Yleistä keskustelua sähköautoista

Itse ainakin tällaisena n. 180 senttisenä mahdun oikein mukavasti Tesla kolmosen takapenkille, vaikka lattia toki onkin vähän korkea, mutta sitä se nyt vaan sähköautoissa on.
Näissä olisi aina hyvä tietää että minkä mittainen kuski siellä etupenkillä istuu kun vertaillaan takapenkin tiloja. Itse (189cm) kun istun kolmosessa kuskin paikalla niin taakseni menee ehkä pienehkö nainen juuri ja juuri.

Näissä olisi aina hyvä tietää että minkä mittainen kuski siellä etupenkillä istuu kun vertaillaan takapenkin tiloja. Itse (189cm) kun istun kolmosessa kuskin paikalla niin taakseni menee ehkä pienehkö nainen juuri ja juuri.
Eikä sekään aina riitä, kun jollain on pitkät jalat ja toisella lyhyet, joku tykkää ajaa jalat koukussa tai jollain on aina penkki lattiassa vaikka ei meinaisi nähdä kojelaudan yli jne. Mutta mäkin sanoisin, että teslaan yleensä menee aikuinen mies aikuisen miehen taakse.

Toki. Toisaalta, sinä olet pidempi kuin n. 95% planeetan aikuisväestöstä joten valmistajat eivät ehkä speksaa autojaan sinun pituisesi tai pidemmät ensisijaisesti mielessään. Tosin esim. MKHBD on sitä mieltä, että model 3 takapenkillä on vielä ihan kohtuullisesti tilaa 190 cm pitkälle vaikka etupenkki on hänen omassa ajoasennossaan.

Mutta kuten @Proscribo tuossa toteaa, riippuu tosiaan ajoasennosta myös. Väittäisin kuitenkin, että aika helvetin harvassa on autot, joissa on takana hyvin tilaa jos joku pitkäraajainen haluaa ajaa ketarat täysin suorana penkki maksimitakana.

Kyllä tuossa model 3:ssa on "pää katossa" tunnelma takapenkillä, jos on yhtään pidempi selkä. Tuohon kun lisää epämukavan penkin/istuma-asennon ja Teslan normaalit jousitus"ominaisuudet", niin jätän samantien väliin jos joku yrittää moisella larpata taxia.

Toki. Toisaalta, sinä olet pidempi kuin n. 95% planeetan aikuisväestöstä joten valmistajat eivät ehkä speksaa autojaan sinun pituisesi tai pidemmät ensisijaisesti mielessään.
Eli paljon enemmän kuin suomalaisia, hmm....

Mutta (pitkää) asiakasta, kyytiläistä, kuskia se kiinnostaa varsinkin jos valmistajia ei kiinnosta.

Toinen on sitten se ne yksilön muut mitat, vaikka ei olisikaan suomalaista nuorta miestä pidempi. (n.180 senttiä taitaa olla nuortenmiesten keskiarvo )

Tosin esim. MKHBD on sitä mieltä, että model 3 takapenkillä on vielä ihan kohtuullisesti tilaa 190 cm pitkälle vaikka etupenkki on hänen omassa ajoasennossaan.
Kuinkas pitkä MKHBD on ? Edit, ilmeisesti 190cm.

Asenolla iso merkitystä , mitä tyytyväisiä pitkiä autoissa katsonut, niin moni oppinut valmistajien tavoille, ihan tyytyväisiä, vaikka ryhdikkäämässä asennossa korva olisi katossa.
Jalat, keskivertalo sitten oma tarinansa.

Laturilta laturille etapeilla varmaan moni arvostaa vähän väljempää kuin se että mahtuu ja vyön saa kiinni

Oliko noissa vielä se 20% soc raja jonka kohdalla akun esilämmitys sammuu ja sitä ei käsittääkseni saa edes päälle uudestaan tuon alla?

Tuotahan rajas se ainakin ionic5:n uudemmissa on laskettu.

Keli oli aika jäätävä, että voihan olla kyse tuosta soc -rajan sijaan jostain muustakin.
Mä luulen, että ihan sama mikä se %-raja on, kun ainakin vanhemmalla mallilla se pääongelma on lämmityskäyrä. Ei se saa akkua iskuun vaikka pistäis heti matkan aluksi laturin 200+ km päähän. Ainakin siis kovavauhtisessa ajossa kantama tippuu niin nopeaan, että siinä kohtaa kun softa älyää alkaa lämmittämään on jo myöhäistä. Kai tuolla jotain virkaa olisi näillä järkkypakkasilla, mutta etelän peruspakkasissa ihan turhaa puuhaa. Auto lähtee yöllä ladatusta ja aamusta tyhjäksi ajetusta akusta lataamaan 60-70 kW tehoilla ja siitä sitten nopeahkosti kohottaa tahtia. Ts. kannattaa ennemmin käyttää ne muutamat kWh:t kantamaan kuin akun lämmitytykseen.

Et ole käynyt sanomasi perusteella koko autossa tai mahtuminen taakse tarkoitaa jotain muuta kuin sitä, ettei polvet osu etupenkin selkänojaan. Videolla on 190 cm ihminen Model 3 takapenkillä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/K-WF9xw5buY?si=l417Bx4FY7oWggkt&t=304

Kyllä tuossa model 3:ssa on "pää katossa" tunnelma takapenkillä, jos on yhtään pidempi selkä. Tuohon kun lisää epämukavan penkin/istuma-asennon ja Teslan normaalit jousitus"ominaisuudet", niin jätän samantien väliin jos joku yrittää moisella larpata taxia.
Autobildin tähän foorumiin suhteessa objektiivisen tahon mukaan Teslan ja BMW i4 tilat takana on 10/15p. Teslan ja CLA:n laatuvaikutelma molemmat 17/20. Istuimet takana kaikissa 6/10. Jousitusmukavuus Teslassa 25/30, kun CLA 27/30 - ei iso ero. Sisämelu Tesla ja CLA sama.

Pitää huomioida mikä auton segmentti. Tesla Model 3 on segmentin suurimpia. Tiloja kaipaaville on tila-autoista lähtien kuljettimia ja omat mieltymykset voivat olla hyvin poikkeavat objektiiviseen autoarvosteluun.

Täällä minua ei ainakaan kiinnosta hyvin subjektiiviset mielipiteet "larppaus taxeista" tai että tuossa segmentissä kaikissa autoissa 190 cm on pää katossa, se ei ole tuon segmentin ostavien pääprioriteetti, vaan mm.auton kauneus.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 327
Jäsenet
81 624
Uusin jäsen
jääkaappi1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom