Ajopeliketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abc
  • Aloitettu Aloitettu
Hetkonen. Onko tuo lfs-lisenssi ikuinen? Mä luulin että se oli iRacing tyyliin vuosittainen. Tuli tuota pelattua silloin parikymmentä vuotta sitten ja siihen aikaan itse pidin sitä kyllä ajettavuudeltaan realistisimpana ja parhaana simulaattorina mitä oli.

Joo kyllä ainakin aiemmin oli vuosia kestänyt se lisenssi. Nyt kyllä taas pitkä aika siitä kun viimeksi käytin/kokeilin että toimiko kun viimeisin iso päivitys tuli. Ja itselläkin siis joskus 2000-luvulla ostettu.

Hetkonen. Onko tuo lfs-lisenssi ikuinen? Mä luulin että se oli iRacing tyyliin vuosittainen. Tuli tuota pelattua silloin parikymmentä vuotta sitten ja siihen aikaan itse pidin sitä kyllä ajettavuudeltaan realistisimpana ja parhaana simulaattorina mitä oli.
Joo ikuinen se on. Ongelmitta avautui 2007 vuonna ostettu S2 lisenssi ennenkuin päivitin S3. Tuossa on ainoastaan se että kolme kertaa vuodessa voi unlockata pelin demotilasta täydeksi versioksi, sitten piti ottaa yhteyttä tukeen tai odottaa että vuosi vaihtuu.

Joo ikuinen se on. Ongelmitta avautui 2007 vuonna ostettu S2 lisenssi ennenkuin päivitin S3. Tuossa on ainoastaan se että kolme kertaa vuodessa voi unlockata pelin demotilasta täydeksi versioksi, sitten piti ottaa yhteyttä tukeen tai odottaa että vuosi vaihtuu.
Hieman onneksi muuttunut tämä.

"How often can I unlock?
Initially you will be granted 3 unlocks. In addition, you get an additional unlock available every friday, provided you do not already have 2 unlocks available. So unless you are having severe problems with your computer, you should be fine and always able to unlock LFS again after a reinstallation of Windows for example, or when you buy new computer parts or a whole new computer."

Tätä peliä on tahkottu kaikissa muodoissaan, lan-viikonloppuja 8-12 hkl, netissä liigoja kaveriporukalla, töissä työkavereiden kesken, tuhansia hotlappeja jne. Ohjaimina näppäimistö, hiiri, joystick, ratti & polkimet. Näyttöruutuina 1-3 näyttöä, 2d/3d-näytöt, isoa/pientä televisiota, tykkiä, vr-laseja. Viimeksi mainitusta sellainen maininta että pelin pääkehittäjä Scawen toi ensimmäisten joukossa VR-tuen ja ilman omaa settiä. Itselläni oli tuolloin Oculus Rift DK2 ja muutamia viestejä tuli vaihdeltua kehittäjän kanssa.

Suurinta osaa simuista on tullut jossain vaiheessa kokeiltua mutta vain kaksi ajopeliä joiden pariin tulee aina palailtua, LFS & iRacing.

Itse en koskaan ole vain pystynyt ymmärtämään millä kehittäjät (3) tekevät rahaa, varsinkin S3 julkaisun jälkeen kun vain innokkaimmat fanit ovat pysyneet mukana ja nämähän eivät rahaa alkupanostuksen jälkeen edes tuo ? Itse olisin ollut valmis maksamaan tästä päivtyksestä.

S1, julkaistu 7/2003
S2, julkaistu 6/2005
S3, julkaistu 12/2015

Oma suosikit ovat autoista olleet MRT5 > FOX sekä radoista South Cityn eri rata variaatiot. Koska verkossa ajaminen on itselläni nykyisin jo takanapäin, toivoisinkin AI:n kehittyvän samalle tasolle kuin esim. iRacingissa tai muissa vastaavissa ajosimuissa mutta hieman epäilen.

Suosittelen kokeilemaan, helposti lähestyttävä, halpa (demo ilmainen), todella kevyt, toimii siis ongelmitta vanhemmissakin kokoonpanoissa ja todennäköisesti suosio verkkopelaamisessa nousee ainakin hetkellisesti päivityksen myötä.

Joka tapauksessa hienoa että vihdoin saavat päivityksen ulos, johan tätä on "muutama" vuosi jo tässä odoteltu :)

Hieman onneksi muuttunut tämä.

"How often can I unlock?
Initially you will be granted 3 unlocks. In addition, you get an additional unlock available every friday, provided you do not already have 2 unlocks available. So unless you are having severe problems with your computer, you should be fine and always able to unlock LFS again after a reinstallation of Windows for example, or when you buy new computer parts or a whole new computer."
Voi myös olla että muistelin väärin ja on aina ollu että perjantaina tulee unlock lisää.

LMU päivitys rikkoi vr pelaamisen, se anticheat plokkaa openxr:n :sfacepalm:

siinä on kait oikotie ottaa se api pois steamvr asetuksista openxr kohdasta. mutta ainakin Varjo Aero sekoilee ja katkoo yhteyttä plus samalla katoaa usbi laitteet eli ratista forcet ja koko ratti niin on pelaamaton.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 640
Jäsenet
80 727
Uusin jäsen
A-L

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom