Tiedän kyllä sen, että CSS saisi olla selvempää, jolloin ei kävisi niin, että jossakin kohtaan ei ole selvillä, mikä vaikuttaa mihinkin. Nyt kävi yhden asian suhteen niin, että siihen liittyvää bugia nyt vaan en saa korjattua.
Ihan alusta en aloita, sillä jäljelle jääneet ongelmat ovat pieniä. Jotkut marginaalit voisivat olla parempia, mutta mitään suoranaista bugia muulla en tiedä.
Ihan tiedoksi, että poistin alkuperäiset teeman ja foorumin CSS:t kokonaan ja rakensin ne uudestaan. Jokin seikka vain jäi huomaamatta. Nyt suurin ongelma se, että foorumin uuden version mallinteet eivät toimi halutusti. Piti palauttaa entinen versio. Kun jotain uusitaan, joku voi mennä ihan totaalisesti pieleen.
Sain lopulta muutettua mallinteitani toimimaan uuden version kanssa (melkein samalla lailla). Mutta kun muutoksista on aina todella paljon ylimääräistä työtä, suurempia muutoksia ei mielellään tee.
bbPressin saaminen toimimaan toisen leiskan kanssa on iso työ. WordPress-teemalla on oma värimaailmansa, joka on vain osittain yhteinen bbPress kanssa. Itse foorumilla on paljon omaa CSS:ää, mukaan luettuna omia värimäärityksiä. Värit, fontit, reunukset, mahdolliset varjot ja elementtien leveydet pitää sovittaa yhteen. Kunnon lopputulos edellyttää muutoksia sekä WordPress teemaan että bbPressin CSS-määrityksiin.
XenForo on helpompi tapaus, koska ei ole yhteensovittamista ollenkaan, koska XenForoa ei kytketä toiseen ohjelmistoon.
Parasta bbPressin kannalta olisi se, että olisi olemassa teema, joka on lähtökohtaisesti suunniteltu toimimaan yhteen sen kanssa, jolloin yhteensovittamiselta vältyttäisiin. Riittäisi vain omien muutoksien tuomat CSS-muutostarpeet.
WooCommerce-sovellukselle on olemassa valmis integraatio, joten käytettäessä tiettyä teemaa, ei tarvitse itse luoda integraatiota.
Jos integraatio pitää rakentaa itse, halutunlaisen lopputuloksen luominen on aina työlästä. Jos on korjattavaa, pitää vaan tutkia CSS-tiedostot paremmin. Itsellä CSS on jaettu muutamaan palikkaan.
Oletuksena oleva foorumilistaus on mielestäni perin ruma, ks. :
Forum: Requests & Feedback · bbPress.org
Olen pyrkinyt itse laittamaan sen melko lähelle tämän sivuston tyyliä. Laitoin siitä jopa ehdotuksen (Better looking forum list).
Sen sovittaminen uudestaan toiseen teemaan - ei kiitos.