Noniin...
Pikainen noin puolen tunnin kokeilu Zeldaa Switchillä. Hiljaiseksi vetää. Ehkä minulle pikku hiljaa alkaa valjeta se miksi Nintendo on maailman kuulu. Huh... olemme pelaamisen ytimessä. On hahmo, jolla voi tehdä vaikka mitä. Hauska fysiikkamoottori hahmolla, esineillä, maailmalla... ai että. Pro Controller hankittava nyt nopeasti.
Ainoa suurmiinus on Zeldan valoisuus. Käytän Full Dynamic Range väreissä, mutta jotenkin täytyy pystyä tummentamaan tuota kuvaa jatkossa. Kone alkoi puhaltamaan ihan kunnolla tuota kuumaa ilmaa, mutta kun laitoin telakan lattialle niin ääni hyvin vaimea, ei mitään vaikutusta pelaamiseen. Yksi näistä suurimmista haaveistani pelaamisen suhteen on juuri tuollainen lähes äänetön pelikone. Jostain syystä hurina tekee minut rauhattomaksi enkä pysty keskittymään peliin lainkaan. Tätä ongelmaa ei tunnu olevan Switchin kohdalla.
Se mikä vähän mietitytti niin alussa on tuo mies leirinuotiolla, ääninäyttelyä ei kuitenkaan juurikaan ole. Toisessa kohtaan mietin miksi peli on niin hiljainen, "vain" luonto äänenä, mutta sitten törmäsin viholliseen ja ai että mikä tunnelmallinen musiikki ja heti vaihtui meno lennosta. Persoonallista, luovaa, hauskaa, mutta ennen kaikkea paluu pelaamisen juurille. Ehkä tässä onkin käynyt niin että olen turruttanut aivoni samanlaisella FPS-pelaamisella, multiplayeria, tappamista, super grafiikkaa, efektejä, mutta se pelattavuus, pelin ydin olemus, joku tällainen joka elää näissä Nintendon peleissä konsoleista toiseen. Sanattomaksi vetää. Olen sentään pelannut aina. Uskaltaisin sanoa yli 30 vuotta ... huh satoja pelejä... ja nyt tulee vastaan uusin Zelda,,, hämmentävät ensimmäiset askeleet.
Se tunne kun tietää että tämä on vasta alkua vain pieni raapaisu pinnasta. Oli kiva kiivetä vuoren seinää kun voimat loppuivat ihan huipun juuressa ja putosin alas. Sitten kiivettiin puussa ja poimittiin omenoita. Kiivettiin toista reittiä vuorelle vain huomatakseni että on liian kylmä. Huomenna yritän tehdä chilleistä niin tulisen keiton että myös Link lämpeää. Sitten takaisin vuorille. Juu...
...
Lyhyesti tuosta Mario Kartista. Ostoon menee sekin. Alan ymmärtää mitä tarkoittaa Nintendon AAA-peli verrattuna nyt vaikkapa tuohon hankkimaani SteamWorld Dig 2 peliin. Mario Kart on ehdottomasti moninpeli. Täytyy tutkia miten pääsee muita ihmisiä vastaan pelaamaan. Se on myös arcadea... uskaltaisin väittää että 65-85" tuuman tv:ltä, 4-pelaajan split-scriininä, pienessä nousussa, aika moista menoa, tai lasten kanssa, klökin kera.
Hmm... Nintendo avasi itselleni uuden sivun. Onhan tässä potentiaalia. Ainoastaan tuo liika kirkkaus / kontrasti mietitytti niinkuin tyylikeinona. Yli vedetty ja täytyy keksiä sille jotain. Ehkä tämä Switch olikin sitten omalla kohdallani pelastus. Ymmärrän miksi olen pelihullu. Tarvitsin vain näpäytyksen että on myös muita pelejä kuin:
- Counter Strike
- MOBAT
- Black Ops
- Battlefield
- FIFA
- ...
Noh vasta alussa ollaan. Nyt mukava tilanne kun hyvä peli-pc ja Switch, pääsee laajasti pelaamaan. Huomenna olenkin sitten köyhä. Muistikortti, ProController, AAA-peli, huoh... :/