Ajotavat ja liikennesäännöt

Noihin ohittamisiin itsellä on toiminut hyvin nopeuden tiputtaminen siinä vaiheessa kun kuski herää. Reilusti yli puolet vaan eivät ole tajunneet mitä nopeutta ajavat, eikä kyse ole niinkään ilkeydestä kuin huomiokyvyn puutteesta (ja huonoista ajotavoista kun käyttävät turhaan vasenta kaistaa).

Tässä on vain se ongelma, että kun tämä nukahtaja herää ja kiihdyttää, ei siihen uudelleen nukahtamiseen mene kuin 5min ja taas olet sen saman tientukon perässä jumissa! Heti vain ja reilusti ohi, niin siinähän miettii miksi ihmiset ohittaa!

Tänään taas joku sankari ajoi vas kaistaa alle 70km/h kehä1, jossa 80 rajoitus. Oikea kaista lähes tyhjä, lähdin ohittamaan tätä tientukkoa oik kaistaa käyttäen, ja yllättäen tämä kusipää keksii painaa kaasua, etten pääsisi ohi. Menin väkisin.

Seuraavaa kertaa vinkiksi, että ohi kun lähdet tällaisesta matelijasta, niin olettamus on aina, AINA, että ohitusta yritetään estää, joten kaasu pohjaan ja reilusti ohi!

En siis kritisoinut ohitusta vaan sitä kuvitelmaa että ohitettava olisi jollain tavalla ilkeä. Erittäin harva liikenteessä tällainen on. Muutama muikku sinne eksyy, mutta ne erottaa poukkoilusta.

Seuraavaa kertaa vinkiksi, että ohi kun lähdet tällaisesta matelijasta, niin olettamus on aina, AINA, että ohitusta yritetään estää, joten kaasu pohjaan ja reilusti ohi!

Mä vedän näistä aina ihan rauhaksiin ohi puolelta tai toiselta. Ei mulla yleensä oo niin kiire että ryhtyisin omaa ajonopeuttani muuttamaan idioottien takia.

Oma nopeus nousi 90. Eli hän nosti vauhdin 65-90. Pelkkää kiusantekoa sanon minä

Oma nopeus nousi 90. Eli hän nosti vauhdin 65-90. Pelkkää kiusantekoa sanon minä
Jos ja kun kyse ei ollut moottoritiestä, niin ehkä toinen sankari herättyään luullut olevan motarilla, lähtenyt sitten puolipaniikissa kiihdyttään havaittuaan takaoikealta lähestyvän.

Viimeksi muokattu:
Sääntöihin liittyen tuntuu olevan ainakin ukrainalaisille epäselvää kuinka kauan autoa saa käyttää tyhjäkäynnillä P-paikalla.
Kannattaa muistaa, et noi on viittä vaille neukkuja ja tottuneet "ei se niin tarkkaa ole" -mentaliteettiin. Heidän kotimaassaan mitään rajoituksia ole ja lain noudattaminenkin on niin ja näin (ja suurinta osaa ei edes valvota kuin nimellisesti isoissa kaupungeissa). Et ei se päivänselvää niille ole elää lakiteknisesti toimivassa yhteiskunnassa. Ukejen kanssa olen ollut tekemisissä viimeiset viisi vuotta enemmän tai vähemmän ja neukkulainen asenne noissa on kyllä syvällä.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 000
Jäsenet
81 256
Uusin jäsen
Kotivalo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom