Yleistä keskustelua sähköautoista

Ei tarvitse olla kuin Turku-Tampere-Helsinki kolmion motari-kaupparatsu, niin isossa 100 kWh akussa on paljonkin järkeä. 80 kWh kun on siinä kintaalla, että pääseekö edestakaisin lataamatta. Kaikki toki ei tarvitse, joten useampaa akkukokoa on hyvä olla.
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
 
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
1-tie suhaajalle se itsellä ainakin menee niin että aamulla suoraan toiseen päähän, päässä ei latausmahdollisuutta ja sitten työpäivän jälkeen taas takaisin. Vähän olosuhteista riippuen paluumatkalla voi joutua ottamaan lisää virtaa. Kyllä tuo ehkä ärsyttäisi jos päivittäin ajaisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 383
Viestejä
5 036 348
Jäsenet
80 675
Uusin jäsen
Grok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom