Yleinen tietokoneiden selainkeskustelu

Tässä langassa sisi tarkoitus jutella selaimista yleisellä tasolla ja asiallisesti käyttöjärjestelmästä riippumatta

Viimeksi muokattu:
Tuossa vielä linkit käytetyimpien selainten omiin ketjuihin helposti löydettävinä.

Android puhelimille löytyy myös oma ketju älypuhelimet osiosta.

Viimeksi muokattu:
Selaimien erot on minimaalisia ja suurimmat erot tulee käytettävyydessä, siksi käytin Operaa, mutta kun se meni pilalle joskus 2010-luvulla olin pitkään tuuliajolla ja jouduin tyytymään Firefoxiin. Onneksi Operan toimitusjohtaja huomasi ongelman ja perusti Vivaldin, joka on wanhan Operan henkinen seuraaja.

Mukana tulee ties mitä nopeasti käytettäviä pikku juttuja, kuten koko sivun screenshot pikanapista, mutta muokattavuus tässä on se paras juttu. Mouse-gesturet voi tehdä itse ja mulla esim. oikeanappi+liikutus vasen/oikea on tabin vaihto vasemmalle/oikealle. Myös siirtyminen edelliseen tabiin on kätevä kun mulla on niitä auki niin paljon. Chromen selainlaajennukset toimii myös niin ei jää mistään paitsi.

Kännykällä käytän myös Vivaldia, mutta siinä ei ole hyötyä samoista jutuista mitä työpöydällä.

Chrome AI tuli mukaan uutis ketjusta jatkoa

Edge on Chromium-pohjainen selain. Sano esimerkin vuoksi yksikin sivu, joka toimii Edgellä, mutta ei muilla Chromium-selaimilla?

Uteliaisuutta kiinnostaa myös mitä kirjoittaja tarkoitti. En epäile etteikö sellaista löytyisi.

Jotain firma juttuja lukuunottamatta tulee kuluttajakäytössä lähinnä mieleen vanhat IE vaativat selainkäyttöliittymät. Sitä voi sitten vääntää onko IE tilan käyttö Edge selaimen käyttöä (eikä tukea ole kaikissa Edge selaimissa).

Statistiikka

Viestiketjuista
306 900
Jäsenet
82 985
Uusin jäsen
MrYrtti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom