevan. Perustuslain ensimmäinen lisäys ei tue väkivaltaisia mielenosoituksia jne.
the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Intialle laitettiin jo 50 % tullit Venäjästä johtuen, ei minusta vaikuta panttaukselta. Esim. Eurooppa/EU ei tietääkseni ole edes suunnitellut mitään vastaavaa.
Kovempia keinoja oli tulossa, mutta Trumppi olikin TACO. Ja loppu onkin sit vain whatabout Eurooppa/EU.

Ai niin sekin taitaa olla ihan hyvä juttu, että 3 Trumppiin kytköksissä olevaa USA miestä häärii Grönlannissa ja kerää esim listaa henkilöistä joiden mielestä on hyvä liittyä USA:an ja keiden mielestä ei. Tästäkään tämän foorumin MAGA uskovaiset ei näe mitään negatiivista, vaan vain loogista ja positiivista toimintaa.

Kovempia keinoja oli tulossa, mutta Trumppi olikin TACO. Ja loppu onkin sit vain whatabout Eurooppa/EU.

Ai niin sekin taitaa olla ihan hyvä juttu, että 3 Trumppiin kytköksissä olevaa USA miestä häärii Grönlannissa ja kerää esim listaa henkilöistä joiden mielestä on hyvä liittyä USA:an ja keiden mielestä ei. Tästäkään tämän foorumin MAGA uskovaiset ei näe mitään negatiivista, vaan vain loogista ja positiivista toimintaa.
En tiedä ymmärrätkö tuon Intian tullin merkitystä, mutta se on aika iso juttu. Mikä olisi tätä isompi keino? Tullit Kiinalle seuraavaksi? Mitä samalla tekee EU?

Niin kauan kuin minä olen ollut elossa, niin Soros on ollut osana noita poliittisia salaliittoteorioita. Tässä heitetään vain uutta luuta kaluttavaksi Trumpin alamaisille, jotka ovat liian keskittyneitä Epsteiniin, mutta Soros on niin vanhaa tuubaa ettei se varmaankaan tule saamaan kosketuspintaa samaan tyyliin.

Republikaanit kuten Jackkk ovat valinneet hallintoalamaisena olemisen, se on uskovaisille todella luonteva asema. Jos huomenna juttu käsketään kääntämään ufoihin, se on heille ihan normaalia kuin murojen vaihto pyöreistä neliskulmaisiin aamulla.

Republikaaniudesta tuli uskonto kun Woke (kuvitteellinen ja todellinen) työnsivät jo ennestään hieman mielisairaan uskovaisen kansan reunan yli (en sano että ko. nimerkki kuuluu siihen bulkkimassaan). En usko että siitä palataan mitenkään takaisin, koska taustalla Thielit ja Muskit voivat ottaa ohjat käsiinsä. Voit näitä samankaltaisia juttuja kuunnella Suomessakin joltain Lestadiolaiselta, mutta suomi twistillä. Heillä on ihan eri näkemys siitä mitä on vaikkapa kärsimys ja pahuus kuin "normaalilla" ihmisellä. Sitä kautta erot ovat niin suuret, että voisit vaikkapa koittaa saada tolkkua koirasi puheista yhtä paljon molemmin puolin viisastuen.

Jostain syystä kukaan ei keksinyt nostaa syytteita Trumpia vastaan jan6 liittyen. Olisi ollut niin helppo juttu, mutta ei tullut kenellekään mieleen. Palataksemme Trumpin viestissä nostamaan Sorokseen, aihetta tutkimiseen näyttäisi olevan. Perustuslain ensimmäinen lisäys ei tue väkivaltaisia mielenosoituksia jne.
Syytteitä ei keretty Trumpin venkoilun ja viivyttelyn takia nostaa ennen Trumpin uudelleenvalintaa

Syytteitä ei keretty Trumpin venkoilun ja viivyttelyn takia nostaa ennen Trumpin uudelleenvalintaa
Ei kai syyteiden nostamiselle ollut sen suurempia esteitä, jos aihetta olisi ollut. Ei mikään estänyt niiden, jo nyt kaatuneiden syyteiden nostamistakaan. Aikaahan tuossa oli vuosia.

