Hieman enemmän tehoja on RX 550 vs MX 150, tästä voi katsella tarkemmin:
Graphics Card Comparison - Head 2 Head
En ole tuolla itse kerennyt pelailemaan, mutta kokeilin pikaisesti että ainakin hieman kevyemmällä resolla 1600x900 oli esim. PUBG ihan pelattavissa. Ei mitään tajutonta FPS, mutta pelattavissa. Eli siis ei tästä nyt miksikään pääpelikoneeksi ole omassa käytössä ainakaan, mutta hetkelliseen tarpeeseen vaikka reissun päällä kun pitää tappaa aikaa tms, niin siihen kyllä mielestäni soveltuu.
Mitä tulee kuvan / videon käsittelyyn, niin olen jotain After Effects juttuja tuolla rendaillut ja ajanut asian ihan OK. Näytön puolesta kuitenkin tuo IPS paneeli joka on mukana, niin vaikka on matta jne, niin siinä ei värien toisto ole ihan parasta mahdollista. Säädin paneelin väriasetuksia hieman niin sain siitä kyllä ihan hyvän omaan käyttöön (en tee grafiikkaa juurikaan), mutta en sitten tiedä ammattikäytössä kuvien tms käsittelyssä kuinka hyvin toimii.
Kovin tyytyväinen koneeseen olen kyllä edelleen. Tahnat ajattelin vaihtaa CPU/GPU päälle, mutta en vielä ole kerennyt tekemään. GPU ajureissa kellot on hieman rajoitettu ja lämmöt eivät pääse nousemaan pahoiksi, mutta ajattelin että jos tahnat vaihtaisi ja katsoisi saisiko hieman lisää kyytiä tuolle GPU:lle nostettua jollain tapaa.