On tullut työn puolesta ja vähän vapaa-aikanakin pyöriteltyä github-copilotia, mutta tekisi mieli oppia kunnolla käyttämään agenttisuutta ja sen mahdollisuuksia.
Mikä olisi raadin mielestä paras tapa oppia esim Claude coden käyttöä?
Subscriptionia ei vielä ole.
Vai pyydänkö Claudia tekemään opintopolun?
Itse opin parhaiten tekemällä, joten jos esim olisi "oppipolku" eritasoisia projekteja, niin se olisi varmaan paras tapa..
Toki Claude Code Learning Hub:sta aloittaen.
1. Lataa
WSL jos olet Windowsissa. Samalla kannattaa asentaa myös
node.js jotta saat npm:n,.jonka kautta noiden komentorivityökalujen asennus ja päivitys on helpointa
2. Katso vaikka
tämä video. Tyypillä on vähän tuollainen "ylienerginen tubettaja" - meno, mutta mielestäni tuossa aika hyvin ja tiiviisti selitetty oleelliset konseptit, joilla pääsin ainakin itse todella hyvin alkuun
3. Sitten ei muuta ku WSL tulille, asennat Googlen Geminin (npm install -g
@Google/gemini-cli) ja OpenAI:n Codex (npm i -g @openai/codex). Molemmat tarjoaa alkuun ihan yllättävän kivasti ilmaista käyttöä, eikä vaadi kuin perus Google ja ChatGPT - tilit
4. Keksit jonkun projektin ja lähdet leikkimään. Jos sisäistit tuon linkatun videon peruskonseptit, on yllättävänkin helppoa ajaa kahta mallia rinnakakin.
5. Tuskastu kun ilmaisista vaihtoehdoista tulee suht nopeasti käyttörajat vastaan jos lähdet tekemään yhtään mitään isompaa. Tilaa Clauden Pro - subi ja totea se ylivertaiseksi.
6. Tuskastu kun Pro-subin käyttörajatkin tulee heti vastaan ja ala miettimään lokaalimallien pyöritystä koska hinnat nousee pro tierin jälkeen pystysuoraan ylöspäin.
Netti on täynnä oppaita ja ohjevideoita parempaan promptaukseen, agenttipuuhiin ja muuhun, niin en ainakaan toistaiseksi ole katsonut oikeastaan kuin tuon yhden videon. Minusta on paljon hauskempi oppia "leikin kautta" itse vaan suoraan kokeillen ja tutkien. Loppujen lopuksi tämä agenttipelleily ja CLI-käyttö on kuitenkin todella intuitiivista ja mitään yhtä oikeaa tapaa tehdä asiat ei ole ja jokaiselta paljastuu myös omia preferenssejä siitä, miten haluaa asiat hoitaa. Kannattaa myös muistaa, että voit aina pyytää AI:ta parantamaan promptejasi, .md tiedostojasi ja projektin rakennetta ylipäätään.