Niin tuosta "venäjätyylistä" antoi jo demokraatit näyttöä edellisissä vaaleissa kun Kamala oli siellä pomppimassa ilman että yksikään Amerikkalainen oli häntä äänestänyt esivaaleissa. Donald Trump sen sijaan voitti republikaanien pidetyt esivaalit. Saa nähdä jatkuuko demokraattien "venäjätyyli" myös 2028.
Biden ja Harris olivat molemmat jota ihmiset alunperin äänesti ja kun yksi jäi pois niin toinen jäi jäljelle

Republikaanit kuten Jackkk ovat valinneet hallintoalamaisena olemisen, se on uskovaisille todella luonteva asema. Jos huomenna juttu käsketään kääntämään ufoihin, se on heille ihan normaalia kuin murojen vaihto pyöreistä neliskulmaisiin aamulla.
Korkeintaan signaali ainoastaan siitä, että jälleen Venäjälle viestitään voimakkailla sanoilla ja termeillä, vailla minkäänlaista konkretiaa. Uppoaa hyvin sinun kaltaisiin Putinisteihin ja Trumpisteihin.
Missä vaiheessa keskustelijaan liittyvä keskustelu on mielestänne täällä tullut mahdolliseksi, vaikka siitä ei olekaan rangaistuksia annettu? Ja olettamukset henkilökohtaisissa väitteissä eivät välttämättä pidä lainkaan paikkaansa.
Republikaaniudesta tuli uskonto kun Woke (kuvitteellinen ja todellinen) työnsivät jo ennestään hieman mielisairaan uskovaisen kansan reunan yli (en sano että ko. nimerkki kuuluu siihen bulkkimassaan). En usko että siitä palataan mitenkään takaisin, koska taustalla Thielit ja Muskit voivat ottaa ohjat käsiinsä. Voit näitä samankaltaisia juttuja kuunnella Suomessakin joltain Lestadiolaiselta, mutta suomi twistillä. Heillä on ihan eri näkemys siitä mitä on vaikkapa kärsimys ja pahuus kuin "normaalilla" ihmisellä. Sitä kautta erot ovat niin suuret, että voisit vaikkapa koittaa saada tolkkua koirasi puheista yhtä paljon molemmin puolin viisastuen.
Liittyykö tämä jotenkin erityisesti Trumpiin, vai onko jotain vuodatusta, jolle parempi osoite olisi esim. tämä tms.

Mitä tekemistä albanialla on azerbaizanin kanssa? toinen on lähellä italiaa, ja toinen turkin naapuri.

Kai tuossa viitataan tuon monilahjakkuuden omiin sanomisiin. Ei ehkä muista kumpaakaan maata, mutta kannustetaan toki, jos miehellä oli jotain tekemistä rauhan kanssa.

“For the Aberbaijan – that was a big one going on for 34, 35 years, er Albania, I mean, think of that, going on for years, and I got to know the heads and I got to know them through trade. I was dealing with them a little bit and saying, ‘Why are you guys fighting?’” Trump said during The Mark Levin Show on Tuesday, where he also repeated claims that he had ended “seven wars.”

Kiitos mennyt ohi itseltä. Ja oman mielenrauhan takia taidan jättää vuodeksi lukematta mitään juttua joka liittyy herraan jos ei se ww3 satu alkamaan.

Kai tuossa viitataan tuon monilahjakkuuden omiin sanomisiin. Ei ehkä muista kumpaakaan maata, mutta kannustetaan toki, jos miehellä oli jotain tekemistä rauhan kanssa.

Trump announces peace agreement between Azerbaijan and Armenia​

Agreement includes US rights to South Caucasus transit corridor
"It's a long time - 35 years - they fought and now they're friends, and they're going to be friends for a long time," Trump said at a signing ceremony at the White House, where he was flanked by Azerbaijani President Ilham Aliyev and Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan.

Armenia and Azerbaijan have been at odds since the late 1980s when Nagorno-Karabakh, a mountainous Azerbaijani region mostly populated by ethnic Armenians, broke away from Azerbaijan with support from Armenia. Azerbaijan took back full control of the region in 2023, prompting almost all of the territory's 100,000 ethnic Armenians to flee to Armenia.
Haters hate, mutta Trump sopii rauhaa. Tämäkin varmaan joidenkin mielestä väärin.
Kiitos mennyt ohi itseltä. Ja oman mielenrauhan takia taidan jättää vuodeksi lukematta mitään juttua joka liittyy herraan jos ei se ww3 satu alkamaan.
Sopivalla suodattimella kannattaa mielestäni seurata, koska isoja juttuja tapahtuu. Kommentointia keskusteluun en suosittele.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 272
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom