• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 14:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Ylinopeus (kameravalvonta)

Kyl mä sanosin, että on se tippunut, ainakin välillä. Se vaikuttaako siihen joku kuun asento lisäksi, vaikea sanoa. Alla olevat numerot täsmäävät 99 % varmuudella, sen verran numero-orientoitunut autoilija kyseessä. Mutta 70 euron tiketillä selviää, jos napsahtaa.

Tuttava sai sakot kameratolpasta ajeltuaan 91 kmh mittarissa. Mitattu nopeus 88 kmh ja sakko tuli 85 kmh nopeudesta varmuusvähennyksen jälkeen 70 euroa (ylitys 1-10 kmh). Nopeusrajoitus siis 80 kmh.

Eli parilla kilsalla on kiristetty puuttumiskynnystä ainakin tässä tapauksessa. Ensimmäinen josta kuulen kesän uutisten jälkeen.

Kyl mä sanosin, että se edelleenkin on jotain +9km rajoitukseen nähden todellista, ei oo kamerat vilkkunu.
Itse ajanut myös ihan normaalisti sen +6-7km/h ja ei kamerat vilku, kesällähän tuota voi sitten prätkällä taas koeponnistaa, mutta veikkaan, että se on tuo 9-10km/h kun räpsähtää.

Satakunnassa ajan Teslan +7km vakkarilla jatkuvasti kameravalvotuilla teillä, ei ole räpsynyt. Olisko siitä joku vajaa viisitoista vuotta kun viimeks yrittivät laittaa kuriin lähettelemällä huomautuksia tuosta ylityksestä, mutta se loppui kun niitä alkoi tulla sinne käsittelykeskukseen ympäri Suomen "aivan riittävästi" ja päättivät keskittyä mieluummin oikeisiin töihin.

Satakunnassa ajan Teslan +7km vakkarilla jatkuvasti kameravalvotuilla teillä, ei ole räpsynyt. Olisko siitä joku vajaa viisitoista vuotta kun viimeks yrittivät laittaa kuriin lähettelemällä huomautuksia tuosta ylityksestä, mutta se loppui kun niitä alkoi tulla sinne käsittelykeskukseen ympäri Suomen "aivan riittävästi" ja päättivät keskittyä mieluummin oikeisiin töihin.
Satakunnassa ole ollut yksikään kamera päällä yli vuoteen, uusissa gatsoissa joku ongelma tai haluttomuus ollut jo pitkään ja vanhat neliö katsot olleet sammuksissa kun 3g verkko ajettu alas aikoja sitten.

Viimeksi muokattu:
Itse ajellut vakkarilla sen +5-9km/h eipä ole välähdellyt eikä maijoja ole hirveemmin kiinnostanut vaikka vastaan tulleet. Taitaavat ehkä enemmän puuttua tuolla etelänpänä noihin pienenpiin ylinopeuksiin kun täällä syrjemmässä. Itse olisin sitä mieltä että rajoitukset vois nostella maanteille esim. 90km/h, 110km/h ja 130km/h.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
297 107
Jäsenet
81 262
Uusin jäsen
mvai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom