Jos Telian prepaid liittymä toimi hyvin, mutta laskutusliittymällä heti ongelmia, niin tulee mieleen että SIMä vaihtaessa joku asetus moka, tai jos sisämokkula, niin samalla vähän sijaintia muutettu. Oletus että laskutusliittymän nopeusprofiili vähintään sama kuin prepaidilla.
Viiveen vaihteluun vaikuttaa isosti myös kuinka onnistuneet laatuasetukset reittimessä, mutta tässä tapauksessa ilmeisesti pitäisi saada se perustoimivuus kuntoon
Laite ongelma voi olla, mutta tästä kommentista tuli mieleen että testattiinko se Telian prepaid netti tuolla laitteella. Oletetaan että tuolla laitteella, niin potenttiaalia pitäisi olla, jos kuukauden saman operaattorin yhteys toiminut hyvin. Pääsikö sillä prepaidilla 5G verkkoon ? eli tuli mieleen että jos ei ja tämä soppari liittymällä 5Ghen , jolloin vähän optimointia voisi olla avuksi. Oliko sisä vai ulko mokkula, ja kiinteässä käytössä siitä riippumatta ja vaikka toimisi hyvin, niin se sijainti kannattaa optimoida.
Osassa ns kiinteitä paikkoja satelliitti netti on yksipaikka, mutta tekstin perusteelle teillä sinänsä toimiva mobiilinetti on mahdollista, ja tässä enemmänkin kyse hintaoptinoinnista ja yhteyden kuntoon saamisesta.
Jos teidän modeemista on oma ketju, niin ehkä jatkaa siellä, jos ei ole, niin kertoa mikä se on, ja ilmeisesti Elisan versio. ja kaivaa sieltä yhteyden laatutiedot, millä taajuualueilla tarjontaa ja millä laadulla. Onko modeemin (antennin sijoitus) millainen. Ja sisä/tasku mokkula, niin vähän kierrellä kiinteistössä.
Cellmapper
palvelusta voi myös katsoa onko alueella kerrättyä dataa. Jos 5G puhelimessa Telian 5G liittymä, ja jos siitä saa tarkempaa dataa ulos niin kierrellä pihalla.