Ylimääräiset Q-napin painallukset

Lare

Error 404
Voi olla vähän hakuammuntaa, mutta allekirjoituksen koneella ja uudehkolla Asus ROG Strix Scope 2 -näppäimistöllä on mystistä ongelmaa.

Battlefield 6:ssa, Arc Raidersissa ja The Division 2:ssa tulee ylimääräisiä Q:n painalluksia, vaikka en edes paina nappia. Battlefieldissä tuo tägää kohteen, Divisonissa tulee drone repusta ja Arc Raidersissa tulee pikavalikko. Eilen en edes koskenut näppäimistöön ja silti hahmo tägäsi Battlefieldissä seinän. Olen varmistanut key bindingit pelin asetuksista ja kokeillut, ettei hiiren napeissa ole mitään toimintoja. Olen nyt myös varma, etten vahingossa paina Q:ta WASD:n vieressä.

Ylimääräisiä Q-kirjaimia ei ole kuitenkaan ikinä tullut kirjoittaessa esimerkiksi selaimessa. Olen myös pitänyt notepadia auki ja hakannut kaikkia näppäimiä, mutta Q:ta ei tule. Lisäksi olen pelannut uudella näppäimistöllä 17 tuntia uutta Dying Lightia, jossa Q-painikkeesta tulee survivor sense aktiiviseksi. Tuo ei ole tullut kertaakaan vahingossa. En löytänyt mitään toimivaa ohjelmaa, jolla olisi saanut pelatessa rekisteröityä näppäinpainalluksiakaan. Asuksen softia ei ole asennettu.

Voiko vika olla näppäimistössä, jos Q ikään kuin painuu, vaikka en edes pitänyt kättä näppäimistöllä, vaan liikutin pelkkää hiirtä? Mietin, tuleeko tuon napin signaali virheellisesti jotain muuta kautta Windowsille. Lisäksi en ymmärrä, mikä noita kolmea peliä yhdistää. Jos vika olisi fyysinen, luulisi sen koskevan kaikkia pelejä sekä työpöytää. Mitään varanäppäimistöä ei valitettavasti ole. Lisäksi saatan pystyä välillä pelaamaan tunteja ilman ongelmia ja sitten tuleekin pyytämättä minuutin sisään kolme toimintoa Q-napin takaa. Mietin, käynkö vaihdattamassa tämän toiseen Gigantissa tai ostanko jonkun halvimman näppäimistön testaamista varten...

EDIT: Tajusin juuri, mikä noita kolmea peliä yhdistää. Pelaan niitä vain kavereiden kanssa Discord auki. Discordin peitetila oli jo pois päältä, mutta otin vielä näppäinkomennot pois. Siellä tosin ei näkynyt Q:ta. Täytyy tutkia lisää.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
300 371
Jäsenet
81 790
Uusin jäsen
Eikkapoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom