Todella kasuaalihan tuo Mario kart on. Helposti tosiaan vikalta sijalta voi päästä ensimmäisten joukkoon viimeisillä mutkilla, kun vaan saa hyvät kamppeet ja niitähän viimeisillä sijalla saa. Taitaa aikalailla kaikki omat voitot olla juuri noita että lopussa sitten ohitte hyvillä tavaroilla, aina kun pitänyt kärkisijaa pidemmän aikaan nii jossain kohtaa tulee se pommitus ja tippuu lähes viimeiseksi. Peli on ihan kiva mutta en varmasti itse kauhean kauaa jaksa pelailla, tai oikeastaan tunteja tähän onkin alle 5 vaikka julkaisupäivänä tämän sain.
Omat parannusehdotukset peliin olisivat:
-Ranked moodi vähemmällä pelaajamäärällä.
-Driftaukseen joku gimmick mikä tekisi siitä koukuttavamman, todella tylsä tapa tuo, että nappia vain pohjassa ja aika määrittää sen boostin. Mario kart DS driftauksen boosti toimi niin, että piti rämpyttää vasenta-oikeaa ja sillä sai boostin. Oli sitten ilmeisesti liian hc nintendolle, kun paremmat pelaajat olivat puoli rataa huonoimpia edellä, itse tykkäsin tuosta.
Paras boosti kuitenkin on Crash team racingissa, todella tyydyttävää ajella boosti tapissa ja sillä taidolla jyvät erotetaan akanoista.
-Kolikoiden keräämiseen jokin muu pointti kuin se pieni boosti minkä saa aina kun ajaa kolikkoon.
Esimerkiksi Crash team racingissa tuo oli hoidettu todella koukuttavasti, kun sai aseista huomattavasti suorituskykyisemmän kun oli 10 hedelmää kerättynä, aina kun sen 10 sai täyteen tuli pieni jes fiilis.
-Sitten viimeisenä se mitä odotin pelissä olevan oikeasti, se kunnon yksinpelikampanja tai ainakin paljon mielekästä tekemistä tuolla avoimessa maailmassa. Pelin hinta nostettiin ”maksimiin”, mainostettiin isoa avointa maailmaa, tietysti odotin sen tekevän pelisarjalle jotain mullistavaa kuten vaikka Breath of the wild teki zeldalle. Pitkästä aikaa isoin pettymys tuo maailma, en ymmärrä miksi semmoseen on käytetty aikaa ja vaivaa, jos se jätetään noin tyhjäksi. Sinällään siis se on hieno ja näyttää kivalta, mutta sieltä vain puuttuu kaikki mielekäs tekeminen. Muutamia yksinkertaisia tehtäviä löytyy, mutta siinä se kaikki taitaa sitten ollakkin.
Pelillä olisi ollut potentiaalia vaikka mihin, mutta itse sanoisin että on noin 7/10 tuotos, jos on kova mario kart fani niin ehkä 8/10. En näe mitään syytä miksi tätä peliä tulisin hinkkaamaan, satunnaisesti tulee ajettua muutama rata netissä silloin tällöin, mutta siihen se varmaan tulee jäämään.